دکوراسیون خانه با کاناپه مشکی

در این مطلب شما را رهنمایی خواهیم کرد تا چه چیزهایی را با کاناپه مشکی ست کنید

مانند لباس مشکی، کاناپه مشکی نیز با هر رنگی هماهنگی دارد. کاناپه تیره یا مشکی رنگ، دکوراسیون را شیک می‌کند. این رنگ سنگینی زیادی دارد و سبب جلب توجه می‌شود. از آنجا که مشکی در دسته رنگ‌های خنثی قرار دارد، تقریبا با همه رنگ‌ها همخوانی دارد و به هر سبکی می‌آید، از سنتی گرفته تا مدرن. در این مطلب شما را رهنمایی خواهیم کرد تا چه چیزهایی را با کاناپه مشکی ست کنید.

رنگ دیوارها

رنگ خاکستری دیوار و کاناپه مشکی

رنگ‌های تیره طوری هستند که توجه زیادی را به خود جلب می‌کنند، به همین خاطر کانون دکوراسیون می‌شوند. برای نمایش بهتر کاناپه مشکی، بهتر است کاغذ دیواری یا رنگ دیوارها به رنگی متضاد باشند. ابتدا یک پالت رنگی را برای اتاق انتخاب کنید و سپس یکی از تناژ رنگ‌های آن را برای دیوار انتخاب کنید. رنگ‌های پس‌زمینه‌ای مانند خاکستری، هلویی پاستلی، زرد کرمی، آبی آسمانی و رنگ‌های زمینی روشن، جلوه کاناپه مشکی را بیشتر می‌کنند، مضاف بر اینکه رنگ و گرما نیز به فضا می‌افزایند. اما اگر می‌خواهید از رنگ‌های تند در اتاق استفاده کنید، می‌توانید رنگ‌های زرد لیمویی، سبز، آلبالویی، کانتالوپ (رنگ طالبی)، آبی روشن یا صورتی سیر را برای دیوارها انتخاب کنید. رنگ سفید را برای دیوارها انتخاب نکنید، زیرا تضاد سفید و مشکی سبب سرد و خشن شدن فضا می‌شود. از استفاده از رنگ‌هایی که ته رنگ مشکی دارند نیز بپرهیزید، مانند سبز جنگلی، آبی نیرو دریایی یا شرابی زیرا تاثیر رنگ مشکی کاناپه را بسیار زیاد می‌کند.

پارچه و مبلمان

پارچه طرحدار و کاناپه مشکی

علاوه بر رنگ دیوار، پارچه و مبلمان را نیز با الگوهای شاد و رنگ روشن انتخاب کنید تا از وزن رنگ مشکی کاناپه‌ها بکاهد. کاناپه مشکی با هر پارچه‌ای که در دکوراسیون خانه استفاده می‌کنید، همخوانی دارد اما بهتر است در پارچه‌ها و اثاثیه از طرح سفید-مشکی استفاده کنید. این طرح متضاد چه به صورت راه راه باشد، یا طرح حیوانات یا پارچه‌های کلاسیک، در کنار کاناپه مشکی نقش موثری ایفا می‌کنند. اگر کاناپه مشکی شما ساده نیست و طرحدار است، پارچه طرحدار کوچکی را بر روی قسمتی از وسایل مانند صندلی کناری استفاده کنید. می‌توانید برای افزودن شادابی بیشتر به فضا، در کنار کاناپه مشکی از اثاثیه چوبی با پارچه رنگی، سطوح نقاشی شده یا لاکی، میز فلزی با رویه شیشه‌ای و سبدهای بافتنی یا صندلی چوب خیزران استفاده کنید.

لوازم جانبی

لوازم جانبی رنگی و کاناپه مشکی

با استفاده کردن از رنگ روشن در کلکسیون، آثار هنری، قالیچه‌های طرحدار و پرده‌ها کمی از تیرگی رنگ کاناپه بکاهید. کاناپه مشکی به شما کمک می‌کند دکوراسیون و لوازم جانبی را هر از گاهی تغییر دهید و آن را به هر سبکی که دوست دارید، دربیاورید. اگر به فضاهای شاد با رنگ‌های شاد علاقه دارید، می‌توانید از رنگ‌های شاد در لوازم جانبی استفاده کنید مانند کوسن‌های طرحدار یا مبلمان با پارچه‌های رنگ شاد. اگر می‌خواهید فضای تیره‌ای داشته باشید، از اکسسوری‌هایی با پارچه خاکستری، عکس‌هایی با قاب مشکی رنگ، چندین آینه دیواری کنار هم و عتقیه‌های نقره یا طلایی استفاده کنید.

منبع bhg.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.