نحوه روشن کردن اتوماتیک وای‌فای در ویندوز ۱۰

تنظیمات وای‌فای در ویندوز 10

ممکن است بخواهید وای‌فای خود را خاموش کنید تا با آرامش بیشتر کارهای خود را سازماندهی کنید یا اینکه عمر باتری سیستم را افزایش دهید. هم اکنون، با استفاده از ویندوز ۱۰، می‌­توانید وای‌فای سیستم خود را به طور اتوماتیک از طریق تنظیمات و آیکون وای فای موجود در تسکبار فعال کنید.

از تسکبار

این گزینه فقط از طریق تنظیمات ویندوز ۱۰ و آیکون وای‌فای قابل دسترسی است. برای غیرفعال کردن وای‌فای از تسکبار، روی آیکون وای‌فای نزدیک ساعت سیستم کلیک کرده و روی Wi-Fi کلیک کنید.

زمانی که وای‌فای شما روی Off تنظیم شده است، گزینه turn Wi-Fi back on را مشاهده خواهید کرد، یکی از گزینه­‌های موجود را انتخاب کرده تا در زمان تعیین شده وای‌فای به طور اتوماتیک روشن شود. گزینه پیش‌فرض به صورت دستی است، به این منظور که شما باید در این منو بر روی آیکون وای‌فای کلیک کنید تا مجددا فعال شود.

روشن کردن وای‌فای و تسکبار

متاسفانه، هنگام فعال شدن حالت هواپیما گزینه‌­ای مشابه در دسترس نیست. اگر می­‌خواهید وای‌فای به صورت اتوماتیک روشن شود، بایستی حالت هواپیما را غیرفعال کنید.

از برنامه تنظیمات

برای انجام این کار در منوی تنظیمات، مسیر Settings > Network & Internet > Wi-Fi را طی کنید. اکنون اتصال وای‌فای خود را به Off تنظیم کنید و یا اینکه تعیین کنید که ویندوز وای‌فای را به طور اتوماتیک در زمان hour 1، hours 4 یا day 1 روشن کند. در نظر داشته باشید که گزینه پیش‌فرض به صورت دستی است، به این منظور که ویندوز وای‌فای را به طور اتوماتیک روشن نخواهد کرد.

تنظیمات روشن کردن وای‌فای

همچنین ممکن است تمایل به غیرفعال کردن و فعال کردن اتصال وای‌فای خود از طریق کلید میانبر را داشته باشید، ویندوز در صورت بروز مشکل نمی‌­تواند آن را به طور اتوماتیک تغییر دهد، بنابراین با فشار دادن کلید میانبر مناسب، آن را مجددا روشن کنید.

منبع howtogeek.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.