نحوه غیرفعال کردن نوتفیکیشن‌ها در گوشی آیفون

می‌­توانید انواع خاصی از نوتفیکیشن‌­ها را برای برنامه­‌ها غیرفعال کنید

گوشی آیفون برای ارسال نوتفیکیشن باید اجازه کاربر را داشته باشد، اما ممکن است نوتفیکیشن­‌ها را فعال کرده‌­اید و مایل هستید که آنها را متوقف کنید. امروز قصد داریم نحوه غیرفعال کردن نوتفیکیشن­‌ها و نحوه نمایش آنها را شرح دهیم.

نحوه غیرفعال کردن نوتفیکیشن‌های گوشی آیفون

برای غیرفعال کردن نوتفیکیشن­‌ها، منوی تنظیمات (Settings) را باز کنید و روی Notifications ضربه بزنید.

تنظیمات غیرفعال کردن نوتفیکیشن­‌ها

در بخشStyle Notification، یک فهرست از هر برنامه‌­ای که در حال حاضر نصب شده و قادر به نمایش نوتفیکیشن‌­ها است، مشاهده خواهید کرد. اگر یک برنامه نمی­‌تواند نوتفیکیشن­‌ها را نشان دهد (یا اینکه درگذشته این قابلیت را غیرفعال کرده‌­اید)، گزینه Off را در پایین برنامه مشاهده خواهید کرد.

برای تغییر نوتفیکیشن، روی برنامه مورد نظر خود ضربه بزنید.

برنامه‌ها و غیرفعال کردن نوتفیکیشن­‌ها

اسلایدر Allow Notifications را خاموش کنید تا تمام نوتفیکیشن­‌های برنامه غیرفعال شود.

برای بازگشت به صفحه، روی گزینه Notifications در بالای صفحه ضربه بزنید و این روند را تکرار کنید تا نوتفیکیشن­‌های مورد نظر خود را غیرفعال کنید.

گزینه غیرفعال کردن نوتفیکیشن­‌ها

همچنین می‌­توانید انواع خاصی از نوتفیکیشن‌­ها را برای برنامه­‌ها غیرفعال کنید. برای مثال، می­‌خواهید پیام­‌های اطلاع‌رسانی را از یک برنامه دریافت کنید، اما مایل به دریافت نوتفیکیشن نیستید یا اینکه می‌­خواهید آیکون نوتفیکیشن برنامه را مشاهده کنید.

برای تغییر نحوه­‌ی نمایش نوتفیکیشن برنامه، گزینه‌­های موجود در صفحه نوتفیکیشن­‌ها را نادیده بگیرید. برای مثال، می‌­خواهید Sounds را غیرفعال کنید یا همه گزینه‌­ها را در Alerts غیرفعال کنید، در صورتی که نمی­‌خواهید نوتفیکیشن پیام­‌ها را مشاهده کنید، این کار را انجام دهید.

تغییر نمایش نوتیفیکیشن و غیرفعال کردن نوتفیکیشن­‌ها

برخی از برنامه­‌ها گزینه‌­های بیشتری را ارائه می­‌دهند. برای مثال، برنامه ایمیل چند قابلیت مفید برای دریافت نوتفیکیشن پیام­‌های مهم فراهم می­‌کند.

بنابراین، می­‌توانید مخاطبین خاصی را به عنوان VIP ها (کاربران مهم) از داخل برنامه ایمیل شناسایی کرده و سپس نوتفیکیشن­‌ها را برای VIP ها فعال کنید، در ادامه سایر نوتفیکیشن­‌های ایمیل را در مسیر Settings > Notifications > Mail غیرفعال کنید. همچنین می­‌توانید نوتفیکیشن‌­های ایمیل را فقط برای موضوعات خاص و مهم فعال کنید.

غیرفعال کردن نوتفیکیشن­‌ها و ایمیل خاص

اگر می­‌خواهید نوتفیکیشن‌ها را به دلایل حفظ حریم خصوصی غیرفعال کنید، می­‌توانید گزینه Show Previews را برای همه برنامه‌­ها یا فقط یک برنامه از تنظیمات نوتفیکیشن‌­ها تغییر دهید. با انتخاب این گزینه مانع از دسترسی افراد به گوشی و مطلع شدن از پیام‌­ها بدون باز کردن قفل گوشی خود می­‌شوید.

چگونه پیام‌های مزاحم گوشی را متوقف کنیم؟

به طور پیش فرض، گوشی آیفون با دریافت هر SMS یا iMessage یک هشدار می­‌دهد و صفحه نمایش روشن می­‌شود، این ویژگی جهت آگاه ساختن کاربر طراحی شده است.

می­‌توانید نوتفیکیشن‌­های تکراری را از طریق مسیر Settings > Notifications > Messages غیرفعال کنید. روی Repeat Alerts در پایین صفحه ضربه بزنید و آن را به گزینه  Never تنظیم کنید.

غیرفعال کردن نوتفیکیشن­‌ها و دفعات

اگر تماس­‌های تلفنی ناخواسته یا پیام­‌های متنی تکراری موجب آزار دادن شما می­‌شود، می­‌توانید برنامه فیلتر کردن تماس تلفنی و پیام متنی مانند Hiya را استفاده کنید. این برنامه جهت مسدود کردن تماس‌­ها و پیام‌های متنی طراحی شده است.

برای تنظیم، برنامه را نصب کرده و آن را اجرا کنید. سپس می‌­توانید به مسیر Settings > Phone > Call Blocking & Identification مراجعه کرده و مسدود شدن تماس‌­های تلفنی را فعال کنید. برای مسدود کردن پیام­‌های متنی مسیر Settings >  Messages > Unknown & Spam را طی کنید.

همچنین می­‌توانید شماره تلفن­‌های فردی را نیز مسدود کنید.

غیرفعال کردن نوتفیکیشن­‌ها و مسدود کردن شماره تلفن

اگر تماس‌­های تلفنی شما را آزار می­‌دهد، می­‌توانید از حالت Do not Disturb استفاده کنید و تماس افراد مورد علاقه خود را فعال کنید.

برای تغییر این گزینه، مسیر Settings> Do not Disturb را طی کنید. گزینه Allow Calls From را که تماس تلفنی شما را در حالت غیر ضروری دریافت می­‌کند، تغییر دهید و آن را به گزینه Favorites تنظیم کنید. همچنین، می‌­توانید مخاطبین مورد علاقه خود را مشاهده و مدیریت کنید، در آی­فون به بخش برنامه Phone مراجعه کرده و در پایین صفحه نمایش روی آیکون Favorites ضربه بزنید.

به طور پیش فرض، حالت Do Not Disturb از طریق تماس تلفنی امکان‌پذیر است، در صورتی که از یک گیرنده در عرض سه دقیقه دوبار تماس دریافت کنید، می­‌توانید آن را با غیرفعال کردن گزینه Repeated Calls تغییر دهید.

غیرفعال کردن نوتفیکیشن­‌ها و تماس تلفنی

برای فعال کردن حالت Repeated Calls، در پایین صفحه روی آیکون Do Not Disturb ضربه بزنید، البته می­‌توانید در بخش Settings تنظیمات دلخواه را انجام دهید و برنامه زمانی خاصی را تنظیم کنید، می­‌توانید phone را فعال و حالت Do Not Disturb را غیر فعال کنید.

غیرفعال کردن نوتفیکیشن­‌ها و تنظیمات صفحه

شما گزینه­‌های بسیاری برای کنترل برنامه­‌ها در اختیار دارید، برنامه­‌هایی وجود دارد که با نصب آن می­‌توانید مانع از نمایش نوتفیکیشن­‌ها شوید یا اینکه نحوه نمایش آن را سفارشی کنید.

گزینه‌­هایی برای کنترل نوتفیکیشن­‌ها نیز وجود دارد. به عنوان مثال، اگر به مسیر Settings >  Notifications مراجعه کنید، در پایین صفحه گزینه­‌های AMBER alerts و emergency alert را خواهید یافت که امکان غیرفعال کردن آن وجود دارد.

غیرفعال کردن نوتفیکیشن­‌ها و هشدار فوریتی

به طور خلاصه، اگر از برخی قابلیت‌­های نصب شده بر روی گوشی ناراضی هستید، جای نگرانی نیست به راحتی می­‌توانید آن را غیرفعال کنید.

منبع howtogeek.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.