آموزش ساخت کاردستی برای روز معلول

با معلولین مهربان باشیم

کاردستی برای روز معلول آشنایی کودک با معلولیت و آمادگی برای داشتن دوست معلول خیلی از کودکان در درک افراد ناتوان دچار مشکل هستند و این وظیفه ما والدین و مربی‌ها و معلمین هست تا آگاهی لازم را بدهیم.ما باید در مورد این افراد با کودکان صحبت کنیم. شاید کودک شما در مدرسه یا پارک و جاهای دیگر با یک کودک معلول برخورد کرد، پس لازم هست اطلاعاتی داشته باشند تا بتوانند در چنین فرصت‌هایی دوستی با آنها برقرار کنند. یک نمونه کاردستی و کلاژ با درب بطری مناسب روز معلول معلولیت مدل‌های مختلفی هست. بعضی از بیماران با مشکلات جسمی و دچار نقص عضو هستند و از ویلچر استفاده می‌کنند و یا بیمارانی با اختلالات بینایی از عصا برای راه رفتن استفاده می‌کنند و بعضی دیگر مدل خیلی مخفی‌تر معلولین با اختلال طیف اوتیسم هستن…

یک نمونه کاردستی و کلاژ با درب بطری مناسب روز معلول

معلول و درب بطری

معلولیت مدل‌های مختلفی هست. بعضی از بیماران با مشکلات جسمی و دچار نقص عضو هستند و از ویلچر استفاده می‌کنند و یا بیمارانی با اختلالات بینایی از عصا برای راه رفتن استفاده می‌کنند و بعضی دیگر مدل خیلی مخفی‌تر معلولین با اختلال طیف اوتیسم هستند.

برای صحبت در مورد معلولین و آماده کردن کودکان چند پیشنهاد در زیر داریم :

  • هیچ دو نفری توی دنیا شبیه هم نیستند. فقط بعضی از اختلاف‌ها خیلی چشم گیر و قابل توجه‌تر هست.
  • معلولیت فقط یکی از ویژگی‌های این افراد هست و آدم‌ها ویژگی‌های بسیاری دارند.عشق، تنفر، قدرت، رقابت….
  • کودکان معلول مثل بچه‌های دیگر دوست می‌خواهند. پس به آنها احترام بگذارید و با آنها همراه باشید.
  • بچه‌ها یا با معلولیت به دنیا می‌آیند و یا در اثر تصادف و یا بیماری معلول می‌شوند و معلولیت بیماری نیست که از کسی بگیریم.
  • اگر کسی معلولیت جسمی دارد (قسمتی یا قسمت‌هایی از بدن درست کار نمی‌کند) دلیل بر این نیست که عقل و قدرت شناخت او ناتوان هست.
  • کودکان معلول خیلی از کارهایی می‌توانند، انجام دهند که بقیه بچه‌ها انجام می‌دهند، فقط شاید در زمانی طولانی‌تر باشد. آنها نیاز به کمک دستیار یا تجهیزات تطبیقی دارند.
  • سعی کنید وقتی در مورد کودکان معلول صحبت می‌کنید، با زبان شفاف و محترمانه باشد. برای کودک‌تان با توضیحات ساده موضوع را شرح دهید. بطور نمونه ” معلولین بخاطر اینکه قسمتی از بدن آنها کار نمی‌کند از صندلی چرخدار ویلچر استفاده می‌کنند.”

منبع: شید شاد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.