نحوه به اشتراک گذاری فایل‌ها با سایر کامپیوترها از طریق ویندوز XP

می‌­توانید اطلاعات کامل کامپیوتر را با شبکه خود به اشتراک بگذارید

ویندوز XP اجازه می‌­دهد اسناد، پوشه‌­ها در یک شبکه محلی با سایر کاربران به اشتراک گذاشته شود، حتی در صورتی که از ویندوز XP یا سایر سیستم عامل ویندوز مانند ویندوز ۱۰و ۷ و غیره استفاده شود!

زمانی که اشتراک گذاری ویندوز را فعال می­‌کنید و فایل­‌ها به سایر کامپیوترها اشتراک گذاشته می­‌شود، یک سرور فایل ایجاد می­‌شود که می­‌توانید فایل‌­ها را بین چند کامپیوتر انتقال دهید، در این صورت می‌­توانید اطلاعات کامل کامپیوتر را با شبکه خود به اشتراک بگذارید، حتی می‌­توانید فیلم­‌ها یا تصاویر را کپی کنید.

نحوه به اشتراک گذاشتن فایل‌های ویندوز XP در یک شبکه

برای به اشتراک گذاشتن فایل­‌ها از طریق ویندوز XPمراحل ساده  زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا، مطمئن شوید به اشتراک‌گذاری فایل ویندوز XP فعال است.
  • سپس به محل فایل، پوشه یا درایو که می­‌خواهید به اشتراک بگذارید از طریق منوی Start و My      Computer دسترسی پیدا کنید.
  • بر روی آیتم کلیک راست کرده و یا به منوی  Fileرفته، سپس Sharing and Security را انتخاب کنید.
  • از پنجره جدیدی که باز می­‌شود، گزینه‌ای به نام Share this folder on the network انتخاب کنید و سپس یک نام برای شناسایی به آن بدهید.

وقتی فایلی را به اشتراک می­‌گذارید، ویندوز به طور خودکار گزینه Allow network users to change my files را فعال می‌­کند. اگر ترجیح می­‌دهید افراد دیگر بتوانند فایل­‌های شما را ببینند و قادربه تغییر دادن آنها نباشند، این گزینه را غیر فعال کنید.

نکته: اگر نمی­‌توانید یکی از این گزینه‌­ها را انتخاب کنید، ممکن است بدان معنا باشد که فایل در پوشه دیگری قرار گرفته، شما ابتدا باید به آن پوشه دسترسی پیدا کنید و همان تنظیمات sharing را باز کنید و علامت گزینه Make this folder private را غیرفعال کنید.

برای ذخیره تغییرات و فعال کردن گزینه جدید اشتراک گذاری روی OK یا Apply کلیک کنید.

راهنمای به اشتراک‌گذاری ویندوز XP

یک روش جایگزین برای به اشتراک گذاشتن فایل­‌ها و پوشه‌­ها مستلزم کپی کردن آنها به پوشه Documents مشترک در مسیر «C: \ Documents and Settings \ All Users \ Documents» است. ویندوز XP تمامی فایل­‌های موجود در پوشه Documents را به طور خودکار در شبکه محلی به اشتراک می­‌گذارد.

برای به اشتراک گذاری فایل­‌ها در نسخه‌­های قبلی ویندوز می­‌توانید از منوی File> Sharing در      Windows Explorer  دسترسی پیدا کنید.

در این روش اشتراک‌گذاری اجازه نمی‌­دهد فایل­‌ها را خارج از شبکه محلی خود به اشتراک بگذارید. برای این کار، شما نیاز به وب‌سایت اشتراک‌گذاری فایل مانند NoFile.io، یا یک وب‌سایت ذخیره‌سازی ابر مانند Dropbox دارید که از لینک‌­های عمومی پشتیبانی کند.

منبع lifewire.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.