درباره استفاده از رنگ قرمز در دکوراسیون خانه بیشتر بدانید

رنگ قرمز عنصر آتش در فنگ شویی است

رنگ قرمز عنصر آتش در فنگ شویی است، رنگ گرمی، هیجان و شور. همانطور که بدن در برخی فصول به گرما نیاز دارد، خانه هم همینطور است. خانه به گرما نیاز دارد و این یعنی باید حداقل یک عنصر قرمز رنگ در خانه باشد. ممکن است بگویید رنگ قرمز را دوست ندارید اما حتما در بازار تناژی از رنگ قرمز را می یابید که قلبتان را می رباید. پس دنبال این رنگ بروید، پیدایش کنید و در خانه از آن استفاده کنید.

اگر می خواهید خانه را با رنگ قرمز دکور کنید، توصیه های فنگ شویی زیر می تواند به شما کمک کند. اما در مورد دکور کردن آشپزخانه، اتاق خواب یا هر جای دیگر رنگ قرمز مناسب را پیدا کنید.

رنگ قرمز برای درب ورودی خانه

رنگ قرمز در درب خانه
برخی فکر می کنند درب قرمز رنگ برای خانه شانس می آورد

از درب خانه شروع می کنیم. برخی فکر می کنند درب قرمز رنگ برای خانه شانس می آورد اما لزوما همیشه اینطور نیست. اگر درب خانه جنوبی یا جنوب غربی است، رنگ قرمز انتخاب خوبی است. اما اگر درب به سمت شرق، غرب یا شمال غرب باز می شود بهتر است از رنگ دیگری به جز قرمز استفاده کنید. دلیل آن به خاطر واکنش متقابل ۵ عنصر فنگ شویی و انرژی های خاصی است که به هر قسمت از خانه منتقل می شود.

رنگ قرمز در نقطه کانونی خانه

رنگ قرمز در مبل
از رنگ قرمز در نقاط کانونی خانه استفاده کنید

بهترین کار برای جلوه بخشیدن به خانه و نمایش و معرفی آن، استفاده از رنگ قرمز در دکوراسیون خانه است. بایستی قبل از هر کاری، ابتدا زمانی را برای پیدا کردن رنگ قرمز مناسب و هماهنگ با استایل خانه و طراحی دکوراسیون آن اختصاص دهید. رنگ انتخابی شما می تواند قرمز گوجه ای، ارغوانی یا قرمز آتشی باشد. باید انواع رنگ های قرمز را امتحان کنید و رنگی که بیشتر با دکوراسیون شما همخوانی دارد را انتخاب کنید.

یک رنگ قرمز مناسب و درست می تواند احساس شادی، طراوت و انرژی به خانه ببخشد. رنگ قرمز را در گلدان، کوسن، فرش یا پرده های لوکس که نقطه کانونی هستند استفاده کنید.

رنگ قرمز در اتاق نشیمن

رنگ قرمز در اتاق نشیمن
استفاده از رنگ قرمز در کل اتاق نشیمن کار شجاعانه ای است

سخت ترین بخش استفاده از رنگ قرمز در اتاق این است که بخواهیم همه اتاق را به رنگ قرمز درآوریم. شما باید در خصوص تاثیر قوی و قدرتمندانه رنگ قرمز احتیاط کنید. اگر می خواهید کل اتاق را به رنگ قرمز درآورید، ابتدا چک کنید اتاق در شرق، جنوب شرق، غرب یا شمال غربی خانه قرار نگرفته باشد.

اتاق خواب قرمز رنگ

رنگ قرمز در اتاق خواب
هوشمندانه ترین روش استفاده از رنگ قرمز در اتاق خواب استفاده از اکسسوری ها و دکوری های قرمز رنگ است

رنگ قرمز در اتاق بزرگسالان بسیار جذاب است فرقی نمی کند اتاق کجای خانه قرار گرفته باشد. فقط نکته آن اینجاست که باید رنگ قرمز را در وسایل دکوری اتاق استفاده کنید نه اینکه همه دیوارهای اتاق را قرمز بکنید. همانقدر که باید رنگ اتاق به گونه ای باشد که خواب آرامی را فراهم کند، برای رابطه جنسی خوب هم باید رنگ قرمز آتشی را در اتاق استفاده کنید. استفاده زیاد از رنگ قرمز در اتاق خواب بر روی خواب تاثیر می گذارد و از طرفی استفاده خیلی کم از رنگ قرمز هم احساس سردی در رابطه جنسی ایجاد می کند. باید یک توازن پیدا کنید.

هوشمندانه ترین روش استفاده از رنگ قرمز در اتاق خواب استفاده از اکسسوری ها و دکوری های قرمز رنگ است مانند بالش، پتو، شمع و … . از رنگ قرمز بیشتر در فصل زمستان و کمتر در تابستان استفاده کنید. در واقع این رنگ دمای اتاق را کنترل می کند.

رنگ قرمز در آشپزخانه و اتاق غذاخوری

رنگ قرمز در صندلی نهارخوری
ساده ترین روش برای استفاده از رنگ قرمز در اتاق غذاخوری، استفاده از صندلی قرمز است

آشپزخانه و اتاق غذاخوری قسمت هایی از خانه هستند که به انرژی آتش نیاز دارند و رنگ قرمز این انرژی را منتقل می کند. قانون استفاده از رنگ قرمز در آشپزخانه و اتاق غذاخوری نیز مانند اتاق خواب است، یعنی به جای رنگ کردن کل اتاق به رنگ قرمز، تنها از بعضی دکوری های قرمز رنگ استفاده کنید.

مگر آنکه آشپزخانه و اتاق غذاخوری در قسمت جنوبی یا جنوب غربی خانه قرار گرفته باشد، در این صورت می توانید از رنگ قرمز برای کل اتاق استفاده کنید. استفاده از وسایل دکوری، صندلی نهارخوری یا نور قرمز ساده ترین روش برای استفاده از رنگ قرمز در این اتاق هاست.

اکسسوری های قرمز

اکسسوری به رنگ قرمز
اگر بی انرژی و خسته هستید، رنگ قرمز آتشی به شما انرژی می دهد.

از رنگ قرمز در اکسسوری ها مانند رومیزی، آباژور یا کوسن ها استفاده کنید تا به خانه روح و انرژی ببخشید. اگر بی انرژی و خسته هستید، رنگ قرمز آتشی به شما انرژی می دهد.

رنگ قرمز در حیاط

صندلی به رنگ قرمز در حیاط
رنگ قرمز روحیه و انرژی به حیاط می دهد

جای دیگری که کمی جنب و جوش و طراوت به خانه می دهد، حیاط است. صندلی قرمز و مجسمه های قرمز در حیاط استفاده کنید یا رزهای قرمز در حیاط بکارید. رنگ قرمز روحیه و انرژی به حیاط می دهد. وقتی حیاط پر از انرژی باشد بر داخل خانه نیز اثر می گذارد. وقتی هم انرژی به خانه وارد شود، شما هم انرژی می گیرید.

شمع و گل قرمز در خانه

رنگ قرمز گل روی میز
شما می توانید با چند گل و شمع قرمز رنگ حال و هوای دیگری به خانه بدهید.

اگر همه تلاش های شما برای بهتر کردن دکوراسیون خانه از جمله دیوار آشپزخانه، روتختی جدید اتاق خواب، بالش ها و … با شکست مواجه شد ناامید نشوید. در هر لحظه به جنبه های مثبت بیندیشید. شما می توانید با چند گل و شمع قرمز رنگ حال و هوای دیگری به خانه بدهید.

منبع thespruce.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.