ترفندهایی برای سرعت بخشیدن به خاموش شدن ویندوز

اگر از کندی سرعت خاموش شدن ویندوز عصبانی هستید، این متن را بخوانید.

گاهی سرعت خاموش شدن سیستم کند شده و ممکن است شما را نیز عصبانی کند، اما نگران نباشید با اعمال چند ترفند می‌­توانید سرعت خاموش شدن را بهبود بخشید.

غیر فعال کردن برنامه‌­­های در حال اجرا در پس زمینه

برای بررسی اینکه چه سرویس‌­هایی در حال اجرا هستند، روی منوی Start کلیک راست کرده و Event Viewer را انتخاب کنید.

زمانی که صفحه Event Viewer ظاهر می‌­شود، بر روی Logs Applications and Services کلیک کنید.

Event Viewer و خاموش شدن ویندوز

در ادامه، بر روی Operational کلیک راست کرده و گزینه Filter Current Log را انتخاب کنید.

Filter Current Log و خاموش شدن ویندوز

مطابق شکل پایین، در تب Filter عدد ۲۰۳ را تایپ کنید و روی OK کلیک کنید. اکنون باید یک لیست از تمام برنامه­‌های در حال اجرا را مشاهده کنید. در سمت پایین، تب General، خواهید دید که روند پردازش خاموش شدن سیستم کاهش می‌­یابد.

فیلتر و خاموش شدن ویندوز

فایل را مشاهده کرده و در صورت نیاز نداشتن، با حذف برنامه‌­ها موجب سرعت بخشیدن به روند خاموش شدن سیستم شوید.

حذف برنامه‌ها و خاموش شدن ویندوز

پایان دادن به سرویس­‌های ویندوز و غیر فعال کردن Clear Page File at Shutdown

سرویس­‌های در حال اجرا با سرعت بیشتری پایان داده می­‌شوند و سرعت خاموش شدن ویندوز افزایش می­‌یابد.

سرویس‌های ویندوز و خاموش شدن ویندوز

کلید میانبر Win+R را فشار داده تا پنجره Run اجرا شود، سپس در این پنجره عبارت regedit را تایپ کرده تا registry editor باز شود. به دنبال HKEY_LOCAL_MACHINE \ SYSTEM \        CurrentControlSet \ Control \ Session Manager \ Memory Management بگردید. اکنون، قابلیت Clear Page File at Shutdown باید گزینه دوم باشد. اگر مطمئن نیستید که گزینه درست را انتخاب کرده­‌اید، مکان‌نما را روی آن قرار دهید تا نام کامل گزینه ظاهر شود.

پاک کردن صفحه و خاموش شدن ویندوز

بر روی همین گزینه کلیک راست کرده و Modify را انتخاب کنید. مقدار Value Data را به صفر غیرفعال کرده و یا اینکه با مقدار یک آن را فعال کنید تا سرویس‌­های در اجرا با سرعت بیشتری پایان یابد. پس از اتمام انتخاب خود، باید از صفحه registry editor خارج شوید و کامپیوتر خود را مجددا ریستارت کنید.

غیرفعال کردن Clear virtual memory pagefile

غیرفعال کردن این ویژگی در ویندوز ۱۰ کمک می‌­کند تا کامپیوتر شما سریع‌تر خاموش شود. شما می­‌توانید این گزینه را با باز کردن پنجره Run و تایپ کردن عبارت، secpol.msc بیابید و روی OK کلیک کنید. نگران نباشید این گزینه بعد از چند ثانیه باز خواهد شد.

در قسمت چپ روی Local Policies کلیک کنید و Security Options را انتخاب کنید. در سمت راست گزینه Shutdown: Clear virtual memory pagefile را بیابید و روی این گزینه کلیک کنید، اکنون پنجره جدیدی ظاهر می­‌شود که در آن باید گزینه disable را انتخاب و روی OK کلیک کنید.

هر برنامه­‌ای که باز کرده‌اید را ببندید

گاهی اوقات فراموش می‌­کنید برنامه‌­هایی که قبلا باز کرده‌­اید را ببندید. زمانی که کامپیوتر را خاموش می­‌کنید، سیستم هشدار می­‌دهد که هنوز برنامه­‌های در حال اجرا وجود دارد. این گزینه امکان بسته شدن آنها را فراهم می­‌کند، قبل از خاموش کردن کامپیوتر، برنامه­‌های باز شده را ببندید، چرا که ممکن است اطلاعات ذخیره نشده را از دست بدهید.

ریستارت کردن ویندوز

ممکن است به ریستارت کردن سیستم خود فکر نکنید مگر اینکه مشکل نرم افزاری وجود داشته باشد، اما گاهی با ریستارت کردن می­توانید از حافظه­ نامطلوب که سرعت کامپیوتر را کاهش می‌­دهد خلاص شوید.

با استفاده از ترفندهایی که در بالا ذکر شد، می­‌توانید سرعت خاموش شدن کامپیوتر خود را تا حد امکان افزایش دهید.

منبع maketecheasier.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.