نحوه حذف کردن پروفایل‌ پیکربندی قدیمی در آیفون و آیپد

بدون شک حذف کردن هرگونه پروفایل پیکربندی نصب شده، ایده خوبی خواهد بود.

در آیفون و آیپد کاربران می­‌توانند از یک یا چند پروفایل پیکربندی نصب شده قدیمی بهره ببرند اما پیکربندی­‌های قدیمی خطرات امنیتی را نیز به همراه دارند. جای نگرانی نیست چرا که امکان حذف کردن آن نیز وجود دارد.

بد نیست بدانید که یک پروفایل قدیمی راهی برای دسترسی مجرمان به گوشی آیفون و آیپد خواهد بود. به همین دلیل، ایده خوبی است از پروفایل­‌هایی که نصب کرده‌­اید آگاهی داشته باشید و در صورت لزوم آن را حذف کنید. بعضی از ارائه‌دهندگان سرویس VPN برای پیکربندی دستگاه‌­ها از پروفایل استفاده می­‌کنند تا بتوانند به صورت آنلاین ایمن باشند. اپل نیز از همان سیستم برای ثبت نام دستگاه‌­ها در برنامه‌­های Beta استفاده می­‌کند.

بدون شک حذف کردن هرگونه پروفایل پیکربندی نصب شده، ایده خوبی خواهد بود.

نحوه پیدا کردن و حذف پروفایل‌­های پیکربندی

برای شروع، برنامه تنظیمات را باز کنید و سپس روی General ضربه بزنید.

دکمه جنرال برای پروفایل پیکربندی

سپس، اسکرول کرده و روی Profiles & Device Management ضربه بزنید. همچنین تعداد پروفایل­‌هایی که در اینجا نصب کرده‌­اید را مشاهده خواهید کرد.

نصب پروفایل پیکربندی

این صفحه به شما نشان می­‌دهد هر پروفایل پیکربندی که نصب کرده‌­اید و همچنین پروفایل­‌های نصب شده Beta نیز نمایش داده می‌شود. برای دیدن اطلاعات بیشتر و حذف پروفایل روی آن ضربه بزنید.

نمایش بتا در پروفایل پیکربندی

در صورتی که یک پروفایل ناآشنا دارید یا اینکه دیگر به آن نیازی ندارید آن را حذف کنید. برای حذف کردن روی Remove Profile کلیک کنید.

حذف پروفایل پیکربندی

اکنون، از شما خواسته می­‌شود پسورد خود را وارد کنید و سپس حذف شدن آن را تأیید کنید.

منبع howtogeek.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. هادی می گوید

    بره من چنین گزینه ای نیست

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.