قابلیت زوم روی ویدئوهای یوتیوب

قابلیت زوم می­‌تواند در شرایط خاص مفید باشد

اکثر پخش کننده‌­های ویدئویی که روی لپ تاپ‌­ها و گوشی­‌های هوشمند اجرا می­‌شوند از قابلیت زوم پشتیبانی می‌­کنند. می­‌توانید با استفاده از کنترل‌­های داخلی، روی هر ویدئویی که در حال تماشای آن هستید، زوم کنید.

برای مثال VLC Media Player یک دستگاه پخش رسانه‌­ای است، شما می‌­توانید با استفاده از کلید Z  زوم کرده و با استفاده از کلید  Shift-Z به حالت اول بازگردید.

یوتیوب و بیشتر رسانه‌­های ویدئویی آنلاین، از قابلیت زوم پشتیبانی نمی­‌کنند. قابلیت زوم برای یوتیوب به صورت دستی امکان‌پذیر نخواهد بود.

قابلیت زوم می­‌تواند در شرایط خاص مفید باشد، به ویژه زمانی که تمایل دارید جزئیات ویدئو را با دقت بیشتر مشاهده کنید.

کاربران یوتیوب در هنگام زوم کردن ویدئوها، دو گزینه اصلی دارند. می­‌توانید از یک افزونه مرورگر برای اضافه کردن قابلیت­‌های زوم استفاده کنید یا از پخش کننده ویدئویی جانبی با قابلیت زوم برای پخش ویدئوهای یوتیوب استفاده کنید.

قابلیت زوم ویدیوی یوتیوب

افزونه مرورگر زیر که قابلیت بزرگ‌­نمایی و زوم را به یوتیوب اضافه می­‌کند، را بررسی کنید:

 OwlZoom for YouTube Video برای مرورگر فایرفاکس است. گزینه zoom را به بخش تنظیمات یوتیوب  اضافه می‌­کند. بر روی آن کلیک کنید تا فعال شود و سطح زوم پشتیبانی شده (بین ۱۰۰٪ تا ۲۰۰٪) را نمایش دهد. قابلیت زوم به طور خودکار اعمال می‌­شود. اکنون تب video در صفحه نمایش قابل مشاهده است، بر روی آن کلیک کرده و آیکون zoom را انتخاب کنید تا پخش کننده فعال شود و یک بخش تعیین شده شروع به پخش کند. می‌­توانید با انتخاب ۱۰۰٪ یا با استفاده از میانبرShift-B ، به حالت اول بازگردید.

قابلیت zoom در مرورگر کروم: در درجه اول برای بزرگ کردن تمام صفحات وب طراحی شده است، پیش‌­نویس ویدئوها را نیز در یوتیوب بزرگ می‌­کند.

دیگر افزونه‌­های مناسب یوتیوب ویدئو در حال پخش را به اندازه پنجره مرورگر بزرگتر می­‌کند. در حالی که این قابلیت زوم نیست، ممکن است برای برخی از کاربران که مایل به دیدن جزئیات بیشتر روی صفحه نمایش هستند، کافی باشد.

تنظیمات قابلیت زوم یوتیوب

گزینه دوم این است که از یک پخش کننده ویدیویی محلی استفاده کنید که از ویدیوهای یوتیوب و قابلیت زوم پشتیبانی می­‌کند. برای مثال می‌­توانید از SMTube استفاده کنید. این افزونه برای SMPlayer است که باید به طور جداگانه نصب شود. پس از نصب، می‌­توانید از آن برای مرور و جستجوی ویدئوهای یوتیوب و زوم کردن استفاده کنید. هر ویدئویی که می­‌خواهید پخش شود، به رابط پخش اصلی SMPlayer ارسال شده و در آن شروع به پخش می­‌شود.

سپس می‌­توانید از گزینه­‌های زوم برنامه استفاده کنید، از طریق مسیر Video > Zoom و کلیدهای میانبر قابل دسترسی است.

منبع ghacks.net
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.