نحوه تعمیر و یا بازیابی خرابی فایل PDF

آیا مطمئن هستید که مشکل از فایل PDF است؟

در صورتی که نمی­‌توانید فایل PDF را باز کنید، ممکن است خراب شده باشد. اگر از اطلاعات خود بکاپ تهیه نکرده­‌اید، کشف یک فایل خراب شده می­‌تواند شما را نگران کند. ما قصد داریم به شما کمک کنیم تا خراب شدن فایل PDF خود را از طریق ابزار و تکنیک‌­های ویندوز رفع کنید.

خطاهای فایل PDF را بررسی کنید

آیا مطمئن هستید که مشکل از فایل PDF است؟ ممکن است مشکل از نرم‌افزار پخش‌کننده فایلPDF  باشد.

تعمیر نرم‌افزار Adobe Acrobat Reader

رایج‌ترین نرم‌افزار PDF، Adobe Acrobat Reader است. البته این امر به دلیل برتری نرم‌افزار مربوطه نیست، بلکه به این دلیل است که اکثر کاربران با آن آشنایی دارند. اگر از Adobe Acrobat Reader استفاده می‌­کنید، با ما همراه باشید تا برخی از عیب‌یابی آن را انجام دهیم:

در مرحله اول، به روز بودن نرم‌افزار را  بررسی کنید، در بخشHelp ، گزینه Check for Updates را بررسی کنید. در این بخش می­‌توانید به روز بودن نرم‌افزار را بررسی کنید و از به روز بودن آن مطلع شوید. اگر به بروز رسانی نیاز داشت، فایل نسخه جدید را نصب کنید. اکنون فایل PDF خود را باز کنید.

بررسی به روز بودن فایل PDF

اگر این فرآیند مفید نبود، نرم‌افزار را باز کنید و به Help > Repair Installation مراجعه کنید. ممکن است فایل­‌هایی که برنامه بر روی آن پخش می­‌شود خراب شده و این روش در رفع آن مؤثر باشد.

با استفاده از کلید Windows key + I گزینه Apps را انتخاب کنید، سپس عبارت dobe acrobat reader را جستجو کرده، بر روی آن کلیک کنید و در ادامه بر روی Uninstall کلیک کنید. سپس به وب‌سایت Adobe  مراجعه کنید تا آخرین نسخه را دانلود و نصب کنید. پس از انجام این فرآیند، در صورت باز نشدن فایلPDF، می‌­توان از سالم بودن نرم افزار Adobe  مطمئن شد.

از سایر نرم‌افزارها استفاده کنید

می‌­توانید از سایر نرم‌افزارها استفاده کنید و فایل PDF خود را باز کنید.

دو مورد از بهترین نرم‌افزارهای پیشنهادی و رایگان، Foxit Reader و Sumatra PDF می‌­باشد. این دو نرم‌افزار را دانلود کنید و فایل PDF خود را با آنها باز کنید.

فایل PDF و سایر نرم‌افزارها

در صورت کار نکردن دو نرم‌افزار بالا، می­‌توانید  Okular و Evince را امتحان کنید، این نرم‌افزارها برای باز کردن فایل­‌های PDF روش‌­های متفاوتی را به کار می­‌گیرند.

در صورت رفع نشدن مشکل، تمرکز و وقت خود را روی فایل PDF بگذارید.

تعمیر و یا بازیابی فایل PDF

در صورتی که قابلیت بکاپ گیری را فعال کرده‌­اید، می­‌توانید از قابلیت File History برای بازیابی نسخه قبلی فایل PDF استفاده کنید. برای انجام این کار، فایل اکسپلورر را اجرا کرده و روی فایل PDF خود کلیک راست  کرده و برای بازیابی نسخه قبلی فایل، روی Restore کلیک کنید.

در ادامه، یک لیست از تمام نسخه‌­های قدیمی فایل را مشاهده خواهید کرد. می­‌توانید نسخه‌­ها را باز کرده و مورد بررسی قرار دهید و سپس از گزینه Restore برای بازیابی آنها استفاده کنید.

در صورتی که از ویندوز ۱۰ استفاده نمی­‌کنید، می‌­توانید از نرم‌افزار Recuva استفاده کنید، این نرم‌افزار درایوهای شما را اسکن کرده و فایل­‌های قدیمی که از سیستم حذف شده است را جستجو می‌­کند. در صورتی که نسخه قدیمی شما حذف شده، این روش می‌­تواند مفید باشد.

از نرم‌افزارهای تعمیر فایل PDF استفاده کنید

نرم‌افزارهایی وجود دارد که می­‌توانند فایل PDF خراب شده را تعمیر کنند. برخی از این نوع نرم‌افزارها نیاز به دانلود نداشته و از طریق اینترنت اجرا می‌­شوند، از قبیل PDFaid، Repair PDF و PDF Tools Online. البته در صورت بزرگ بودن مشکل، ممکن است در رفع آن تأثیرگذار نباشد.

نرم‌افزارهای تعمیر فایل PDF

همچنین می‌­توانید برنامه‌­های تخصصی تعمیر فایل PDF مانند FileRepair1 را امتحان کنید. این نوع نرم‌افزار، فایل PDF را اسکن می­‌کند، مشکل را شناسایی کرده و در صورت امکان آن را حل می­‌کند.

استخراج اطلاعات از فایل PDF

اگر قادر به تعمیر فایل PDF نیستید، ممکن است بتوانید اطلاعات (متن و تصاویر) را استخراج کنید.

استخراج اطلاعات از فایل PDF

برای استخراج متن، می‌­توانید از نرم‌افزارهایی استفاده کنید که فایل PDF شما را به یک فایل Word تبدیل کند و به شما این امکان را می‌دهد که متن را به همان شیوه دریافت کنید. یکی از نرم‌افزارهای پیشنهادی که به صورت آنلاین کار می‌­کند، نرم افزار Nitro می‌­باشد.

فایل PDF را ذخیره کنید!

امیدوارم نرم‌افزارهای معرفی شده در رفع شدن مشکل فایل PDF مفید باشد. البته، ممکن است نتوانید همه اطلاعات را بازیابی کنید، اما قادر به بازیابی اطلاعات مهم آن خواهید بود.

به یاد داشته باشید، در سیستم خود یک نرم‌افزار برای بازیابی فایل‌­های از دست رفته، داشته باشید تا در صورت بروز مشکل بتوانید از آن استفاده کنید.

منبع makeuseof.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.