طرز تهیه چیپس سیب زمینی خانگی

چیپس سیب‌زمینی خانگی واقعا خوشمزه است

چیپس سیب زمینی خانگی واقعا خوشمزه است. بهترین نوع چیپس آن است که دو بار سرخ شده باشد، ابتدا با حرارت کم سرخ شود سپس خنک و خشک شده و مجددا در روغن داغ سرخ شود تا به رنگ طلایی دربیاید.

شما می‌توانید چیپس سیب‌زمینی را به هر شکلی که دوست دارید درست کنید. برای هر نفر حداقل یک سیب‌زمینی بزرگ در نظر بگیرید در غیر این صورت حتما تقاضای چیپس بیشتری از شما خواهند کرد.

برای اینکه چیپس سیب‌زمینی خوشمزه و خوب از آب دربیاید باید زمان و حوصله زیادی به خرج دهید (از روغن داغ کردن تا خشک کردن سیب‌زمینی‌ها و …) اما ارزشش را دارد. چیپس سیب‌زمینی هم به تنهایی و هم در کنار غذاهای دیگری چون همبرگر، استیک و … سرو می‌شود.

علاوه بر سیب‌زمینی شما به یک تابه بزرگ و روغن (روغن‌های گیاهی مانند کلزا و …) نیاز دارید. روغن باید به اندازه‌ای باشد که حدودا ۵ سانتیمتر از کف تابه را پر کند. احتمالا برای خشک کردن سیب‌زمینی‌ها به دستمال کاغذی نیاز دارید. یا می‌توانید پس از قرار دادن سیب‌زمینی‌ها داخل دستمال کاغذی، روی آن ورق آشپزی بگذارید و روغن سیب‌زمینی‌ها را بگیرید. احتمالا به یک کفگیر سوراخ‌دار نیاز دارید تا به وسیله آن چیپس‌ها را از داخل روغن درآورده و روغن آن را بگیرید. دماسنج برای اندازه‌گیری دمای روغن می‌تواند مفید باشد اما الزامی نیست. برای سرو آن نیز نمک در درسترس داشته باشید.

سیب‌زمینی‌ها را برش دهید

برش چیپس سیب‌زمینی

اینکه سیب‌زمینی‌ها را پوست بکنید یا نه بستگی به سلیقه شما دارد. اما برش سیب‌زمینی‌ها بسیار مهم است. اگر دستگاه سیب‌زمینی خردکن دارید استفاده کنید در غیر این صورت خودتان سیب‌زمینی‌ها را به صورت طولی برش دهید، سپس برش‌ها را روی تخته آشپزی قرار داده و به تکه‌های نیم سانتیمتری تبدیل کنید. همه سیب‌زمینی‌ها را برش‌های طولی و باریک بزنید.

سیب‌زمینی‌ها را بخیسانید

خیساندن چیپس سیب‌زمینی

برش‌های سیب‌زمینی را در کاسه‌ای بزرگ بریزید، روی آن آب سرد ریخته و بگذارید حداقل ۲۰ دقیقه خیس بخورد. این کار نشاسته اضافی آن را می‌گیرد و باعث می‌شود سیب‌زمینی نرم و ترد شود.

سیب‌زمینی را آب کشیده و خشک کنید

خشک کردن چیپس سیب‌زمینی

سیب‌زمینی‌ها را آب بکشید و آنها را روی دستمال کاغذی یا حوله آشپزخانه تمیز قرار دهید تا خشک شوند. آنها را کامل پخش کنید تا در هوای آزاد خشک شوند. هر چه بیشتر خشک شوند بهتر است.

سیب‌زمینی‌ها را سرخ کنید

مرحله اول سرخ کردن چیپس سیب‌زمینی

حدود ۵ سانتیمتر روغن کف یک تابه بزرگ بریزید و با حرارت ۳۲۵ درجه فارنهایت بگذارید داغ شود. می‌توانید سیب‌زمینی‌ها را دسته دسته در تابه ریخته و سرخ کنید، همین حرارت کم را نگه دارید تا سیب‌زمینی‌ها پخته شود، حدود ۵ دقیقه در روغن تفت بخورند اما رنگشان تغییر نکند.

سیب‌زمینی‌های نیم پز را بیرون آورده و خشک کنید

خشک کردن چیپس سیب‌زمینی نیم پز

با استفاده از صافی یا کفگیر حفره‌دار، سیب‌زمینی‌ها را از داخل روغن درآورید. آنها را روی یک توری فلزی قرار دهید تا خشک شود (توری فلزی را روی ظرف یا دستمالی بگذارید که روغن‌ها در آن بریزد). یا می‌توانید سیب‌زمینی‌ها را بر روی دستمال کاغذی خشک کنید. بگذارید کاملا سرد شود، حداقل ۳۰ دقیقه تا چند ساعت بماند.

شما می‌توانید این مرحله از آماده سازی سیب‌زمینی‌ها را یک روز قبل از سرو آن انجام دهید.

سیب‌زمینی‌ها را سرخ کنید تا طلایی شود

مرحله دوم سرخ کردن چیپس سیب‌زمینی

بگذارید روغن در دمای ۳۵۰-۳۷۵ درجه فارنهایت داغ شود. از دماسنج استفاده کنید یا یک تکه سیب‌زمینی داخل آن بیندازید، روغن باید سریع جلزولز کند اما نباید در حدی باشد که روغن به اطراف پخش شود. اگر روغن خیلی داغ شد و زیاد جلزولز کرد، حرارت را کم کنید تا زمانی که صدای جلزولز روغن کم و یکنواخت شود.

سیب‌زمینی‌ها را داخل روغن بریزید. مقدار سیب‌زمینی‌هایی که در تابه قرار می‌دهید باید طوری باشد که یک لایه سیب‌زمینی روی روغن قرار گیرد. بگذارید سیب‌زمینی‌ها سرخ شود تا جایی که به رنگ طلایی یا طلایی-قهوه‌ای درآید. بستگی دارد شما تا چه اندازه دوست دارید سیب‌زمینی‌ها سرخ شوند. حدودا ۵ دقیقه بگذارید سرخ شوند.

سیب‌زمینی‌ها را از داخل روغن درآورید

خشک کردن چیپس سیب‌زمینی سرخ شده

سیب‌زمینی‌ها را با استفاده از کفگیر حفره‌دار یا صافی مخصوص از روغن درآورید. بگذارید روغن آن کاملا گرفته شود سپس مجدد آن را روی توری فلزی که بر روی ظرف یا دستمال قرار گرفته قرار دهید.

چیپس سیب‌زمینی را سرو کنید

برخی افراد دوست دارند وقتی سیب‌زمینی‌ها را از داخل روغن بیرون می آورند در نمک بغلتانند. برای سرو آنها را داخل بشقاب یا کاسه بریزید.

اگر مقدار زیادی چیپس برای جمعیت زیاد درست کرده‌اید، آنها را روی یک کاغذ قهوه‌ای رنگ ریخته و در میانه میز نهارخوری بگذارید. اینطور هیجان انگیزتر خواهد شد. فرقی نمی‌کند چگونه چیپس‌ها را سرو می‌کنید، اما حتما باید گرم سرو شوند.

منبع thespruce.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.