آموزش نصب و مدیریت فونت‌ها در تنظیمات ویندوز ۱۰

فونت ویندوز 10 را تنظیم کنید

یکی از قابلیت­‌های جدید ویندوز ۱۰، نصب و مدیریت فونت‌­ها در قسمت تنظیمات می‌باشد، حتی می‌­توانید فونت‌ها را از اپ استور دانلود کنید. همچنین، گزینه  Fonts tool در کنترل پنل قابل دسترسی است، اما ویندوز ۱۰، روش‌های دیگری نیز ارائه داده است.

برای پیدا کردن این گزینه، به مسیر  Settings > Personalization > Fonts  مراجعه کنید. اکنون،  یک لیست از تمام فونت‌­های نصب شده در سیستم عامل خود مشاهده خواهید کرد که امکان نصب و مدیریت آن وجود دارد، حتی از طریق کادر جستجو نیز می­‌توانید فونت مورد نظر خود را جستجو کنید.

تنظیمات نصب و مدیریت فونت‌­ها

این قابلیت در به روز رسانی آوریل ۲۰۱۸ به ویندوز ۱۰ اضافه شد. در صورتی که گزینه Fonts را در بخش تنظیمات مشاهده نمی­‌کنید، برای به روز رسانی ویندوز ۱۰ اقدام کنید.

روی لینک Get more fonts in Microsoft Store کلیک کنید تا به بخش جدید فونت­‌های واقع در اپ استور مایکروسافت دسترسی پیدا کنید. اکنون هر دو فونت رایگان و پرداختی را می­‌توانید نصب کنید و به مرور زمان به فونت‌­های بیشتری دسترسی خواهید داشت. روی فونت مورد نظر خود کلیک کنید، سپس برای دانلود آن روی دکمه Get کلیک کنید.

دانلود و نصب و مدیریت فونت‌­ها

به طور معمول ویندوز، فونت­‌های مطابق با هر زبان استفاده شده را نصب می­‌کند. به عنوان مثال، اگر شما نسخه زبان انگلیسی ویندوز ۱۰ را نصب کنید، ویندوز فونت‌هایی را که برای مجموعه کاراکترهای لاتین نیاز دارید نصب می­‌کند و نه فونت‌های مورد استفاده برای سایر زبان‌ها! برای نصب فونت زبان­‌های دیگر، روی گزینه Download fonts for all languages، واقع در سمت راست بالای صفحه فونت کلیک کنید.

فونت‌­ها فضای زیادی از هارد دیسک را در برمی‌­گیرد، بنابراین، در مواقع مورد نیاز آنها را نصب کنید، در غیر اینصورت از نصب آنها صرف نظر کنید. برای حذف فونت نصب شده بر روی سیستم، در لیست فونت­‌ها روی آن کلیک کنید، سپس روی دکمه Uninstall کلیک کنید. این صفحه همچنین یک پیش‌نمایش از فونت انتخاب شده در انداز‌‌ه­‌های مختلف را نشان می‌­دهد و آدرس فایل فونت را در اختیار کاربر می‌گذارد.

نصب و مدیریت فونت‌­ها

بسیاری از فونت‌­های مناسب ویندوز و برنامه­‌های کاربردی را نصب کنید. همچنین، می‌­توانید فونت­‌های پیش‌فرض سیستم را بازگردانید. در این صورت، هر فونت نصب شده را حذف  کرده و فونت‌­های حذف شده را بازگردانید.

نصب و مدیریت فونت‌­ها و فونت پیش فرض

ویندوز همچنین به شما اجازه می‌­دهد فایل‌های فونت دارای فرمت TTF و OTF را نصب کنید. با این حال، شما نمی­‌توانید این کار را از گزینه Fonts واقع در قسمت تنظیمات انجام دهید. باید از طریق پنجره File    Explorer اقدام کنید.

برای نصب فایل‌های فونت، روی آن کلیک راست کنید و گزینه Install را انتخاب کنید یا روی فونت دوبار کلیک کرده تا پیش‌نمایش آن را مشاهده کنید و سپس روی گزینه Install کلیک کنید. اکنون فونت نصب شده در صفحه Fonts و سایر برنامه­‌های موجود در سیستم شما نمایش داده می­‌شود.

نصب و مدیریت فونت‌­ها در ویندوز 10

منبع howtogeek.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.