آموزش ایجاد لیست کشویی در اکسل

با لیست کشویی، اشتباهات تایپی را از بین برده و یک فرم هوشمند تهیه کنید

ایجاد لیست کشویی (Dropdown List) در صفحات گسترده اکسل می­‌تواند به افزایش کارایی شما کمک کند. این قابلیت برای زمانی که قصد دارید اطلاعات مرتبط با محل کار را در اختیار همکاران خود قرار دهید، می‌­تواند مفید باشد. با استفاده از لیست کشویی اکسل، می‌توانید اطلاعات وارد شده در سلول را کنترل کنید و به کاربران اجازه دهید از یک لیست آماده استفاده کنند. با استفاده از این قابلیت، اشتباهات تایپی از بین رفته و یک فرم هوشمند تهیه می‌­شود.

هنگامی که لیست کشویی به یک سلول افزوده می­‌شود، آیکون فلش کنار آن قرار می­‌گیرد. با کلیک بر روی این آیکون، منو باز می­‌شود و می­‌توانید یکی از آیتم‌­های موجود را انتخاب کنید. در ادامه مطلب مراحل ایجاد لیست کشویی در اکسل را خواهید آموخت:

مرحله ۱: داده‌­های لیست کشویی خود را تعریف کنید

  • در مرحله اول، داده­‌های لیست کشویی را به صورت ساده در صفحه­‌ای جدید از اکسل قرار دهید، اطمینان حاصل کنید که هر ورودی یک سلول را پر می­‌کند و تمام ورودی­‌ها به صورت عمودی در همان ستون تراز می‌­شوند.

قرار دادن داده‌ها در لیست کشویی

  • پس از اتمام مراحل بالا، تمام داده­‌ها را برجسته کنید، بر روی آنها کلیک راست کرده و گزینه Define   Name را انتخاب کنید.

انتخاب نام برای لیست کشویی

  • اکنون، یک پنجره جدید با عنوان New Name باز می‌­شود. برای لیست خود یک نام انتخاب کرده و در فیلد Name، نام مورد نظر را وارد کنید.

نام جدید لیست کشویی

  • برای اعمال تغییرات، روی OK کلیک کنید.

مرحله ۲: اضافه کردن لیست کشویی در سلول­‌ها

در مرحله بعدی، لیست کشویی خود را به سلول‌­ها اضافه کنید. در ادامه چگونگی انجام این کار را شرح خواهیم داد:

  • تب جدید یا صفحه­‌ای از اکسل را که در آن می­‌خواهید لیست کشویی خود را قرار دهید، باز کنید.
  • سلول یا سلول­‌هایی که می­‌خواهید در آن لیست کشویی را قرار دهید انتخاب کنید، سپس روی تب Data کلیک کنید، در ادامه روی آیکون Data validation کلیک کنید.

اضافه کردن سلول به لیست کشویی

  • اکنون، پنجره Data validation نمایان می­‌شود که دارای سه تب Settings، Input Message و Error Alert می­‌باشد. در تب Settings، List را از بخش Allowانتخاب کنید. یک فیلد جدید با عنوان Source در پایین پنجره نمایان خواهد شد روی آن کلیک کرده و علامت “=” را وارد کنید، سپس نام لیست کشویی خود را وارد کنید.

تنظیمات سلول‌های لیست کشویی

  • فیلدهای Ignore blank و  In-cell dropdown به طور پیش‌فرض بررسی می‌شوند. با انتخاب تیک Ignore blank که به معنای نادیده گرفتن سلول خالی است، می‌­توان سلول­‌هایی را خالی گذاشت. گزینه دوم نیز به معنای قرار گرفتن آیکون فلش کنار لیست کشویی می‌­باشد.
  • در نهایت، روی Ok کلیک کنید. اکنون، کار شما به اتمام رسیده و یک لیست کشویی را در اکسل اضافه کرده‌­اید.

اضافه کردن لیست کشویی به اکسل

مرحله بعد مراجعه به تب Input Message  می‌­باشد.

مرحله ۳: تنظیم پیام برای Data Validation

می‌­توانید از طریق تب دوم، Input Message توضیحاتی در مورد پر کردن سلول­‌های دارای لیست کشویی قرار دهید. در این صورت باید در تب Input Message بر روی show input message کلیک کنید. همچنین باید عنوان و پیام ورودی را در فیلدهای مربوطه پر کنید. اکنون لیست کشویی شما باید صفحه­‌ای شبیه به تصویر زیر باشد.

اعتبار داده‌ها در لیست کشویی

آخرین تب Error Alert است. این تب برای انتخاب سلول اشتباه استفاده می­‌شود، پس از وارد کردن اطلاعات اشتباه، Error Alert ظاهر خواهد شد.

جمع‌­بندی

لیست­‌های کشویی در وب سایت­‌ها بسیار رایج و برای کاربر بسیار شهودی هستند. استفاده چند منظوره آنها تقریبا در تمام صنایع مفید است. در نظرسنجی­‌ها، دنیای کسب و کار و حتی در مدارس، استفاده از لیست کشویی اکسل نیاز است.

منبع maketecheasier.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.