با مناطق زیبای ایرلند آشنا شوید

مشهورترین شهر ایرلند، دوبلین است

ایرلند شهری زیبا با چشم‌اندازهای فوق‌العاده و مردمی خونگرم است. مشهورترین شهر این کشور، دوبلین است اما اگر می‌خواهید از همه زیبایی‌های این کشور دیدن کنید، باید به مناطق حومه آن نیز سری بزنید. در این مطلب ۱۰ جای دیدنی ایرلند را به شما معرفی می‌کنیم.

Kerry

کری در ایرلند

این منطقه در استان مانستر قرار گرفته است. رودخانه Killarney در میان زیبایی‌های طبیعت این منطقه و در پارک ملی Killarney قرار دارد. شبه‌جزیره ایوره بخش فوق‌العاده زیبای این شهر است که برای ورزش‌هایی چون دوچرخه‌سواری، گلف، پیاده‌روی و ورزش‌های آبی فوق‌العاده است. رانندگی در اطراف منطقه بسیار لذتبخش است و چشم‌انداز زیبایی را به نمایش می‌گذارد.

Cork

کرک در ایرلند

کرک منطقه جنوبی و بزرگترین روستا در مانستر است. این منطقه پس از آنکه نقش مهمی در جنگ استقلال ایرلند ایفا کرد، به روستای شورشی شهرت یافت. جزیره Ilnacullin یکی از جاذبه‌های محبوب گردشگران است که به خاطر طبیعت و چشم‌انداز زیبای آن شهرت یافته است. در این منطقه می‌توانید گیاهان گرمسیری، باغ‌های زیبای ایتالیایی و برج زیبای Martello را ببینید. حیوان دوستان می‌توانند از “پارک حیات وحش مارتلو” دیدن کنند. سایت ۷۰ هکتاری که شباهت زیادی به باغ وحش ندارد و حیوانات آزادانه در آن زندگی می‌کنند.

Kilkenny

کیلکنی در ایرلند

کیلکنی شهر توریستی است که میزبان رویدادهای گردشگری بسیاری است. در مرکز این منطقه، قلعه سنگی بزرگی قرار گرفته است که نقطه کانونی شهر با قدمت بیش از ۸۰۰ سال می‌باشد. این شهر میزبان رویدادهای فرهنگی و فستیوال هنرهای تابستانی است که شامل تئاتر، رقص، ادبیات، موزیک و هنرهای تجسمی می‌باشد.

Galway

گالوی در ایرلند

گالوی شهر قرون وسطایی در ساحل غربی ایرلند است که بین رودخانه Corrib و خلیج گالوی قرار گرفته است. این یکی از زیباترین مناطق ایرلند است. گالوی به خاطر معماری باستانی و همچنین هنر زیبا و چشم‌انداز فرهنگی آن شهرت یافته است. یکی از بهترین راه‌های بازدید از شهر، به وسیله قایق است. بیرون شهر پارک ملی کانمارا قرار دارد، جایی که کوه‌های زیبا، باتلاق‌های وسیع، خارزار و جنگل و اسب‌های کانمارایی شما را به خود جذب می‌کنند.

گذرگاه غول‌پیکر (Giants Causeway)

Giants Causeway در ایرلند

اگر از شهر شمالی آنتریم دیدن می‌کنید، حتما از Giants Causeway نیز بازدید کنید که ۴۰۰۰۰ ستون بازالت طبیعی دارد که توسط یک فوران آتشفشانی قدیمی شکل گرفته‌اند. این منطقه توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی به ثبت رسیده است و همچنین یک ذخیره ملی طبیعی است. این منطقه پر از داستان‌های افسانه‌ای است، از جمله آنها فین مک‌کول است. گفته می‌شود که فین، موجود غول‌پیکر ایرلندی پس از جنگ با فینگل غول اسکاتلندی، Causeway را ساخت. از دیگر جاذبه‌های این منطقه، قطار بخار است.

Donegal

دونگال در ایرلند

دونگال منطقه‌ای است با مردم صمیمی و مناظر فوق‌العاده. بسیاری از گردشگران این منطقه را محبوب‌ترین سایت گردشگری معرفی کرده‌اند و از همه جای دنیا برای بازدید از این منطقه به ایرلند سفر می‌کنند. پارک ملی Glenveagh با مساحت ۱۷۰ کیلومتر مربع، زمینی پوشیده از جنگل و کوه است  و یکی از بهترین جاذبه‌های طبیعی ایرلند محسوب می‌شود. چشم‌انداز کوهستان، سواحل شنی، دریاچه‌ها و حیات‌وحش و قلعه Glenveagh شما را مجذوب خود می‌کند.

صخره‌های Moher و County Clare

صخره‌های موهر در ایرلند

صخره موهر در ارتفاع ۷۰۰ پایی اقیانوس اطلس قرار گرفته است و خط ساحلی زیبای اروپا را تشکیل داده است. موج‌سواران از موج‌سواری بر روی امواج دریا لذت می‌برند و علاقه‌مندان به پرندگان ار تماشای پرندگان و افرادی که در منطقه قدم می‌زنند، از مناظر زیبای آن لذت می‌برند. در منطقه County Clare، فرهنگ و سنت‌های ایرلندی را می‌توانید ببینید هم‌چنین از تماشای روستاهای زیبا، مجسمه‌های عصر سنگی، کلیساهای باستانی، قلعه قرن پانزدهمی لذت ببرید و موسیقی سنتی ایرلندی گوش دهید.

Glendalough

Glendalough در ایرلند

این منطقه در یک دره یخی کنار رودخانه‌ها قرار گرفته است. اگر به تاریخ یا معماری علاقه‌مندید، حتما از دو برج گرد کلیسای سنت‌کوین و کلیسای جامع ویران‌شده دیدن کنید. طبیعت‌دوستان نیز از قدم زدن در طبیعت و کنار رودخانه‌ها لذت خواهند برد. یکی از مسیرهای پیاده‌روی جذاب آن مسیر ۱۰ مایلی کنار کوهستان است.

جزایر آران

جزایر آران در ایرلند

جزایر آران مجموعه ۳ جزیره است که در دهانه خلیج گالوی قرار گرفته‌اند. این جزایر زیبا افراد بسیاری را به خود جذب می‌کند از جمله شاعران. علاوه بر مناظر زیبا، قلعه‌های مربوط به عصر آهن و کوچک‌ترین کلیسای جهان نیز در این منطقه قرار دارد.

Sligo

Sligo در ایرلند

این منطقه مناظر فوق‌العاده زیبایی به خصوص در خط ساحلی دارد. کوه‌های Knocknarea این منطقه را تحت پوشش قرار داده‌اند و سنگ قبری با ارتفاع ۴۰ پا محل خاکسپاری ملکه Connaught است. حتما از Carrowmore که بزرگترین گورستان عصر سنگی در ایرلند است، دیدن کنید و همچنین روستای Drumcliff که محل اقامت شاعر معروف، W.B.Yeats بوده است. اسلیگو همچنین جای مناسبی برای موج‌سواری است.

لیست مناطق دیدنی ایرلند به پایان نمی‌رسد. از دیگر جاهایی که می‌توان نام برد، عبارتند از: کوه‌های گرانیتی Mourne، زمین بازی دوبلین، مناظر زیبای روستای مایو، خط ساحلی زیبای شبه‌جزیره کانمارا و شبه‌جزیره Cooley و جزایر Skellig، ساحل روستای کری که میراث جهانی یونسکو می‌باشد و برخی از مهم‌ترین آثار مذهبی ایرلند را در خود دارد.

 

منبع globalgrasshopper.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.