آموزش کاردستی بافتنی با نی

سرگرمی‌های متفاوت به فرزندتان آموزش دهید

بافتن حتما لازم نیست که با وسایل بافتنی سنتی و دستگاه‌های بافندگی انجام شود. شما می‌توانید هر چیز بافتنی را با پیچاندن نخ‌ها داشته باشید. این می‌تواند شامل جعبه‌های دوریختنی، قاب عکس قدیمی و… باشد. حتی می‌تواند دور نی نوشابه هم بافتنی داشته باشید. نی‌هایی که استفاده شده‌اند را جمع کنید تا یک بافتنی خلاقانه با بازیافت آنها داشته باشید. اگر کودک شما به بافتنی‌های رنگارنگ علاقه دارد این فعالیت هنری یک راه هیجان انگیز برای او است. در این بافتنی کودک شما با خلاقیت می‌تواند یک دستبند و یا یک نشانه کتاب درست کند و یک هدیه خیلی زیبا از کار دست خودش برای دوستانش خواهد داشت و تا مدتی هم سر گرم می‌شود.

چه نیاز دارید:

  • ۳ تا ۴ عدد نی پلاستیکی
  • تکه‌های نخ
  • نوار اسکاچ
  • قیچی

روش انجام بافتنی با نی:

شما می‌توانید چیزهای مختلفی با بافتن دور نی داشته باشید. اگر بخواهید یک دستبند داشته باشید شما به نی با طول ۱۰ الی ۱۲ سانتی‌متر داشته باشید. برای داشتن نشانه کتاب نی با طول حدودا ۱۵ الی ۱۷ سانتی‌متر مناسب است.
اندازه نی را اندازه‌گیری کنید و طول مورد نظر را به آن اضافه کنید، نخ‌ها را به اندازه بدست آمده برش بزنید.

بافتنی و نی

نخ را از داخل نی رد کنید. با چسب اسکاچ یک سر نخ را در انتهای نی چسب بزنید، بقیه نی‌ها را هم به همین صورت انجام دهید و در نهایت انتهای سر همه نخ‌ها را به هم گره بزنید. حالا زمان بافتن است.

بافتنی و نی

چهار نی را با کمی فاصله در دستتان نگه دارید. با کمک انگشت شصت یک سر نخ بافتنی را نگه داشته و یکی زیر یکی رو شروع به بافتن کنید. وقتی به انتهای ردیف نی‌ها رسیدید برگردید و همین روش را ادامه بدهید. اگر می‌خواستید رنگ نخ را عوض کنید، نخ را گره بزنید، قسمت اضافی آنرا برش زده و نخ رنگ دیگری را دوباره همین مراحل شروع کنید. وقتی کار تمام شد باید نی‌ها را در بیاورید. ابتدا چسب را باز کنید و همینطور که بافت‌ها را به سمت بالا فشار می‌دهید نی را به آرامی به بیرون بکشید و انتهای کار را گره بزنید.

منبع: شید شاد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.