نحوه استفاده از فرش و قالی در دکوراسیون خانه

پیشنهاداتی در نحوه استفاده از قالی مدرن

استفاده از فرش در دکوراسیون خانه روش موثر و آسانی است برای تغییر اتمسفر خانه. قالی‌ها کف خانه را گرم و نرم می‌کنند و کفپوش مناسبی برای بازی بچه‌ها هستند. تنوع در طرح و نقش قالی‌ها انتخاب قالی مناسب برای اتاق شما را آسان کرده‌است. قالی‌ها در طرح‌های مدرن، زیبا، ظریف و تزئینی موجود هستند و می‌توانند جنبه‌های شخصیتی شما را در خانه جلوه دهند.

قالی ایرانی از قدیمی‌ترین و کلاسیک‌ترین قالی‌هاست به خصوص عتیقه آن. ارزش این قالی‌ها بر اساس کار انجام شده بر آن، الگوی آن، محل تولید و مواد به کار رفته در بافت آن تعیین می‌شود. ابعاد نیز حائز اهمیت هستند به خصوص در قالی‌های آنتیک.

در این مطلب پیشنهاداتی در نحوه استفاده از قالی مدرن ارائه می‌گردد:

قالی راه راه

قالی راه راه

قالی راه راه طول یا عرض فضا را بیشتر از آنچه هست نشان می‌دهند و درنتیجه فضا را بزرگتر نشان می‌دهند. قالی‌های راه راه جدید جلوه زیبایی به اتاق می‌دهند و آن را بزرگتر نشان می‌دهند (اشتباهات دکوراسیون و راه حل آنها را مطالعه کنید).

قالی‌های طرحدار

قالی طرحدار

قالی طرحدار جلوه و نقش و نگار به اتاق می‌بخشد. استفاده از رنگ‌هایی که با رنگ اثاث خانه هماهنگ باشد، جلوه مدرن و شیک به خانه می‌دهد و احساس راحتی و گرمی می‌بخشد.

قالی مستطیلی کناره

قالی مستطیل

قالی مستطیلی برای ایجاد فاصله بین دو قسمت مختلف اتاق مناسب است. مثلا این قالی برای ورودی خانه استفاده می‌شود. قالی‌های بافت ضخیم نرم هستند و در عین حال بادوام.

قالی بافت

قالی بافت

قالی‌های ابریشمی بهترین انتخاب برای مبلمان نرم همچون صندلی‌های پشمی هستند. رنگ روشن آنها می‌تواند دیوار تاکیدی را بیشتر نشان دهد و می‌تواند تم اتاق را برجسته سازد (چگونه دیوار تاکیدی را رنگ کنیم؟). قالی‌های پشم و پنبه بسیار نرم هستند و گزینه مناسبی برای اتاق نشیمن است.

فرش شرقی

قالی و فرش ایرانی

دکور کردن خانه با قالی‌های مدرن و ساده کار بسیار آسانی است اما دکور خانه با فرش‌های ایرانی و شرقی تجربه و خلاقیت زیادی می‌طلبد. برای مثال بهترین جا برای قالی ایرانی به منظور جلوه بیشتر، قرار دادن آن زیر کاناپه است. سپس صندلی و میزها را مجاور یا در مقابل آن قرار دهید. رنگ‌های طبیعی مانند نارنجی، نیلی و فیروزه‌ای می‌توانند به اتاق جلوه بیشتری بدهند.

می‌توانید از گلیم‌های قابل انعطاف نیز استفاده کنید. گلیم‌ها رنگ‌های قوی دارند و طرح و نقش منظمی دارند که آنها را قابل استفاده چندگانه می‌سازد. از گلیم برای تزیین روی دیوار یا روی کاناپه نیز استفاده می‌شود.

فرش‌های شرقی که از پشم ساخته شده، برای هماهنگی با رنگ‌های تیره بسیار مناسب هستند. این فرش‌ها بسیار لوکس هستند و گزینه مناسبی برای اتاق نشیمن هستند. فرش‌های شرقی به اتاق خنثی نقش و جلوه می‌دهد و موجب درخشش اتمسفر اتاق می‌شود.

منبع realhomes.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.