راهنمای انتخاب قالیچه

قالیچه‌ای با اندازه و طرح مناسب برای خانه خود خریداری کنید

قالیچه‌ها انواع و اقسام متنوعی دارند، از قالیچه‌های عتیقه و آنتیک گرفته تا قالیچه‌های لوکس از پوست گوسفند. اگر انتخاب درست و مناسبی داشته باشید، خانه شما زیباتر و شیک‌تر خواهد شد، اما انتخاب قالیچه نادرست شکل خانه را نیز زشت می‌کند.

بسیاری از افراد قالیچه را به منظور محافظت از کفپوش به خصوص کفپوش‌های چوبی و جلوگیری از خراب شدن کفپوش به دلیل سنگینی اثاث خانه خریداری می‌کنند (بهترین مدل های کفپوش حمام). اگر برای این منظور قالیچه خریداری می‌کنید، باید قالیچه شما ضخیم و محکم باشد. اما برای کفپوش‌های سنگی یا سرامیکی و کاشی‌های چینی نیز یک قالیچه ضخیم نیاز دارید. اگر می‌خواهید فرشی را در اتاقی نسبتا شلوغ و پررفت و آمد قرار دهید، بهتر است قالیچه‌ای کوچک نزدیک محل عبور مانند در و راهرو قرار دهید. با این کار فرش شما از پا خوردن زیاد محافظت می‌شود.

سایز مناسب قالیچه

در این خصوص نظرها متناقض است و هیچ قانون سفت و سختی وجود ندارد. بزرگترین اشتباه خرید قالیچه‌ای است که برای فضا بسیار کوچک است که باعث می‌شود اتاق زشت و ناخوشایند شود. اگر به دنبال قالیچه‌ای برای اتاق نشیمن هستید، چند گزینه پیش رو دارید: یک قالیچه بزرگ انتخاب کنید در صورتی که همه اثاثیه روی آن به راحتی قرار گیرند، قالیچه‌ای فقط به اندازه کاناپه خریداری کنید که پایه مبل روی آن قرار گیرد یا درست جلوی کاناپه قرار گیرد و بتوانید پاها را روی قالیچه بگذارید.

انتخاب قالیچه برای اتاق غذاخوری
اطمینان حاصل کنید که اندازه قالیچه به گونه‌ای است که وقتی پشت صندلی می‌نشینید، پایه‌های پشت صندلی  بیرون از قالیچه قرار نگیرد

قالیچه‌های مربع یا دایره‌ای برای اتاق دایره‌ای بهترین انتخاب هستند و قالیچه‌های مستطیلی برای اتاق مستطیلی. برای اتاق خواب قالیچه بزرگی که زیر تخت خواب برود و از کناره‌های آن بیرون بیاید تا طرح آن مشخص باشد، انتخاب کنید و یا اینکه رانرهای جداگانه برای هر طرف تخت بگذارید. توصیه کلی برای اتاق غذاخوری این است که قالیچه‌ای متناسب با اندازه میز انتخاب کنید. باید اطمینان حاصل کنید که اندازه قالیچه به گونه‌ای است که وقتی پشت صندلی می‌نشینید، پایه‌های پشت صندلی  بیرون از قالیچه قرار نگیرد.

نحوه انتخاب قالیچه

باید ببینید می‌خواهید مطابق با تم و طرح اتاق قالیچه ساده و خنثی انتخاب کنید یا طرح‌دار. آیا می‌خواهید قالیچه با کل اتاق یکدست باشد یا متفاوت؟ ببینید چقدر طرح و نقش در اتاق دارید. اگر کاغذ دیواری تزیینی و مبلمان ساده دارید، ممکن است قالیچه تک رنگ انتخاب کنید، در حالیکه قالیچه طرح‌دار برای اتاق ساده و با رنگ خنثی مناسب‌تر است. برای آنکه طول اتاق بیشتر به نظر برسد، از قالیچه‌هایی که راه راه عمودی دارند، استفاده کنید و برای عریض‌تر شدن اتاق از قالیچه‌ای با طرح‌های افقی.

انتخاب قالیچه برای اتاق خواب
برای اتاق خواب قالیچه بزرگی که زیر تخت خواب برود و از کناره‌های آن بیرون بیاید تا طرح آن مشخص باشد

اگر قالیچه ساده خریداری می‌کنید، سعی کنید دکوراسیون اطراف آن را شلوغ و مختلف انتخاب کنید. اغلب افراد قالیچه‌ای می‌خرند که به فضای کلی دکوراسیون بیاید، اما سعی کنید ابتدا قالیچه را خریداری کنید و سپس بقیه دکوراسیون اتاق را متناسب با آن طراحی کنید. امروزه طرح‌های هندسی برای قالیچه مد است که طرح‌هایی پررنگ و بزرگ هستند، اما اگر دنبال قالیچه‌هایی هستید که چندان خودنمایی نکند، طرح‌های ساده انتخاب کنید که سریع هم از مد نمی‌افتد.

منبع realhomesmagazine.co.uk
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.