نحوه استخراج صفحات PDF در ویندوز ۱۰

فرمت PDF برای اسناد غیر قابل ویرایش ارائه شده است

برای مدیریت تمام نیازهای PDF هیچ گونه نرم‌افزاری وجود ندارد. یکی از این نیازها توانایی استخراج یک یا چند صفحه خاص از اسناد PDF است.

بنابراین، ابزارهای جانبی توانایی انجام این کار را دارند، البته با استفاده از قابلیت‌­های ویندوز ۱۰ و بدون هیچ گونه نرم‌افزاری این کار امکان‌پذیر است که در ادامه مطلب نحوه کار با آن را شرح خواهیم داد:

نحوه استخراج صفحات PDF در ویندوز ۱۰

فرمت PDF برای اسناد غیر قابل ویرایش ارائه شده است. در گذشته فرمت PDF تنها با نرم‌افزار ادوبات آکروباتی قابل خواندن بود، اما امروزه در ویندوز ۱۰ می­‌توان این کار را توسط مرورگر اج نیز انجام داد. در صورت نیاز می­‌توانید صفحات مورد نظر خود را به عنوان PDF جداگانه کپی کرده و در مکان مورد نظر ذخیره کنید.

ما برای باز کردن و استخراج صفحات PDF از کروم استفاده می­‌کنیم:

۱- ابتدا فایل PDF مورد نظر خود را باز کنید، مرورگرهایی همانند مایکروسافت اج و ورد گزینه­‌های دیگر هستند که می­‌توانند این کار را انجام دهد.

۲- پنجره Print را باز کنید یا اینکه با کلید ترکیبی Ctrl + P  به آن دسترسی پیدا کنید. همچنین، می­‌توانید در منوی زمینه کلیک راست کرده و Print  را انتخاب کنید.

۳- در کادر باز شده ، چاپگر خود را به Microsoft Print to PDF تنظیم کنید.

تنظیمات استخراج صفحات PDF در ویندوز 10

۴- سپس، بخش Pagesرا روی گزینه page range قرار دهید، برای استخراج چند صفحه از یک فایل PDF لازم است شماره صفحات را وارد نمایید، به عنوان مثال، اگر می­‌خواهید صفحه ۷ فایل PDF را استخراج کنید، در کادر عدد ۷ را وارد کنید. در صورتی که می‌­خواهید صفحاتی مانند صفحه­‌های ۷ و ۱۱ را استخراج کنید، عدد ۷ و ۱۱ را وارد کنید.

۵- روی Print کلیک کنید و فایل PDF خود را در محل موردنظر ذخیره کنید.

صفحات استخراج شده به عنوان یک سند PDF ذخیره می­‌شود. برای جدا کردن آنها به عنوان اسناد مختلف، نیاز به استخراج یک به یک آنها دارید.

توانایی استخراج صفحات PDF در بسیاری از سناریوهای روزمره مفید است، درست همانند ابزارهای رایگان که به شما کمک می­‌کنند تا فایل‌های PDF را در هر جایی ویرایش کنید.

منبع makeuseof.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.