قاب عکس و نقاشی را چطور بسته‌بندی کنیم؟

نحوه بسته‌بندی قاب‌های عکس طوری که آسیب نبینند

اگر قرار است اثاث کشی کنید و تعداد زیادی قاب عکس و نقاشی در اندازه‌های مختلف دارید، باید نحوه بسته ‌بندی آنها را بلد باشید تا دچار شکستگی یا خرابی نشوند (نکات مهم بسته بندی وسایل برای اثاث کشی).

از ابزار مناسب برای بسته‌بندی استفاده کنید

برای قاب‌های کوچک باید از کارتن‌های بسته‌بندی متوسط استفاده کنید که تمیز باشد و کف آن سفت باشد. استفاده از کارتن‌هایی که از قبل در خانه دارید نه تنها در هزینه صرفه‌جویی می‌کند بلکه کمتر موجب آلودگی محیط زیست می‌شود. فقط مطمئن شوید این کارتن‌ها تمیز و خشک باشند و سفت و محکم.

اگر قاب‌های بزرگ دارید، بهتر است آنها را جداگانه در کارتن‌های مخصوص که اندازه آنها بزرگتر از قاب شما باشد، بسته‌بندی کنید. اگر کارتن مخصوص پیدا نکردید، یک کارتن استفاده شده را بردارید و صاف کنید و به اندازه‌ای که می‌خواهید (بزرگتر از اندازه قاب) درآورید (آموزش ساخت قاب و گلدان با چوب).

علاوه بر این به چند کاغذ یا آستر، پلاستیک‌های حبابی و دیگر ابزار نرمی که حالت محافظ داشته باشند، نیاز دارید. چسب‌های بزرگ بسته بندی و ماژیک نیز موردنیاز است.

عکس یا نقاشی و قاب آن را دور پلاستیک بپیچید

کاغذ محافظ خود را روی سطحی قرار دهید. اگر قاب شما بزرگ است، شاید نیاز به کاغذ بیشتری داشته باشید تا دو برابر اندازه قاب باشد. قاب را از طرف شیشه‌ای آن روی کاغذ قرار دهید و کاغذ را از اطراف دور قاب بپیچید، شبیه کاغذ کادو.

سپس با چسب مخصوص بسته‌بندی، دورتادور آن را هم طولی و هم عرضی بچسبانید. این کمک می‌کند قاب عکس‌ها در حرکت ثابت بمانند.

اگر قاب عکس‌های کوچک را در یک کارتن می‌گذارید، هر یک را جداگانه در کاغذی بپیچید تا تکان نخورند.

جا دادن در کارتن

اگر از کارتن استفاده می‌کنید، حتما کف آن را با چسب خوب سفت کنید تا بسته شود. کارتن را از قسمت مهر و موم شده روی زمین گذاشته و قاب عکس بسته‌بندی شده را کف کارتن قرار دهید. اگر در قرار دادن قاب‌ها دچار مشکل شدید، از کسی بخواهید به شما کمک کرده و کارتن را نگه دارد.

اگر از کارتن مخصوص استفاده نمی‌کنید، قاب را لای یک کارتن که قبلا برش داده و صاف کرده‌اید قرار داده و با چسب بپیچید. اگر این تکه کارتن بزرگ است می‌توانید برش دهید و از اضافه آن برای قاب دیگری استفاده کنید. برای قاب‌های بزرگ همچنین می‌توانید یک تکه مقوا را تنها روی قسمت شیشه‌ای آن بچسبانید تا شیشه نشکند. در نهایت روی کارتن با ماژیک بنویسید “شکستنی” و مکان آن را نیز مشخص کنید برای مثال آشپزخانه، اتاق پذیرایی و … .

آن را در کدام قسمت ماشین حمل بار قرار دهیم؟

در هنگام قرار دادن این کارتن‌ها در ماشین، سعی کنید آنها را ایستاده قرار دهید نه خوابیده. در حالت خوابیده فشار بیشتری به قاب‌ها وارد می‌شود.

نکات دیگر در بسته‌بندی قاب‌ها

  • اگر می‌خواهید گوشه‌های قاب خوب محافظت شوند، می‌توانید مقداری مقوا تنها برای گوشه‌های قاب استفاده کنید.
  • پس از بسته‌بندی، همه کارتن‌های قاب عکس‌ها را به حالت ایستاده کنار هم قرار دهید. سعی کنید حتما داخل کارتن‌ها را با وسایل نگهدارنده پر کنید.
  • در ماشین سعی کنید کارتن‌های قاب عکس را طوری قرار دهید که نیفتند. ترجیحا کنار آنها کارتن‌های سنگین قرار دهید تا محافظ باشند.

وسایل موردنیاز:

  • کارتن در سایز مناسب
  • پلاستیک حبابی
  • نوار چسب بزرگ
  • ماژیک
  • قاب عکس و نقاشی
منبع thespruce.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.