اماکن گردشگری زیبای یونان را بشناسید

یونان یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در دنیاست

بیش از هزاران جزیره و کشور در حدفاصل جنوب دریای اژه تا میان شبه جزیره بالکان قرار گرفته است. یونان یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در دنیاست. این کشور به خاطر سواحل ماسه‌ای آرام خود و تاریخ غنی که تاثیر فوق‌العاده‌ای بر بسیاری جنبه‌های جوامع غربی امروز داشته است، شهرت یافته است. تنوع جاذبه‌های گردشگری یونان این کشور را برای همه گردشگران چه دوستداران طبیعت و چه تاریخ جذاب کرده است. از میان این جاذبه‌های بیشمار، در این مطلب به ۲۰ نمونه از زیباترین آنها می‌پردازیم.

جزیره سانتورینی

جزیره سانتورینی یونان

سانتورینی یکی از جزایر دریای اژه است و بی‌شک یکی از زیباترین و رمانتیک‌ترین جزایر دنیاست. غروب زیبای خورشید، خانه‌های زیبای سنتی و منظره دیدنی اقیانوس این جزیره را بسیار خاص کرده است. خانه‌های رنگی روستایی که روی صخره قرار گرفته‌اند، نماد این جزیره هستند. بسیاری از کارت پستال‌هایی که در یونان به فروش می‌رسند، تصاویری از سانتورینی روی خود دارند. با دیدن این جزیره خواهید فهمید چرا جای گرانی است.


آکروپلیس پارتنون آتن، بنای یادبود تاریخی معروف

آکروپلیس یونان

جاذبه‌های تاریخی بسیاری در یونان قرار دارد اما یکی از معروف‌ترین آنها که یکی از مهمترین سازه‌های به جا مانده از یونان قدیم است، پارتنون است. این سازه در مرکز یونان بقایای یک معبد باستانی در آکروپلیس آتن است که به خدای آتن اختصاص دارد و در دو دهه آغازین ۴۴۷ قبل از میلاد ساخته شده است.


مایکونوس، جزیره مسکونی و زیبا

مایکونوس یونان

این جزیره نیز در محدوده دریای اژه قرار دارد و یکی از جذاب‌ترین مناطق یونان است. این جزیره هنوز هم زیبایی‌های قدیمی و طبیعی خود را حفظ کرده است. مایکونوس مجموعه‌ای از معماری مجمع‌الجزایر دریای اژه را در خود دارد. قرار گرفتن خانه‌های سفید و مربعی در کنار هم کوچه‌ها و خیابان‌های باریک و پیچ در پیچ را تشکیل داده‌اند که برای عکاسی بسیار مناسب است. سواحل زیبای این جزیره نیز چشم‌انداز زیبایی برای تماشای غروب خورشید را فراهم کرده‌اند.


متئورا کالاباکا، سازه سنگی نمادین

متئورا کالاباکا در یونان

این سازه سنگی برجسته و غیرمعمول در مرکز یونان قرار گرفته است و در واقع صومعه‌ای است که در قرن چهاردهم ساخته شده است و امروزه به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. مجموعه‌ای از شش صومعه بر بلندای کوه سنگی با ارتفاع ۱۳۰۰ پایی در لبه شمال غربی دشت تسالی نزدیک رودخانه زیبای Pineios و کوه‌های Pindus قرار گرفته‌اند. قطعا ساکنان این ساختمان‌ها برای بالا رفتن از این کوه سنگی دشواری‌هایی داشته‌اند اما در واقع به گونه‌ای کوهنوردی بوده است. منظره این منطقه شما را متحیر خواهد کرد و از جمله مناطقی است که باید در یونان بازدید کنید.


Zakynthos، جزیره‌ای که به خاطر کشتی غرق شده آن شهرت یافته

Zakynthos در یونان

این نامی است که در ایلیاد و اودیسه توسط هومر نام برده شده است. این نگین درخشان یونانی مکانی است که به خاطر آب‌های آبی و درخشان، سواحل طبیعی و گردشگری ماجراجویانه آن شهرت یافته است. این جزیره مناظر فوق‌العاده‌ای دارد به خصوص کشتی به گل نشسته ناواگیو. شهر زاکینتوس موزه‌ها و قلعه‌های زیبایی بر فراز تپه‌ها دارد. روستاهای کوهستانی زیبا در حومه شهر قرار گرفته‌اند که شامل صومعه‌های قدیمی می‌باشند که به راحتی با ماشین قابل دسترسی هستند.

رستوران‌های این منطقه غذاهای محلی ارائه می دهند و می‌توانید در کنار مجسمه سولوموس شاعر ملی یونانی از کافه‌ها و رستوران‌های این منطقه که بر روی تپه‌ها با چشم‌انداز زیبایی از جزیره و کلیساهای باستانی چون Aghios Nikolaos ،    Dionysios  Markos و  Pikardiotissaلذت ببرید. کسانی که به دنبال هیجان و ماجراجویی هستند می‌توانند از موج‌سواری و قایق‌رانی لذت ببرند و از میان کوهستان‌ها عبور کنند، غواصی کنند و در میان لاک‌پشت‌های دریایی شنا کنند.


جزیره کافه لونیا، جزیره‌ای فوق‌العاده زیبا

جزیره کافه لونیا یونان

شهرت این جزیره به دلیل رمان معروف “ماندولین کاپیتان کورلی” است که در این منطقه نوشته شده است. این یکی از زیباترین مناطق یونان است. برای کسانی که به دنبال یک ساحل زیبا می‌گردند، این می‌تواند منطقه ایده‌آلی باشد. این جزیره در منطقه پیلاروس در شمال غربی جزیره کفالونیا قرار گرفته است. کنار هم قرار گرفتن آب آبی شفاف و ساحل سفید رنگ منظره روح بخشی ایجاد کرده است به خصوص وقتی از بالای کوه و تپه‌ها دیده می‌شود.


دره ساماریا در کرت، گلوگاه محافظت شده

دره ساماریا یونان

از جذاب‌ترین مناطق گردشگری یونان است که سالانه بیش از نیم میلیون نفر را به خود جذب می‌کند. دره ساماریا پارک ملی یونان است که در جزیره معروف کرت قرار گرفته است و یک ذخیره زیست کره‌ای جهان است. افراد می‌توانند از میان این دره راه بروند و صخره‌های بلند و نفس‌گیر را پشت سر بگذرانند تا به روستای کوچک Agia Roumeli برسند.


رودس، جزیره زیبا و معروف

رودس در یونان

این جزیره گرچه مامن گردشگران است اما زیبایی‌های طبیعی خود را حفظ کرده است و مناطق بسیاری برای کشف دارد. می‌توانید از سواحل سنت پاول و لیندوس دیدن کنید. شهرت لیندوس به دلیل آب‌های فیروزه‌ای و منظره سفید ساحلی آن است. هر دو ساحل، ماسه‌ای، سفید و فوق‌العاده زیبا هستند. ساحل Agathi یکی دیگر از سواحل زیبای این جزیره است که به دلیل ماسه‌های نرم و آب‌های سبز زمردینش شناخته شده است. بقایای تاریخی به جا مانده از شوالیه‌های سنت جان در طول جنگ‌های صلیبی در این منطقه به جای مانده است.


میستراس، پلپونز، شهر قلعه‌ای زیبا

میستراس در یونان

مستراس روستای کوهستانی نزدیک اسپارتی لاکونیا است که به عنوان میراث جهانی توسط یونسکو به ثبت رسیده است. سایت باستان‌شناسی میستراس که شهر قرون وسطایی مهمی در دوران بیزانس بوده است، بسیار شهرت دارد. این سایت باستان‌شناسی شامل کلیساهای بیزانسی و قلعه‌های مستحکم است و جای مناسبی برای کشف در یونان است.


جزیره ناکسوس، نگین درخشان مخفی شده در یونان

جزیره ناکسوس در یونان

این جزیره در جنوبی‌ترین قسمت یونان قرار گرفته است که توسط اسطوره‌های زئوس احاطه شده است. این یکی از سبزترین جزایر دریای اژه است با کوه‌های بلند و جلگه‌های حاصلخیز. سواحل این منطقه، زیباترین سواحل یونان است، سواحل طولانی و ماسه‌ای و مناسب برای شنا، ورزش‌های دریایی و آرامش است. خانه‌های روستایی مکعبی و سفید رنگ هستند و در واقع معماری قرون وسطایی را نشان می‌دهند.


دلفی، سایت تاریخی منحصر به فرد

دلفی یونان

دلفی هم یک سایت باستان‌شناسی و هم شهری مدرن در یونان است که در جنوب غربی کوهستان پارناسوس در دره Phocis قرار دارد. صحنه تئاتر دلفی بر فراز تپه‌ای قرار گرفته است مجاور با شهر زیبای قرن چهارمی که امروزه میراث جهانی یونسکو می‌باشد. به عنوان محراب و محل الهام آپولو ساخته شده است، ۳۵ ردیف آن می‌تواند ۵۰۰۰ مهمان را در خود جای دهد، کسانی که در گذشته در این مکان از نمایش‌ها، شعرخوانی‌ها و رویدادهای موسیقیایی لذت می‌بردند. این سایت تاریخی با چشم‌انداز زیبای آن ارزش یکبار دیدن را دارد.


تاسوس، جواهر دریای اژه

تاسوس در یونان

تاریخ این منطقه به ۱۱۰۰ قبل از میلاد برمی‌گردد، مامنی برای مهاجران فنیقی، پارسی، امپراتوری بیزانس و عثمانی و سال‌ها بعد نازی‌ها. زیبای طبیعی تاسوس تلفیق زیبایی از آبی آسمان و دریا، گیاهان سبز، سواحل ماسه‌ای را در خود دارد. این جزیره یونانی در شمال منطقه اژه قرار گرفته است و زندگی سنتی، سواحل زیبا، هتل‌های فوق‌العاده که غذاهای محلی عرضه می‌کنند، مسیرهای پیاده‌روی و … را به گردشگران ارائه می‌دهد.

عاشقان طبیعت که دوستدار ورزش نیز هستند در این منطقه از ورزش‌های آبی، مسیرهای پیاده‌روی، آبشارها، دره‌ها و سواحل لذت می‌برند. در این منطقه شاهد محراب خدایان و قهرمانان خواهید بود از جمله پوزیدون، آرتمیس، دیانوسوس و کاسیوس و حتی هرکول با چشم‌انداز زیبایی از آکروپلیس و صحنه نمایش ساخته شده در قرن ۵ پیش از میلاد. غواصی، اسکی روی آب، اسکی بادی و قایق‌رانی، همگی باز‌ ها و هیجاناتی هستند که می‌توانید در سواحل ماسه‌ای طلایی این منطقه امتحان کنید. موزه باستان‌شناسی تاسوس و جشنواره‌های تابستانی در روستاهای این جزیره قابل بازدید است.


پارک ملی کوه المپوس، طبیعت زیبای یونان

پارک ملی المپوس یونان

پارک کوهستان المپوس در بلندترین کوهستان یونان به ارتفاع ۹۵۷۳ پایی در سال ۱۹۳۸ به عنوان پارک ملی معرفی شد. این منطقه به خاطر جنگل‌های انبوه، زمین‌های مرتفع، قلل سنگی و دره‌های عمیق شهرت و محبوبیت دارد. در اسطوره‌شناسی یونانی، کوه المپوس سکونتگاه ۱۲ خدای یونان باستان دانسته شده است. المپوس جانوران و گیاهان بسیاری دارد که شامل ۱۷۰۰ گونه گیاهی است که در سرتاسر این منطقه پراکنده شده‌اند.

با توجه به محبوبیتی که این منطقه در یونان پیدا کرده است، کمپینگ‌های متعدد و هتل‌های ارزان‌قیمت در آن رشد کرده‌اند. Litochoro روستایی است که به راحتی توسط اتوبوس یا قطار از آتن قابل دسترسی است. موزه باستان‌شناسی دایون در پای کوهستان الپوس جایی است که حتما باید ببینید. پناهگاه‌های کوهستانی و مسیرهای کوهنوردی برای کسانی که به این منطقه می‌آیند تعبیه شده است. غذاهای محلی این منطقه نیز بسیار شهرت دارد.


رودخانه Voidomatis

رودخانه Voidomatis در یونان

۱۵ کیلومتر رودخانه زیبا با آب‌های آبی رنگ. این رودخانه از معروف‌ترین جاذبه‌های طبیعی یونان است و در آن کایاکینگ، رفتینگ و دیگر ورزش‌های آبی انجام می‌شود. این رودخانه در لیست تمیزترین رودخانه‌ها در اروپاست.

پل‌های چوبی مختلفی همچون پل Kledonas و پل Aristi بر روی این رودخانه ساخته شده است، جایی که مسابقات رفتینگ و کایاک از آنجا شروع می‌شود. پس از پنج کیلومتر قایق‌رانی از منطقه آریستی، قایقرانان به صومعه قرن شانزدهمی Agioi Anargyroi می‌رسند که به دلیل وجود غارها و پرتگاه‌ها به حال خود رها شده است.


Nafplio، زیباترین شهر در آرگولیس

Nafplio در یونان

در منطقه پلوپونز شرقی در آرگولیس، این شهر بندرگاهی قرار گرفته است که بین سال‌های ۱۸۲۱ و ۱۸۳۴ پایتخت یونان بوده است. در اسطوره‌ها، نافپلیو توسط نافپلیوس پسر پوزیدون یافت شده و نشانه‌هایی از غلبه رومیان، بیزانسی‌ها، ونیزی‌ها و عثمانی‌ها در فرهنگ، معماری، سنت، غذاهای محلی و زندگی شهری مردم باقی مانده است. گردشگران با مشاهده قلعه‌های قرون وسطایی، چشمه‌های عثمانی و دیوارهای باستانی، مجسمه‌ها و بناهای تاریخی، ساختمان‌های نئوکلاسیک و ونیزی آن شگفت‌زده می‌شوند.

به فاصله ۹۴ کیلومتر از آتن به وسیله اتوبوس یا ماشین می‌توانید به این مکان برسید. فواره‌های ترکسی، شهر قدیمی قرون وسطایی، عمارت‌های نئوکلاسیکی و کوچه‌های سنگفرش باریک با زمینه آب‌های دریا چشم‌انداز زیبایی برای گردشگران فراهم کرده‌اند. می‌توانید توقفی در قلعه پالامیدی در ارتفاع ۲۱۶ متری از سطح دریا داشته باشید و صومعه‌ها و ساختمان‌های تاریخی را مشاهده کنید. دیگر جاهای دیدنی نافپلیو شامل موزه جنگ، چشم‌انداز Acronauplia و برج ساعت، کلیسای قرن دوازدهمی بیزانسی است.


دریاچه کرکینی، مهمترین منطقه آبی اروپا

رودخانه کرکینی در یونان

این دریاچه در مسیر مهاجرت و پرواز پرندگان از روی دریای سیاه، استپ‌های مجارستان و دریای اژه قرار گرفته است. زیستگاه گیاهی و جانوری آن در سال ۱۹۳۲ به طور مصنوعی مهندسی شده است و یکی از زیبایی‌های طبیعی است که می‌توان در یونان یافت. اینجا مامن هزاران گونه پرندگان کمیاب و محافظت شده، چند متر مربع نیلوفرهای آبی و انواع ماهی‌هاست. علاوه بر میزبانی بیش از ۲۲۷ پرنده غیرمهاجر، کرکینی همچنین مامن گله بوفالوهای بسیار خاص، بیش از ۱۰ گونه دوزیستان، ۱۹ گونه خزندگان و صدها گونه حشرات است.

گونه‌هایی از قره غازهای در تهدید انقراض، پلیکان‌ها و کولونی‌های ماهی‌خواران در این نواحی دیده می‌شود. کرکینی بهشت دوستداران پرندگان در پاییز و بهار و هر روز سال است. این ذخیره طبیعی اصلاح شده به خاطر قایق‌رانی سنتی، اسب‌سواری، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در مسیرها کوهستانی نیز شهرت دارد.


قلعه Monemvasia، یک سایت قرون وسطایی

قلعه Monemvasia در یونان

این قلعه در ساحل شرقی پلوپونز قرار گرفته است که قدمت آن به قرن ششم برمی‌گردد. این قلعه بیزانسی و سواحل نزدیک آن مناظر فوق‌العاده رو به دیدگان بومیان و گردشگران گشوده است. این منطقه برای اندکی استراحت و بازگشتن به عصر عثمانی‌ها، ونیزی‌ها، فرانکی‌ها و بیزانسی‌ها که تاریخ و معماری آن را در هر گوشه شهر می‌توان دید، جای فوق‌العاده‌ای است.

غار کاستانیا یکی از جاذبه‌های این منطقه است که میلیون‌ها سال پیش شکل گرفته است و کافه‌ها و کلیساهایی در اطراف آن قرار دارند.


زاگوری

زاگوری در یونان

در شمال غربی یونان در اپیروس در منطقه کوهستانی پیندوس، شهر زاگوری قرار گرفته است. زاگوری دارای طبیعت بسیار زیبا و پارک‌های ملی است. بیش از ۴۶ روستا دارد که توسط جاده‌های مدرن به هم مرتبط هستند. پل سنگی منحنی قرن هجدهمی آن هنوز هم پابرجاست. پیاده‌روی از دره ویکوس تا قله کوه آستراکاس به سمت آبشار رودخانه Voidomatis که از کوه تیمفی می‌ریزد، تجربه بسیار جذابی است.

دریاچه Drakolimni، روستای زیبای zagorohoria، سنت‌ها و پل سنگی Kalogeriko از دیگر جاذبه‌های زاگوری هستند. تابستان‌ها می‌توانید در آب‌های Ovires شنا کنید، از صومعه قرن پانزدهمی Agia Paraskevi دیدن کنید و منظره شگفت‌انگیز صومعه Spileotissas را از رودخانه Viodomatis تماشا کنید.


لفکادا

لفکادا در یونان

یکی از جاذبه‌های یونان، جزیره لفکادا است که در ساحل غربی یونان قرار دارد و از طریق یک پل معلق به سرزمین یونان متصل می‌شود. در اسطوره‌شناسی یونان، این جزیره یادآور خودکشی لفکادا است که با ایلیاد و اودیسه مرتبط است. یکی از معدود جزایر یونان است که می‌توانید با ماشین به آنجا بروید و آب‌های درخشان و ساحل طلایی آن بهشتی برای گردشگران فراهم کرده که بسیار شبیه جزایر کارائیب است.

این منطقه پر است از رستوران‌هایی با غذاهای دریایی و روستاهایی با چشم‌انداز زیبای فضای سبز. سواحل Egremni، Kathisma و Porto Katsiki مناظری فوق‌العاده برای عکاسی هستند و صومعه Panagia Faneromeni و آبشارهای Nidri از مناطقی هستند که باید از آنها دیدن کنید. بازدید از قلعه Santa Maura که در قرن چهاردهم در کنار رودخانه ساخته شده است را از دست ندهید. در جنوب این جزیره خلیج‌های کوچکی قرار دارد که شرایط بسیار مناسبی برای کایت‌سواری دارد.


Acheron

Acheron در یونان

در اسطوره‌های یونان، زمانی که تیتان آب‌های آکرون را سهیم شد، زئوس برآشفت بنابراین آب‌های دست‌نخورده را زیر زمین نگه داشت، از این روست که بهار آکرون بسیار زیباست. رودخانه آکرون در نزدیکی روستاهای Glyki و Kanalaki در حاشیه Preveza و Thesprotia قرار دارد.

علاوه بر رستوران‌های زیبا و آرامش‌بخش منطقه، یکی از مقاصد گردشگری بسیار زیبا در یونان برای گردش کنار رودخانه و رفتینگ است. چشم‌انداز سبز و زیبایی از درختان بلوط دارد.

منبع globalgrasshopper.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.