چگونه اطلاعات خود را از هارد پاک کنیم

باید از پاک بودن هارد دیسک مطمئن شویم

آیا قصد فروش کامپیوتر خود را دارید؟ بیشتر کاربران هنگام فروش سیستم شخصی یا لپ‌تاپ خود با این مشکل مواجه‌اند که چگونه از قابل دسترس نبودن اطلاعات شخصی خود توسط خریدار مطمئن شوند، به طوری که خریدار به هیچ عنوان نتواند اطلاعات فروشنده را به دست آورد.  ممکن است شما قبلا فایلها و اطلاعات شخصی خود را حذف کرده باشید و یا اینکه ویندوز را مجددا نصب کنید و اطلاعات خصوصی شما پاک شود. در هر صورت، باید از پاک بودن هارد دیسک مطمئن شویم.

فایل هایی که حذف می شوند را به راحتی می توان از سطل زباله بازیابی کرد. و حتی اگر سطل زباله را هم خالی کنید، یک نرم افزار بازیابی که اصطلاحا به آنها ریکاوری نیز گفته می شود می تواند هارد دیسک را اسکن کند و چنین فایل هایی که ظاهرا حذف شده اند را بازیابی و مجددا ذخیره سازی کنند. با استفاده از ویژگی reset در ویندوز ۸.۱ یا ۱۰ می توان هارد کامپیوتر را پاک کرد و آن را به حالت اولیه برگرداند و مجددا سیستم را راه اندازی کرد. بنابراین این یک گزینه قابل قبول  برای پاک کردن هارد است. اگر شما نسخه قدیمی ویندوز را اجرا می کنید و یا می خواهید روش قوی تر از reset را برای پاک کردن هارد دیسک  قدیمی ویندوز استفاده کنید  به روش بهتری برای پاک کردن هارد خود نیاز دارید.

در حال حاضر لپ تاپ ها و بسیاری از کامپیوتر ها از حافظه های SSD استفاده می کنند و یا به جای آن از هارد دیسک های مکانیکی استفاده می کنند. حافظه های  SSD  سریع تر و امن تر از درایوهای مکانیکی هستند. با این حال، حافظه های SSD، هارد را کامل پاک می کنند و اکثر پاک کننده های هارد دیسک از حافظه SSD پشتیبانی می کنند. اگر شما بخواهید  یک هارد دیسک مکانیکی را پاک کنید، ابزار پاک کننده درایو  با روش تخریب داده به نام  DoD 5220.22-M  وجود دارد، این روش توسط وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا تهیه شده است،  به طور پیش فرض این روش اطلاعات شما را سه بار با کاراکترهای مختلف به طور کامل پاک می کند.

چند  مورد  پاک کننده هارد دیسک را  به طور خلاصه معرفی می کنیم:

PartedMagic  مجموعه ای از نرم افزارهای حرفه ای جهت فرمت هارد درایواهای داخلی و خارجی و کار با پارتشین ها می باشد.  با استفاده از این نرم افزار می توانید به کاهش حجم پارتشین های هارد دیسک،  پاک سازی کامل هارد دیسک و بازیابی فایل ها بپردازید. قیمت آن  ۹ دلار است. این نرم افزار به شما امکان اجرای عملیات مختلف بر روی پارتشین به همراه پشتیبانی از انواع سیستم ها مانند SSD را فراهم می کند. پس از اینکه دیسک CD / DVD یا درایو بوت خود را ایجاد کردید، طبق دستورالعمل های فرمت، درایو خود را پاک کنید.

Blancco Drive Eraser  مجموعه ای از نرم افزارهایی که شرکت ها و سازمان های خصوصی از آن استفاده می کنند. این نرم افزار از حافظه SSD و DOD 5222.2M پشتیبانی می کند. هزینه آن ۱۴.۲۰ دلار است.

شما می توانید  این نرم افزارها  را دانلود کنید. بعد از اینکه Eraser Drive را دانلود کردید،  یک ایمیل با دستورالعمل هایی در مورد چگونگی ایجاد یک درایو USB  bootable  برای بارگیری این نرم افزار دریافت خواهید کرد.

درایو USB را در کامپیوتر با هارد دیسک که می خواهید پاک کنید قرار دهید. بوت کردن درایو USB و مراحل  پاک کردن درایو خود را دنبال کنید.

منبع foxnews.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. نگین می گوید

    خوب بود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.