ماسک خانگی موثر برای از بین بردن جای جوش و زخم

از ماسک‌های خانگی برای درمان جای جوش استفاده کنید

درمان جای جوش با ماسک خانگی

 جوش یک مشکل پوستی است که در اثر تجمع چربی در بخش‌های مختلف بدن از جمله صورت،  قفسه سینه، شانه، گردن و… به صورت جوش های سرسیاه، جوش سر سفید و… رخ می‌دهد. اول از همه بهتر است بدانید که چرا جوش می‌زنید؟ خیلی از مشکلات پوستی ناشی از سبک زندگی شماست که ممکن است تغییرات زیادی کرده باشد. دکتر عباسیان، متخصص طب سنتی می‌گوید: با اصلاح سبک زندگی و مصرف مواد غذایی مناسب می‌توانید از آنها جلوگیری کنید.

از بین بردن جای جوش با ماسک بدون ضرر خانگی

با استفاده از ماسک صبحگاهی که شامل ترکیبی از مواد طبیعی است می‌توانید بسیاری از مشکلات پوستی را برطرف کنید. صبح‌ها به دلیل استراحت پوست هنگام خواب و باز بودن منافذ آن، بهترین زمان برای تغذیه صورت با مواد طبیعی است، زیرا سلول‌های پوستی قابلیت جذب بالاتری دارند.

رفع جای جوش با ماسک عسل و لیموترش

جای جوش و لیمو و عسل
ماسک عسل و لیموترش برای درمان جای جوش

مقداری عسل را در آب گرم ریخته، افشره یک عدد لیمو ترش را به آن اضافه کنید، مخلوط را به هم بزنید تا یکدست شود، سپس پوست صورت و گردن به جز نواحی دور چشم‌ها و اطراف حفره‌های بینی را به آن آغشته کنید. بسته به حساسیت سطح پوست، ماسک به مدت ۱۰ الی ۳۰ دقیقه بر روی صورت بماند تا خشک شود، سپس صورت را با آب ولرم شسته و خشک کنید و برای جلوگیری از خشکی پوست از مرطوب کننده مناسب استفاده کنید.

رفع جای جوش با ماسک تخم‌مرغ و روغن زیتون

جای جوش و روغن زیتون و تخم مرغ
ماسک تخم‌مرغ و روغن زیتون برای درمان جای جوش

بهترین و موثرترین ماسک برای از بین بردن جای جوش، زرده تخم مرغ به همراه یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و همین میزان عسل است. این ماسک را به مدت ۲۰ دققیه، یک روز در میان و برای حداقل ۲۲ ماه استفاده کنید. و آن را با آب ولرم بشویید.

رفع جای جوش با آب خیار

جای جوش و آب خیار و خیار
ماسک آب خیار برای درمان جای جوش

ماسک‌های صورت با خیار یک روش مراقب از پوست است که به طور وسیعی از این روش استفاده می‌شود. برای درمان آکنه، جلوگیری از چین و چروک و حفظ رطوبت پوست می توان از ماسک خیار استفاده کرد. برای آنکه جای جوش را از پوست پاک کنید، باید آب تازه خیار را به مدت ۱۵ الی ۲۰۰ دقیقه بر روی پوست بزنید. این کار را روزانه انجام دهید و سپس با آب سرد صورت را بشویید تا منافذ باز بسته شوند.

درمان جای جوش با ماسک برگ کلم

جای جوش و برگ کلم
ماسک برگ کلم برای درمان جای جوش

برگ گل کلم را به همراه برگ ترب خرد کرده و روی پوست‌تان قرار دهید. و بعد از نیم ساعت آن را بشویید.

درمان جای جوش با چای سبز

جای جوش و چای سبز
ماسک چای سبز برای درمان جای جوش

داروهای طبیعی می‌تواند به درمان التهاب‌های پوست بر اثر استفاده از مواد آرایشی کمک کند. می‌توانید از چای سبز به عنوان یک آنتی اکسیدان برای پوستی نرم و عاری از لک استفاده کنید. تمام کاری که باید انجام دهید جوشاندن یک قوری چای سبز است و بگذارید خنک شده و سپس با یک گلوله پنبه به روی ناحیه لک دار بر اثر جای جوش بزنید، نیازی به آبکشی نیست و می‌توانید آن را در سراسر شب و به طور مرتب روزانه از این روش استفاده کنید.

درمان جای جوش با ماسک تخم جعفری

جای جوش و تخم جعفری
ماسک تخم جعفری برای درمان جای جوش

تخم جعفری را در آسیاب بریزید و سپس با یک لیوان آب بجوشانید. بعد، این مخلوط را از صافی عبور داده و یک تکه پارچه تمیز را با آن خیس کنید و مانند کمپرس روی پوست‌تان بگذارید. هر روز برای مدت نیم ساعت از این کمپرس استفاده کنید. کمپرس با جوشانده تخم جعفری برای از بین بردن آثار جوش‌ها مفیداست.

درمان جای جوش باماسک جوانه گندم

جای جوش و جوانه گندم
ماسک جوانه گندم برای درمان جای جوش

مقداری جوانه گندم را داخل مخلوط کن بریزید سپس آن را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و خمیر به دست آمده را برای ۲۰ دقیقه روی پوست‌تان بگذارید.

درمان جای جوش با شنبلیله

جای جوش و شنبلیله
ماسک شنبلیله برای درمان جای جوش

یکی از درمان‌های طبیعی برای جای جوش استفاده از شنبلیله است. می‌توانید خیلی راحت خمیری از پودر دانه‌های رسیده شنبلیله و آب تهیه کنید و مانند ماسک بر روی صورتتان قرار دهید. تا جایی که می‌توانید تحمل کنید اجازه دهید این خمیر روی پوستتان باقی بماند اگر لازم بود دوباره این کار را تکرار کنید. یا اینکه می‌توانید چند دانه شنبلیله را در مقداری آب بجوشانید ،با هم ترکیب‌شان کنید و وقتی که سرد شد آن را به صورتتان بمالید. در صورت لزوم این کار را تکرار کنید.

جای زخم

هیچ‌کس دوست ندارد جای بریدگی‌ها و آسیب‌های پوستی تا پایان عمر روی بدنش باقی بماند، اما بعضی‌ها هم هستند که وقتی چنین صدماتی روی پوست‌شان ایجاد می‌شود، فکر می‌کنند چاره‌ای ندارند غیر از این که آن را تحمل کنند. به گفته این پزشک متخصص، زخم‌هایی که در نیمه بالایی اندام مانند صورت و گردن ایجاد می‌شود، زودتر بهبود می‌یابد، ولی ضایعات پوستی در قسمت تحتانی بدن، بخصوص نواحی پایین‌تر از زانو، خیلی دیرتر خوب می‌شود.

جای زخم چیز ناخوشایندی است که روی ظاهر زیبای شما تاثیر می‌گذارد و می‌تواند لکه‌ای روی شخصیت کلی فرد باشد. معجون‌ها و کرم‌های زیادی در بازار برای فروش در دسترس هستند که جای زخم را محو می‌کنند. اگر شما نمی‌خواهید برای خرید این محصولات هزینه کنید و دوست دارید جای زخم‌تان به طور طبیعی التیام بیابد، می‌توانید داروهای خانگی را انتخاب کنید.

درمان‌های خانگی برای محو کردن و از بین بردن جای زخم در ادامه معرفی می‌شوند:

روغن دانه‌ی گل رز:

جای جوش
ماسک دانه گل رز برای درمان جای زخم

روغن دانه‌ی گل رز اغلب در لوازم آرایشی، به خصوص در کرم‌های از بین‌برنده‌ی جای زخم (اسکار) استفاده می‌شود. چند قطره از روغن دانه‌ی گل رز را با انگشتان‌تان بردارید و به آرامی آن را روی ناحیه‌ی مورد نظر ماساژ دهید. این کار را دو بار در روز انجام بدهید. می‌توانید آن را به طور مستقیم روی پوست استفاده کنید.

قطعات یخ:

جای جوش و یخ
ماسک قطعات یخ برای درمان جای زخم

یخ یک درمان خانگی بسیار آسان و ساده برای محو شدن جای زخم است. یک تکه یخ بردارید و آن را به آرامی روی جای زخم‌‌تان بمالید.

آلوئه‌ورا:

جای جوش و آلوئه ورا
ماسک آلوئه‌ورا برای درمان جای زخم

یک برگ آلوئه‌ورا بردارید و آن را نصف کنید. ژل را با فشار از داخل آن خارج کنید و روی جای زخم‌تان بمالید.

روغن درخت چای:

جای جوش و درخت چای
ماسک روغن درخت چای برای درمان جای زخم

روغن درخت چای یک درمان طبیعی بسیار موثر برای از بین بردن جای زخم است. این روغن تاثیری سحرآمیز روی اسکار دارد. فقط دقت کنید که از روغن رقیق درخت چای استفاده کنید.

جمع‌آوری و تنظیم: کاویاب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.