چند روش برای ایجاد امنیت در گوشی آیفون

حفظ اطلاعت گوشی آیفون و جلوگیری از دزدیده شدن آن

در مطلب امروز قصد داریم با معرفی چند روش در گوشی آیفون امنیت ایجاد کنیم، این راهنمایی نه تنها به حفظ اطلاعات شما کمک می‌­کند، بلکه برای یافتن گوشی از دست رفته نیز مفید خواهد بود.

۱. استفاده از رمز عبور

ابتدا یک رمز عبور تنظیم کنید. با به کارگیری رمز عبور از گوشی خود محافظت کنید. ترجیحا از رمز عبور شش رقمی و قوی استفاده کنید. با استفاده از اثر انگشت یا تشخیص چهره به وارد کردن رمز عبور نیاز نخواهد بود مگر اینکه چهره شما قابل تشخیص نبوده و یا دست شما مرطوب باشد. برای فعال کردن قابلیت رمز عبور از طریق مسیر Settings > Touch ID & Passcode یا مسیر Settings > Face ID & Passcode اقدام کنید و گزینه iPhone Unlock را فعال کنید.

۲. آپشن‌­های lock screen را غیرفعال کنید

اپل و گوگل، صفحه lock screen options گوشی‌­های خود را طوری طراحی کرده‌­اند که کاربران با استفاده از آن­ها بتوانند به برخی از قابلیت­‌ها مانند سیری (Siri) دسترسی پیدا کنند. حتی اگر از یک رمز عبور قوی استفاده کنید، هنوز هم افراد می­‌توانند از طریق lock screen وارد گوشی شوند. بنابراین، در صورتی که در مورد امنیت و حریم خصوصی خود کمی ابراز نگرانی می‌­کنید، مرکز اطلاع رسانی، مرکز کنترل و حتی سیری را از Lock Screen خود غیرفعال کنید، از این طریق هیچ کس نمی­‌تواند به اطلاعات گوشی شما دسترسی پیدا کند.

برای غیرفعال کردن دسترسی به سیری و مرکز کنترل از روی lock screen، به مسیر Settings > Touch ID & Passcode (یا Face ID & Passcode) رفته و Control Center و Siri را در قسمت  Allow Access When Locked غیرفعال کنید.

۳. برای حفاظت از اطلاعات، Erase Data را فعال کنید

آیفون قابلیتی دارد که با فعال کردن آن پس از ۱۰ بار وارد کردن اشتباه رمز عبور، تمام محتوای دستگاه پاک خواهد شد و مانع از دسترسی سارق به اطلاعات می­‌شود.

مسیر Settings > Touch ID & Passcode  را طی کرده و قابلیت Erase Data  را فعال کنید.

۴. فعال کردن Find My iPhone

حتی اگر چهار مرحله قبل را بی‌­اهمیت می‌­دانید، به شما پیشنهاد می‌­دهیم که Find My iPhone  را فعال کنید. با استفاده از این قابلیت، می‌­توانید دستگاه گم شده یا حتی دزدیده شده را از راه دور تا زمانی که به اینترنت متصل است، ردیابی و پیدا کنید. همچنین، می‌­توانید با فعال کردن Find My iPhone، از راه دور گوشی خود را قفل کنید و اطلاعات آن را پاک کنید و خیالتان آسوده باشد که افراد سودجو به اطلاعاتتان دسترسی نخواهند داشت.

برای فعال کردن این قابلیت، مسیر Settings > [your account name] > iCloud > Find My iPhone  را طی کرده و سوئیچ گزینه Find My iPhone را فعال کنید.

۵. تأیید هویت دو مرحله‌­ای را تنظیم کنید

آخرین مرحله، تأیید هویت دو مرحله­‌ای (two-step verification) می‌­باشد که یک لایه امنیتی را به حریم خصوصی شما اضافه می‌­کند. با فعال شدن تأیید هویت دو مرحله‌­ای، کسی نمی‌­تواند به حساب شما دسترسی پیدا کند، حتی اگر از رمز عبور شما مطلع باشد. شما تنها فردی خواهید بود که قادر به استفاده از سرویس‌­های آن می­‌باشید.

منبع cnet.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.