چگونگی تغییر تنظیمات Recycle Bin در ویندوز ۱۰

زمانی که یک فایل و یا هر چیز دیگری در ویندوز حذف می­‌شود، در Recycle Bin قرار می­‌گیرد

زمانی که یک فایل و یا هر چیز دیگری در ویندوز حذف می­‌شود، در Recycle Bin قرار می­‌گیرد. با پر شدن حجم پیش‌فرض Recycle Bin (سطل آشغال)، فایل­‌های قدیمی حذف می‌­شوند تا برای فایل­‌های جدید فضای کافی ایجاد شود. به همین علت امکان بازیابی فایل­‌های حذف شده به حداقل می­‌رسد.

برای اینکه فایل­‌های خود را از دست ندهید و همیشه امکان بازیابی آنها وجود داشته باشد، می‌­توانید حداکثر حجم فضای سطل آشغال را تغییر دهید.

نحوه تغییر حجم Recycle Bin

Recycle Bin نیز همانند هر فایل دیگری از محدودیت­‌هایی برخوردار است، کاربر نمی­‌تواند بیش از حجم در نظر گرفته شده استفاده کند و فایل‌­ها را در آن قرار دهد، به همین خاطر، پس از پر شدن حجم تعیین شده، فایل‌­های قدیمی حذف شده تا جا برای سایر فایل­‌ها باز شود. محاسبه حجم  Recycle Bin کار سختی نیست، چرا که تنها پنج درصد از حجم کل یک درایو را دربر می­‌گیرد. در صورتی که یک درایو ترابایتی در اختیار داشته باشید قادر به حذف ۴۶ گیگابایت فایل خواهید بود.

برای تغییر دادن حجم  مورد استفاده Recycle Bin برای هر یک از درایوها، ابتدا بر روی Recycle Bin کلیک راست کنید و بر روی دسکتاپ خود پنجره Properties Recycle Bin را باز کنید و دستور Properties را انتخاب کنید.

درایو Recycle Bin

در پنجره Properties، حجم مصرف شده توسط هر فایل را مشاهده خواهید کرد. حجمی که قصد دارید اندازه آن را تغییر دهید انتخاب و اندازه مشخص آن را در Custom Size  وارد کنید.

custome size در Recycle Bin

حذف فوری فایل­‌های انتخاب شده و جلوگیری از انتقال آنها در Recycle Bin  

در صورتی که تمایل دارید فایل‌­های حذف شده ویندوز در Recycle Bin منتقل نشده و بلافاصله از بین بروند، می­‌توانید بر روی Recycle Bin  کلیک راست کرده و در Properties  گزینه Don’t move files to the Recycle Bin. Remove files immediately when deleted را فعال کنید.

حذف فایلها در Recycle Bin

پس از فعال کردن این گزینه ممکن است بخواهید گزینه  Display Delete Confirmation Dialog را فعال کنید، با این کار زمانی که فایلی برای حذف انتخاب می­‌کنید ویندوز برای اطمینان از حذف، به کاربر هشدار می­‌دهد.

تایید حذف فایلها در Recycle Bin

تنظیم اتوماتیک Recycle Bin برای حذف فایل‌ها پس از یک زمان تنظیم شده

در یکی از به روز رسانی­‌های ویندوز ۱۰، مایکروسافت یک قابلیت جدید به نام Storage Sense فراهم کرده که به آزادسازی فضای درایو کمک می­‌کند. این قابلیت پاک‌سازی فایل اضافی سیستم که بر عهده نرم‌افزارهایی مانند Ccleaner است، را انجام می‌­دهد.

همچنین با استفاده از این قابلیت می­‌توان تعیین کرد که هر چند روز یک بار Recycle Bin خالی شود.

برای فعال کردن آن، به تنظیمات رفته و در مسیر System > Storage روی لینک Change how we free up space automatically ضربه بزنید.

تنظیم اتوماتیک حذف فایلها در Recycle Bin

در صفحه بعد، به بخش Temporary Files رفته و گزینه Delete temporary files that my apps aren’t using  را فعال کنید. برای تنظیم تعداد روز، از منوی کشویی اول استفاده کنید. به طور پیش‌فرض تنظیمات را روی ۳۰ روز قرار دهید تا ویندوز به طور اتوماتیک هر ۳۰ روز یک بار سیستم را پاکسازی کند.

تنظیم اتوماتیک حذف فایلها در Recycle Bin برای مدت مشخص

منبع howtogeek.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.