اشتباهات رایج در روشنایی اتاق

از منبع نور درست و در جای مناسب استفاده کنید

انتخاب لامپ، لوستر یا هر منبع روشنایی دیگر برای خانه باید بر اساس مکان و کارکرد آن انجام شود. روشنایی خوب و مناسب در خانه یکی از مهمترین عناصر در دکوراسیون منزل است. در این مطلب اشتباهات رایج در روشنایی منزل را گوشزد می کنیم.

استفاده از یک منبع نور

باید از منابع نور مختلف در ارتفاع های مختلف استفاده کنید. از منابع نور روی زمین، سقف و روی میز استفاده کنید.

استفاده از نور سقفی بسیار روشن

هیچ چیز بدتر از آن نیست که چراغ اتاق را روشن کنید و حسی مانند حس قرار گرفتن روی صحنه تئاتر به شما دست دهد. در اتاق ها از لامپ های سفید با نور ملایم استفاده کنید. نور لامپ نباید مستقیم بر روی شما بیفتد.

در نظر نگرفتن میزان ولتاژ

باید میزان نور متناسب با شرایط باشد. هیچ کس دوست ندارد در نور شدید شام بخورد. نور ۶۰ وات برای اتاق غذاخوری مناسب است. حتما دوست دارید نور اتاق در زمان مطالعه زیاد باشد بنابراین ۷۵ تا ۱۰۰ وات برای اتاق نشیمن مناسب است. اگر ابزار کم و زیاد کردن نور لامپ ندارید بنابراین لامپ های مختلف از ۴۰ تا ۱۰۰ وات استفاده کنید و متناسب با هر موقعیت، لامپ مناسب آن را روشن کنید. در حمام هم باید لامپ سقفی و هم لامپ کناری وجود داشته باشد. لامپ سقفی را ۷۵ وات و لامپ کناره ها را ۶۰ وات انتخاب کنید. بهترین نور نوری است که در زاویه چشم شما باشد نه از بالا که موجب سایه می شود. بهترین لامپ هم لامپی است که نور پراکنده و از رنگ سفید تا تناژهای عاجی و کرم دارد.

استفاده از نورهای شدید

در استفاده از نورهای قوی صرفه جویی کنید. باید بدانید کجا از نور زیاد استفاده کنید. لامپ های سقفی با نور کم برای حمام و اتاق شستشو مناسب است. لامپ های قوی تر برای اتاق نشیمن مناسبند.

استفاده نکردن از دکمه های تنظیم نور

نور بسیار مهم است و به فضا روحیه و احساس متفاوتی می بخشد. بهترین راه برای ایجاد تفاوت در فضا، تنظیم شدت نور اتاق است.

قرار گرفتن کلید لامپ در جای نامناسب

بهتر است کلید لامپ ۳۶ سانتی متر بالاتر از کف اتاق قرار بگیرد. این اندازه مناسبی است زیرا هیچ مزاحمتی نیز برای تابلوهای دیواری ندارد. همچنین باید کلید با در فاصله کمی داشته باشد.

غفلت از کمدها

کمد نیز باید روشنایی داشته باشد. گاهی یک نور روشن و خوب به شما کمک می کند شلوار مشکی خود را از میان لباس های دیگر داخل کمد پیدا کنید. گاهی ممکن است لازم باشد علاوه بر داخل کمد، بالای درب کمد نیز از منبع نور استفاده کنید. شما هر روز صبح در کمد خود به دنبال لباس هایی می گردید که بتوانید با هم ست کنید، بنابراین نور خوب می تواند به شما کمک کند.

منبع elledecor.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.