روش خانگی برای خلاص شدن از موهای زائد پشت لب

در خانه بدون هزینه زیاد موهای زائد پشت لب را از بین ببرید

موهای ضخیم پشت لب تاثیر منفی بر ظاهر زنانه خانم‌ها دارد. گاهی این موهای زائد بسیار ضخیم هستند و شبیه سبیل مردانه می‌شوند. ممکن است خانم‌ها هزینه زیادی برای محصولات زیبایی برطرف‌کننده موهای زائد پشت لب پرداخت کنند اما نتیجه موردنظر را دریافت نکنند. در ادامه به دلایل رایج رشد موهای زائد پشت لب می‌پردازیم:

دلایل رشد موهای زائد پشت لب:

  • برخی تغییرات هورمونی
  • عدم توازن هورمونی (تولید زیاد هورمون مردانه در زنان)
  • هیرسوتیسم (الگوی رشد موی مردانه غیرنرمال و ناخواسته در زنان)
  • فاکتورهای ارثی یا ژنتیکی
  • عوارض جانبی برخی داروها

نیازی نیست که هر بار برای خلاص شدن از موهای زائد پشت لب به آرایشگاه مراجعه کنید. ما به شما برخی روش‌های خانگی را معرفی می‌کنیم که می‌توانید امتحان کنید.

زردچوبه و موهای زائد پشت لب

زردچوبه و شیر

زردچوبه یکی از موادی است که همیشه برای از بین بردن موهای زائد مورداستفاده قرار می‌گیرد. می‌توانید با ترکیب زردچوبه با مقداری شیر، مایه خمیری ایجاد کنید و آن را در ناحیه پشت لب بزنید. بگذارید بماند تا خشک شود. سپس خمیر را از پشت لب پاک کنید. استفاده از این روش به طور مرتب، رشد موها را کند کرده و در نهایت رشد موهای ضخیم و زائد پشت لب را متوقف می‌کند.

زیبایی پوست با زردچوبه

زردچوبه و آب

اگر شیر در خانه ندارید، می‌توانید پودر زردچوبه را با مقداری آب مخلوط کرده و مایه خمیری درست کنید. به همان شکل خمیر را پشت لب زده و بگذارید خشک شود و سپس پاک کنید. این کار را هر روز انجام دهید تا پس از چند روز نتایج فوق‌العاده آن را ببینید.

آرد نخود، زردچوبه و شیر

آرد نخود را با مقداری زردچوبه و شیر مخلوط کنید. خوب هم بزنید تا خمیر درست شود. حال یک قاشق چایخوری خامه تازه به آن اضافه کنید. آن را پشت لب زده، بگذارید بماند تا خشک شود. در نهایت خلاف جهت رشد مو آن را پاک کنید.

آرد نخود، زردچوبه و ماست

مقداری آرد نخود، ماست و زردچوبه را مخلوط کنید. خمیر را با ماساژ پشت لب بزنید. بگذارید بماند تا خشک شود. سپس خلاف جهت رشد مو آن را از روی پوست بردارید. در نهایت با آب بشویید.

سفیده تخم‌مرغ، آرد ذرت و شکر

ترکیب سفیده تخم‌مرغ، آرد ذرت و شکر برای از بین بردن موهای زائد بسیار موثر است. سفیده تخم‌مرغ را جدا کنید، یک قاشق چایخوری آرد ذرت و یک قاشق چایخوری شکر به آن بیفزایید. مخلوط کنید تا خمیر نسبتا سفتی ایجاد شود. پشت لب بزنید. چند دقیقه منتظر شوید و سپس وقتی خشک شد، پاک کنید. این کار را حداقل سه بار در هفته تکرار کنید. استفاده مرتب از این روش رشد موهای زائد را کند می‌کند.

لیمو، شکر و آب

با ترکیب یک قاشق غذاخوری آب‌لیمو، یک قاشق چایخوری شکر و یک قاشق غذاخوری آب این ترکیب را درست کنید. مواد را ترکیب کنید تا خمیر درست شود. خمیر را پشت لب بزنید و بگذارید حداقل ۱۵ دقیقه بماند سپس با آب سرد بشویید. استفاده مرتب از این مخلوط رشد موهای زائد را کم می‌کند.

اسکراب شکر و روغن زیتون برای نرمی و لطافت پوست دست

وکس شکر

وکس شکر روشی موقتی اما سریع، مطمئن و بدون هرگونه مواد شیمیایی است. وکس شکر، ریشه مو را بیرون آورده و تا ۲-۳ هفته مو رشد نمی‌کند. می‌توانید به راحتی با ترکیب ۳ قاشق غذاخوری شکر، ۱ قاشق غذاخوری آب‌لیمو و ۱ قاشق غذاخوری آب، وکس شکر را در خانه درست کنید. این مخلوط را در تابه‌ای با حرارت کم گرم کنید و خوب هم بزنید. مایه خمیری قهوه‌ای رنگی ایجاد می‌شود، بگذارید سرد شود سپس آن را پشت لب بزنید. با استفاده از کارد مخصوص مایه را در جهت رشد مو روی پوست بزنید. سپس با با پارچه تمیز یا نوار وکس مواد را خلاف جهت رشد مو بکنید. پس از انجام وکس، پوست را با آب سرد شسته و روی پوست یخ قرار دهید تا منافذ پوست بسته شود.

نکاتی که باید قبل از وکس کردن بدانید

از بین بردن موهای زائد پشت لب

بند انداختن

بند انداختن روش خوبی برای از بین بردن موهای زائد نواحی کوچکی چون پشت لب است. این روش ساده و ارزان است و می‌توانید در خانه نیز انجام دهید. همچنین هیچگونه مواد شیمیایی نیز ندارد و آسیبی به پوست نمی‌رساند. با استفاده از نخ دولایه که به هم گره خورده است، می‌توانید موهای پشت لب را گرفته و بکنید. با این روش موها از ریشه کنده می‌شوند و تا ۲ تا ۳ هفته بعد رشد نمی‌کند.

منبع bhtips.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.