اشتباهات رایج در نظافت خانه

گاهی اشتباهاتی کوچک در نظافت خانه، تمام زحمات شما را به باد می دهد

از گردگیری گرفته تا ظرف شستن، برخی اشتباهات می تواند کل زحمات شما را به باد دهد. برای آنکه هم در انرژی و زمان خود صرفه جویی کنید و هم بهترین نظافت را در خانه انجام دهید، پیشنهاداتی را به شما ارائه می دهیم:

قرار دادن همه ظروف در جهت یکسان در ماشین ظرفشویی

همه چنگال ها را سر بالا قرار دهید، این مانع از خم شدن دندانه چنگال ها می شود. اما اگر همه قاشق ها در یک جهت داخل سبد ماشین ظرفشویی قرار بگیرند در نهایت همه آنها به خوبی تمیز نمی شوند. بنابراین برخی را رو به بالا و برخی را رو به پایین قرار دهید تا خوب شسته شوند. همین کار را با چاقوها نیز انجام دهید.

شستشوی پنجره در روز آفتابی

مواد شستشودهنده شیشه بر روی سطوحی که در معرض تابش آفتاب هستند، سریعتر خشک می شوند در نتیجه بر روی سطح پنجره خط می اندازند. به همین دلیل بهترین زمان برای شستن شیشه ها در تمام فصول، عصر و بعدازظهر یا زمانی است که آسمان ابری است ( و دمای هوا کمتر از ۷۰ درجه فارنهایت است). برای زودتر خشک شدن پنجره می توانید از یک پارچه میکروفایبر استفاده کنید که با هر بار دستمال کشیدن فضای زیادی را خشک می کند.

اسپری کردن مستقیم شستشودهنده ها بر روی سطوح

یکبار انجام دادن آن بلامانع است اما برای سطوحی که بسیار کثیف هستند، نیاز به روش های بهتری هست. اسپری کردن مستقیم سطوح به صورت مدام و هر روزه باعث می شود آثار آن بر روی سطوح باقی بماند ( برای مثال حالت چسبندگی بر روی وسایل چوبی و لک بر روی دیوارها باقی می گذارد). به جای آن اسپری را بر روی پارچه میکروفایبر بزنید. این روش مواد شوینده کمتری نیز مصرف می کند درنتیجه اسپری شستشو دهنده شما برای مدت طولانی تری باقی خواهد ماند.

بدون دستکش کار کردن ( به خصوص برای تمیز کردن سینک)

پوست شما هر چیزی را که با آن در تماس باشد، جذب می کند. با این حال از استفاده از دستکش های لاتکس و لاستیکی بپرهیزید. به جای آن از دستکش هایی که داخل آنها پنبه است استفاده کنید. این دستکش ها محافظت بیشتری از پوست شما خواهند کرد و بسیار راحت هستند.

استفاده از مایع شستشو دهنده برای سطح فرش

لکه های روی فرش را تنها با دستمال کشیدن نمی توان برطرف کرد. مگر آنکه قبل از دستمال کردن، مایعاتی که بر روی فرش ریخته مانند قهوه را به طور عمقی از سطح فرش بردارید. به این روش عمل کنید: به محض آنکه متوجه لک شدید، با یک حوله آن را تا جای ممکن خشک کنید. سپس مقداری نوشابه یا آب یخ بر روی ان نقطه بریزید و مجددا با یک حوله دیگر آن را خشک کنید. بگذارید حوله به طور کامل مایعات را به خود جذب کند. این لکه گیری را تا جایی انجام دهید که دیگر حوله هیچ رنگی به خود نگیرد. اگر همچنان لک از بین نرفته بود، از یک لکه بردار استفاده کنید و مجدد این فرایند را تکرار کنید.

قرار دادن برس شستشوی توالت در ظرف مخصوص آن پس از استفاده

رطوبت، باکتری ها را تکثیر می کند بنابراین بایستی قبل از قرار دادن برس شستشوی توالت در جای خود آن را کامل خشک کنید. پس از شستشوی توالت بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه برس شستشو خشک شود و سپس آن را در جای خود قرار دهید.

استفاده از اسفنج

از آنجا که غذا و باکتری در داخل اسفنج جذب شده و باقی می مانند، تنها با آب کشیدن از بین نمی روند. از این رو یک یا دو بار در هفته آن را در طبقه بالایی ماشین ظرفشویی قرار دهید و یا اسفنج خیس را دو دقیقه در ماکروفر گرم کنید. می توانید در تعطیلات و مواقعی که آشپزی نمی کنید، اسفنج را ضدعفونی کنید.

منبع realsimple.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.