آموزش ساخت کاردستی ۲۲بهمن

کاردستی 22بهمن یک کاردستی با کف دست است

کاردستی ۲۲بهمن یک کاردستی با کف دست است. نقاشی کردن کف دست از فعالیت‌های محبوب کودکان است و در نهایت دیدن نقاشی با چاپ کف دستشان بر روی کاغذ باعث شگفتی آنها است. این کاردستی بصورت گروهی با کودکان یا فردی انجام دهید. کبوتر، پرچم ایران و گل لاله ایده‌هایی هستند که معمولا در کاردستی ۲۲بهمن از آن استفاده می‌شود. کبوتر نماد صلح و وحدت است. با اثر دست کودک یک کبوتر درست کنید. برای این منظور یک کاغذ سفید و مداد لازم است. برای نوک کبوتر از کاغذ رنگی نارنجی استفاده کنید. از کودک‌تان بخواهید دستش را بر روی کاغذ بگذارد. به این صورتکه چهار انگشت کاملا بهم چسبیده باشد و انگشت شصت با فاصله باشد.

22بهمن

دور دست را با مداد بکشید و با ماژیک یا مداد بال کوچک و چشم برای کبوتر بکشید. با کاغذ نارنجی تکه مثلث کوچک برای نوک کبوتر در آورید.

برای حلقه دور کبوتر نقاشی پرچم ایران را کف دست کودک نقاشی کنید و بخواهید بر روی کاغذ اثر کف دست چاپ کند. اگر در مهد کودک یا مدرسه کاردستی ۲۲بهمن را انجام می‌دهید، می‌توانید بصورت گروهی یا فردی انجام دهید. در گروهی همه بچه‌ها کف دستشان را با رنگ‌های پرچم ایران رنگ کنند و بر روی کاغذ چاپ کنند و یا فردی و هر کودکی بصورت مستقل برای خودش کاردستی ۲۲بهمن را انجام دهد. کف دست را به سه قسمت تقسیم کنید و سه رنگ سبز، سفید و قرمز رنگ آمیزی کنید. اگر از کاغذ سفید استفاده می‌کنید، می‌توان قسمت سفید وسط را خالی بگذارید.

22بهمن

در طول انجام کاردستی شعر پرچم ایران را با کودکان بخوانید.

  • سبز و سفید و قرمز سه رنگ پرچم ماست
  • پرچم ایران ما زیباترین پرچم هاست
  • سلام دهیم به پرچم ما کودکان ایران
  • دوست داریم پرچم خویش هم از دل و هم از جان

بعد از اینکه رنگ‌ها خشک شد، دور اثر دست پرچم ایران را قیچی کنید.تقریبا ۹ تا ۱۲ تا اثر دست لازم است. آنها را بشکل دایره کنار هم بر روی مقوا بچسبانید، تا شکل حلقه درست شود. کبوتر را هم قیچی کنید و وسط حلقه پرچم‌ها بچسبانید.

22بهمن

شما تغییرات زیادی در کاردستی ۲۲ بهمن حلقه‌ای می‌توانید، داشته باشید. بجای کبوتر وسط حلقه از نقاشی اثر کف دست گل لاله استفاده کنید. گل لاله نماد شهید است و با رنگ آمیزی قرمز کف دست و چاپ انگشتان بصورت چسبیده کنار هم بر روی کاغذ نقاشی گل لاله دارید. برای شاخه گل از رنگ سبز استفاده کنید.

22بهمن

اگر خواستید کاردستی بصورت حلقه‌ی آویز باشد، یک نوار مقوایی به شکل دایره برش بزنید و نقاشی کف دست پرچم را دور تا دور نوار بچسبانید. بالای کبوتر یا گل لاله یک سوراخ درست کنید و با نخ از بالای حلقه آویزان کنید.

منبع: شید شاد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.