همه چیز درباره پوشیدن شلوار لگ

نکاتی که باید در خرید شلوار لگ به آن توجه کنید

این روزها استفاده از شلوار لگ بسیار رواج پیدا کرده است. همه خانم‌ها در منزل خود حداقل یک شلوار لگ مشکی دارند. این شلوارها در طرح‌ها و مدل‌های متنوعی موجود است که لازم است درباره انتخاب و استفاده از آنها بیشتر بدانیم. در این مطلب سعی داریم در خصوص انتخاب شلوار لگ و ست کردن آن با لباس‌ها اطلاعاتی را ارائه دهیم.

چطور شلوار لگ مناسب انتخاب کنیم؟

شاید به نظر برسد انتخاب شلوار لگ کار چندان سختی نیست اما اگر مدل نامناسب خریداری کنید، تیپ شما را خراب می‌کند. اغلب افراد فراموش می‌کنند لگ با جوراب شلواری متفاوت است.

سایز

پوشیدن شلوار لگ با سایز مناسب، مهمترین اصل است. شلوار لگ نباید خیلی تنگ یا خیلی گشاد باشد. لگ باید احساس راحتی ایجاد کند و آنقدر تنگ نباشد که شکل بدن را ترسیم کند. در عین حال آنقدر گشاد نباشد که شما را شلخته و بدلباس نشان دهد. لگ فیت بدن را می‌توانید با تاپ‌هایی که تا زیر باسن است، ست کنید. در غیر این صورت ظاهر ناخوشایندی پیدا می‌کند (دوخت تاپ بدون الگو را یاد بگیرید).

بایستی سایز شلوار لگ را در مغازه چک کنید که متناسب با سایز شما باشد زیرا برندهای مختلف سایزهای متفاوتی دارند بنابراین پرو کردن و اندازه‌گیری آن روی بدن در انتخاب شما کمک می‌کند. اگر شما بین دو سایز هستید، سایز بزرگتر را انتخاب کنید. برای مثال اگر سایز شما بین لارج و مدیوم است، لارج را انتخاب کنید یا قبل از انتخاب سایز کوچکتر حتما هر دو سایز را بپوشید و امتحان کنید. حتما برندهای مختلف را امتحان کنید تا مطمئن شوید.

قد شلوار

همانطور که می‌دانید، شلوار لگ قد مختلف دارد. اینکه می‌خواهید با شلوار چه چیزی بپوشید در انتخاب قد شلوار موثر است. باید شلواری انتخاب کنید که با لباس شما ست شود.

شلوار بلند

شلوار لگ بلند

این شلوارها تا کمی پایینتر از مچ پا هستند و بسیاری از آنها بسته به اینکه قد شما چقدر است، کمی روی ساق پا چین می‌خورند. این شلوارها با تونیک، تاپ‌های گشاد زیبا می‌شود و در زمستان می‌توانید با بوت بپوشید.

قد ¾

شلوار لگ 3/4

این شلوارها گزینه‌های ساده‌تری هستند و با تاپ کوتاه بسیار زیبا می‌شود. این مدل برای جاهای رسمی مناسب نیست اما در موقعیت‌های دیگر قابل استفاده است. این شلوار تا عضله ران پا می‌آید و اگر به خاطر کوتاهی قد آن راحت نیستید، شاید بهتر باشد شلوار لگ تا مچ را انتخاب کنید.

شلوار لگ مچی

شلوار لگ مچی

این مدل جذاب‌ترین مدل لگ است. این شلوارها را با هر چیزی می‌توانید بپوشید، زیرپیراهنی، تونیک، ژاکت، کت، شنل و … . انواع مدل‌های کفش نیز با این شلوار عالی می‌شود.

شلوار زانویی

شلوار لگ زانویی

این مدل بیشتر برای ورزش استفاده می‌شود، باشگاه، یوگا، پیاده‌روی، دویدن یا حتی سفر.

لگ پاشنه‌دار

شلوار لگ پاشنه دار

این مدل از مد افتاده و خیلی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد اما می‌توانید آن را با هر چیزی که در کمد لباس دارید، بپوشید.

شلوار لگ چاپی

شلوار لگ چاپی

این مدل شلوار را حتما خریداری کنید زیرا بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، این شلوارها به تیپ شما روح و انرژی می‌بخشند. حتما قبل از خریدن آن را پرو کنید زیرا بعضی از لگ‌های چاپی روی آویز زیبا به نظر می‌رسند اما روی بدن چندان جالب نیستند. زیبایی این شلوارها روی بدن، به سایز و شکل بدن شما بستگی دارد. همیشه به خاطر داشته باشید، اگر شلوار لگ چاپی می‌پوشید باید تاپ یا لباسی که با آن می‌پوشید، ساده باشد. می‌توانید از رنگ متضاد شلوار در پیراهن خود استفاده کنید اما برای اطمینان سعی کنید رنگ‌ها یکجور باشند (توصیه‌هایی برای نگهداری از انواع لباس‌ها).

جوراب شلواری

شلوار لگ و جوراب شلواری

جوراب شلواری برای پوشاندن پاها در زمان پوشیدن دامن یا پیراهن استفاده می‌شود. اما جوراب شلواری نمی‌تواند جایگزین شلوار لگ باشد. جوراب شلواری، جوراب ساق بلند، ساق شلواری و لگ به نظر مشابه هم هستند اما شیوه استفاده از آنها متفاوت است. بابت این موضوع سردرگم نشوید.

لگ ورزشی

شلوار لگ ورزشی

این شلوارها گزینه‌های خوبی برای ورزشکاران است زیرا مانع از عرق آزاردهنده می‌شود.

لگ پارچه‌ای

پنبه و لیکرا رایج‌ترین جنس پارچه برای شلوار لگ هستند، اما چرم و جیر نیز گزینه‌های دیگر شلوار لگ هستند که می‌توانید امتحان کنید. این مدل‌ها بسیار شیک هستند.

شلوار لگ رنگی

شلوار لگ رنگی

ابتدا لگ‌ها فقط سیاه، سفید، سیاه و سفید بودند. سپس مدل‌های رنگی آن آمد و در نهایت نئون‌های رنگی. می‌توانید برای تنوع از این مدل‌ها استفاده کنید به شرطی که با تاپ یا لباس شما هماهنگی داشته باشد.

  • چه مدل کفشی می‌توان با شلوار لگ پوشید؟

نکته خوب درباره شلوار لگ این است که شما می‌توانید آن را با انواع کفش‌ها بپوشید، از کفش اسپرت گرفته تا بوت زمستانی و کفش باله. همه این کفش‌ها با لگ زیبا خواهند شد. تنها استثنا در این مورد کفش‌های ورزشی بزرگ و صندل بندی است که با لگ اصلا جالب نخواهند شد.

  • چگونه از لگ برای ورزش استفاده کنیم؟

با لگ‌های مخصوص ورزش آشنا شدید اما علاوه بر آن می‌توانید از لگ‌های زانویی نیز برای ورزش استفاده کنید. فقط مطمئن شوید لگ‌ها کیفیت خوبی داشته باشند. لگ‌هایی که کیفیت خوبی ندارند، در هنگام فعالیت و عرق کردن ظاهر چندان جالبی پیدا نمی‌کنند.

  • در زمستان چطور از شلوار لگ استفاده کنیم؟

شلوار لگ در زمستان بسیار کاربرد دارد. می‌توانید آن را با کت و ژاکت یا با بوت‌های خود بپوشید. برای مواقعی که سرما زیاد است، پوشیدن شلوارهای لگ توکرکی می‌تواند بسیار مناسب باشد. در زمستان هم شیک‌پوش هستید و هم از سرما محفوظ خواهید بود.

  • در تابستان چطور از شلوار لگ استفاده کنیم؟

در تابستان شلوارهای لگ با پارچه‌های نرمتر مانند لیکرا یا پنبه بهتر است. می‌توانید آن را زیر پیراهن، دامن یا حتی شلوارک بپوشید به شرطی که بلند باشد. لگ‌های مچی یا زانویی را با تاپ‌های بدون آستین بپوشید.

  • خانم‌های سایز بزرگ چطور می‌توانند از شلوار لگ استفاده کنند؟

اگر سایز بزرگ هستید یا فرم بدن شما دارای انحنا و خمیدگی است، نگران نباشید. فقط باید مطمئن شوید که لباس یا تاپی که می‌پوشید شکم و باسن شما را بپوشاند، یعنی لباس‌هایی که تا روی باسن و تا رانها می‌آید. می‌توانید تاپ یا لباسی که با لگ می‌پوشید را در مدل‌ها و رنگ‌های جذاب انتخاب کنید تا جلب توجه کند.

  • خانم‌های بالای ۵۰ سال چطور می‌توانند از شلوار لگ استفاده کنند؟

با انتخاب مدل مناسب لگ می‌توانید شیک و خوش لباس شوید. برای استفاده از شلوار لگ هیچ محدودیت سنی وجود ندارد. اما سعی کنید از رنگ‌های تیره استفاده کنید. مشکی انتخاب خوبی است.

تا زمانی که با بدن خود راحت هستید و احساس خوبی دارید، سن، مدل یا شکل بدن نباید مدل خاصی از لباس را به شما تحمیل کند. اما شلوار لگ می‌تواند به مدل پوشش شما زیبایی بدهد پس حتما چند نمونه شلوار لگ در کمد لباس داشته باشید.

منبع stylecraze.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.