نحوه بازکردن Task Manager روی مک

ساده‌ترین راه برای باز کردن هر چیز در مک استفاده از Spotlight است

در مورد چگونگی بازکردن Task Manager روی مک چه اطلاعاتی دارید؟ در مطلب امروز چند روش برای نحوه باز کردن و دسترسی به Task Manager روی مک را آموزش خواهیم داد:

استفاده از  Activity Monitor

اگر به تازگی به کاربران مک ملحق شده‌­اید، باید بدانید که نام مناسب برای معادل Task Manager در مک، Activity Monitor است. با وجود اینکه وظایف مشابهی انجام می‌­دهند اما نام آنها تفاوت دارد. Activity Monitor یکی از مفیدترین ابزارهای مخفی در پوشه برنامه‌های کاربردی سیستم عامل مک است.

نحوه باز کردن Task Manager در مک

ساده‌ترین راه برای باز کردن هر چیز در مک استفاده از Spotlight است که می­‌توان با جستجوی داخلی برنامه‌­ها، فایل­‌ها و تنظیمات را تنها با چند کلیک ساده پیدا کرد.

برای باز کردن Spotlight، Cmd + Space را روی مک خود فشار دهید. سپس تابع Activity Monitor را پیدا کنید و Return را فشار دهید. در یک لحظه پنجره Activity Monitor را مشاهده خواهید کرد.

Task Manager و پنجره activity monitor

شما می­‌توانید task manager  را با استفاده از آیکون Launchpad در Dock خود باز کنید. در لیست برنامه‌­ها، سایر پوشه‌­ها را باز کنید تا آیکون مناسب  Activity Monitor را مشاهده کنید.

در نهایت، اگر Activity Monitor را پیدا کرده‌­اید،  Finder و Applications > Utilities را نیز پیدا خواهید کرد.

استفاده از in Dock Keep  در Activity Monitor  

زمانی که Activity Monitor را با استفاده از هر یک از روش‌­های بالا باز کنید، در پایین بارکد شما ظاهر خواهد شد. با این وجود، زمانی که از برنامه خارج می­‌شوید، بارکد ناپدید می­‌شود.

Task Manager و dock keep

اگر می‌­خواهید آیکون را حفظ کنید، روی آن کلیک راست کرده و Options> Keep in Dock را انتخاب کنید تا آیکون حتی زمانی که برنامه بسته می‌­شود باقی بماند.

وظیفه Task Manager بر روی مک

شما قابلیت‌­های زیادی را مانند Task Manager ویندوز در Activity Monitor پیدا خواهید کرد. در بالای صفحه، می­‌توانید اطلاعات مربوط به پردازنده، حافظه، دیسک و استفاده از شبکه را مشاهده کنید.

هر یک به شما کاربردهای کامپیوتر و اطلاعات مختلفی را در مورد تاثیر آنها نشان می‌­دهد.

اطلاعات Task Manager در مک

دسترسی به Activity Monitor کار سختی نیست. با چندین کلید میانبر م‌ توان آن را باز کرده و بررسی کرد که چه اطلاعاتی را ارائه می‌دهد.

همچنین   Activity Monitorکمک می­‌کند تا استفاده از منابع سیستمی خود را زیر نظر بگیرید و مشکلات مربوط به آنها را رفع نمایید.

منبع makeuseof.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.