۹ ماسک صورت ساده و دست ساز

با چیزهایی که درخانه دارید، ماسک صورت بسازید

برای داشتن پوستی فوق‌العاده لازم نیست راه دوری بروید، آشپزخانه نزدیک شماست. با این ماسک‌های ساده و دست ساز پوستتان را زیباتر کنید.

ماسک موز

ماسک و موز
ماسک موز ماسکی کاملا طبیعی و دست‌ساز است که کار آب‌رسانی به پوست را انجام می‌دهد

با داشتن موز در خانه دیگر نیازی به بوتاکس ندارید. ماسک موز ماسکی کاملا طبیعی و دست‌ساز است که کار آب‌رسانی به پوست را انجام می‌دهد و آن را بسیار صاف و نرم می‌کند. یک موز رسیده متوسط را له کنید تا به صورت خمیری دربیاید سپس آن را به آرامی به صورت و گردن بمالید. ۱۰ تا ۲۰ دقیقه روی پوست نگه دارید سپس با آب سرد بشویید. ماسک دیگری که برای از بین بردن آکنه استفاده می‌شود شامل ۱/۴ فنجان ماست، ۲ قاشق چایخوری عسل و یک موز متوسط است.

ماسک سرکه

ماسک و سرکه سیب
به منظور پاکسازی و سفت شدن پوست، صورت خود را با سرکه سیب بشویید

استفاده از ماسک سرکه سابقه‌ای طولانی دارد. پس از شستشوی صورت یک قاشق سوپخوری سرکه سیب را با دو فنجان آب مخلوط کنید و به منظور پاکسازی و سفت شدن پوست، صورت خود را با آن بشویید. ماسک دست‌ساز دیگری را می‌توانید با ترکیب ۱/۴ فنجان سرکه سیب طبیعی با ۱/۴ فنجان آب درست کنید. آن را به آرامی به صورت خود بمالید و اجازه دهید تا خشک شود.

ماسک شیر

ماسک و شیر
با ماسک شیر پوست شما شاداب و با طراوت خواهد شد

۱/۴ فنجان پودر شیر را با مقداری آب ترکیب کنید تا خمیر سفتی بدست آید. کل صورت را با آن بپوشانید و اجازه دهید تا خشک شود سپس با آب گرم بشویید. پوست شما شاداب و با طراوت خواهد شد.

ماسک بلغور جو دوسر

ماسک و بلغور جو دو سر
ماسک بلغور جو دو سر به شما ظاهر و احساسی بهتر می‌بخشد

اگر می‌خواهید از ماسکی استفاده کنید که سریعا به شما ظاهر و احساسی بهتر ببخشد، از ماسک بلغور جو دوسر استفاده کنید. ۱/۲ فنجان آب داغ ( نه آب جوش) و ۱/۳فنجان بلغور جو دوسر را با هم ترکیب کنید.  پس از دو تا سه دقیقه که آب و بلغور کاملا با هم ترکیب شدند، با ۲ قاشق سوپخوری ماست، ۲ قاشق سوپخوری عسل و یک سفیده تخم‌مرغ کوچک مخلوط کنید. لایه نازکی از ماست را روی صورت بگذارید و اجازه دهید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی صورت بماند. سپس با آب گرم بشویید (حتما از صافی فلزی یا پلاستیکی در سینک استفاده کنید تا مانع از گرفتگی فاضلاب  شود).

ماسک مایونز

ماسک و مایونز
با ماسک مایونز صورت شما نرم و تمیز خواهد شد

چرا پول خود را صرف کرم‌های گران می‌کنید در حالی که می‌توانید از ماسک دست‌ساز مایونز استفاده کنید؟ مایونز را به کل صورت بمالید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند سپس آن را پاک کرده و آب سرد بشویید. صورت شما نرم و تمیز خواهد شد.

ماسک‌ماست

ماسک و ماست
ماسک ماست برای جوان‌سازی پوست استفاده می‌شود

برای شستشوی صورت و بستن منافذ پوست، مقدار زیادی ماست ساده را روی صورت قرار دهید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند. برای داشتن ماسک جوان‌سازی، یک قاشق چایخوری ماست ساده را با ۱/۴ پرتقال که آب آن گرفته شده با مقداری از پالپ آن و ۱ قاشق چایخوری آلوئه ورا مخلوط کنید. بگذارید ۵ دقیقه روی صورت بماند سپس آن را بشویید.

ماسک‌خردل

ماسک و خردل
برای داشتن پوستی شفاف و روشن از ماسک خردل استفاده کنید

برای داشتن پوستی شفاف و روشن خردل زرد روشن را روی پوست بمالید. ابتدا آن را روی ناحیه کوچکی بمالید که مطمئن شوید حساسیت نمی‌دهد.

ماسک‌لیمو

ماسک و لیمو
ماسک لیمو هم مرطوب‌کننده و هم لایه‌بردار می‌باشد

با مخلوط کردن آب یک لیمو با ۱/۴ فنجان روغن زیتون یا روغن بادام شیرین، یک ماسک که هم مرطوب‌کننده و هم لایه‌بردار می‌باشد، درست کنید.

ماسک‌تخم‌مرغ

ماسک و تخم مرغ
ماسک تخم مرغ مرطوب کننده است

اگر پوست خشکی دارید که نیاز به مرطوب‌کننده دارد، زرده تخم‌مرغ را جدا کنید و به صورت بمالید. برای پوست چرب، سفیده تخم‌مرغ را می‌توان با مقداری لیمو یا عسل اضافه کرد. برای پوست معمولی، کل تخم‌مرغ را استفاده کنید تخم‌مرغ را هم بزنید، به صورت بمالید و پس از ۳۰ دقیقه استراحت بشویید. عاشق صورت شاداب خود خواهید شد.

منبع readersdigest.ca
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.