نحوه پاک کردن تاریخچه جستجوی بینگ

بنا به هر دلیل اگر تمایل به حذف تاریخچه جستجوی خود را دارید، می‌­توانید آن را پاک کنید

همانطور که می­‌‎دانید، موتور جستجوی بینگ از تاریخچه جستجوی شما برای شخصی‌سازی نتایج استفاده می‌­کند. پاک کردن تاریخچه جستجو در مرورگر، تاریخچه ذخیره شده در بینگ را تحت تأثیر قرار نمی­‌دهد، البته می­‌توانید تاریخچه جستجوی خود را پاک کنید.

قبل از شروع، باید بدانید که این ویژگی تنها متعلق به بینگ نیست، گوگل و فیس‌بوک نیز نتایج شما را ذخیره می­‌کند، شما از این طریق می‌­توانید به سرعت نتایج مشابه با درخواست خود را دریافت کنید، این ویژگی نه تنها بد نیست بلکه نتایج جستجوی بهتری را در اختیار شما قرار می­‌دهد.

بنا به هر دلیل اگر تمایل به حذف تاریخچه جستجوی خود را دارید، می‌­توانید آن را پاک کنید . ممکن است تمام تاریخچه را حذف کنید یا تنها مطالب منحصر به فردی که مایل به ذخیره شدن آن نیستید را حذف نمایید، در هر صورت با ما همراه باشید تا تمام روش‌­ها را شرح دهیم:

نحوه پاک کردن تاریخچه جستجوی بینگ

تاریخچه جستجوی شما به طور کامل در حساب مایکروسافت ذخیره می­‌شود، بنابراین از طریق بخش تنظیمات حریم خصوصی حساب مایکروسافت، وارد سیستم شوید.

پس از ورود به سیستم، داشبورد حریم خصوصی حسابتان را مشاهده خواهید کرد. به بخش Search History مراجعه کرده و روی گزینه View And Clear Search History کلیک کنید.

تاریخچه جستجوی بینگ

اکنون، تب Activity History در داشبورد شما باز می­‌شود و جستجوهای قبلی را مورد بررسی قرار می­‌دهد.  برای پاک کردن تمام تاریخچه جستجوی خود می‌­توانید در سمت راست بالای صفحه در لیست جستجوی خود روی لینک Clear Activity کلیک کنید.

پاک کردن تاریخچه جستجوی بینگ

در نهایت، فرآیند انجام شده خود را تایید کنید و برای حذف نهایی روی گزینه Clear کلیک کنید.

حذف نهایی تاریخچه جستجوی بینگ

در صورتی که تمایل به حذف همه موارد را ندارید، می­‌توانید برای مشاهده تاریخچه جستجو خود به قسمت پایین بروید.

مشاهده تاریخچه جستجوی بینگ

برای هر جستجو، دو لینک وجود دارد، بر روی Delete کلیک کنید تا نتیجه جستجوی مورد نظر حذف شود.

پاک کردن تاریخچه جستجوی موردنظر

در نظر داشته باشید، هنگام استفاده از بینگ، باید از مرورگر خصوصی استفاده کنید، بنابراین جستجوها در مرحله اول ذخیره نمی­‌شوند.

نحوه پاک کردن انواع اطلاعات مربوط به مایکروسافت

همراه با نتایج تاریخچه جستجو، مایکروسافت اطلاعات بسیاری را که در زمان ورود به حساب کاربری انجام می­‌دهید ذخیره می­‌کند، مانند برنامه­‌های کاربردی و خدماتی که استفاده می­‌کنید از جمله، جستجوهای صوتی کورتانا و تاریخچه جستجو در مرورگر اج. این موارد را می‌­توانید از طریق داشبورد حریم خصوصی، به همان شیوه­‌ای که در تاریخچه جستجوی خود حذف کردید، پاک نمایید.

در تب Activity History، یک لیست از اطلاعات مربوط به حساب مایکروسافت خود را در بخش Explore Your Data مشاهده خواهید کرد. برای جستجوی هر یک از گزینه­‌ها روی آن کلیک کنید.

پیدا کردن اطلاعات و پاک کردن تاریخچه جستجوی بینگ

حذف هر مورد، مشابه حذف تاریخچه جستجو است. برای حذف هر یک از موارد، روی لینک Delete کلیک کنید.

پاک کردن یک داده در تاریخچه جستجوی بینگ

اگر می­‌خواهید از اطلاعات وارد شده در لیست رها شوید، در سمت راست بالای صفحه روی لینک Clear Activity کلیک کنید.

پاک کردن تاریخچه جستجوی بینگ

به منظور ویژگی­‌های امنیتی، شما نمی‌­توانید هر ورودی را حذف کنید، بنابراین اگر می­‌خواهید همه چیز را از حسابتان پاک کنید، باید در هر بخش به صورت جداگانه بر روی لینک Clear Activity کلیک کنید.

منبع howtogeek.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.