نحوه انجام دادن محاسبات سریع در نرم‌افزار ورد

در ورد یادداشت کنید و حساب کنید

زمانی که به انجام محاسبات سریع نیاز دارید، می­‌توانید با استفاده از ماشین حساب ویندوز کار خود را ساده کنید. با این حال، اگر شما در مایکروسافت ورد کار می­‌کنید، می­‌توانید معادلات ساده‌ای را که در سند خود تایپ کرده‌­اید، با استفاده از دستور Calculate ورد محاسبه کنید.

برای استفاده از دستور محاسبه، باید آن را به نوار ابزار دسترسی اضافه کنید. برای انجام این کار، در سمت راست نوار ابزار، روی آیکون فلش کلیک کرده و گزینه More Commands را انتخاب کنید.

مرحله اول محاسبات سریع در ورد

سپس از زیر بخش Choose commands from، گزینه All Commands را انتخاب کنید.

مرحله دوم محاسبات سریع در ورد

در لیست دستورات سمت چپ، قسمت پایین، گزینه Calculate را انتخاب کنید، سپس روی Add کلیک کنید.

مرحله سوم محاسبات سریع در ورد

پس از انجام مراحل بالا، دستور Calculate به لیست سمت راست اضافه می­‌شود. برای اعمال تغییرات، روی OK کلیک کنید.

مرحله چهارم محاسبات سریع در ورد

اکنون، می­‌توانید معادلات خود را وارد کنید و بر روی دکمه Formula کلیک کنید.

نکته: اگر از معادله‌­های فضایی استفاده می­‌کنید، همانطور که در مثال زیر به کار رفته، ورد ممکن است خط فاصله را به خط تیره کوچک تبدیل کند (در صورتی که از معادله فضایی استفاده نکنید، این مشکل نخواهد بود.)

مرحله پنجم محاسبات سریع در ورد

نتیجه در سمت چپ نوار وضعیت در پایین پنجره ورد ظاهر می­‌شود.

مرحله ششم محاسبات سریع در ورد

دستورات و پاسخ محاسبات در سند، نمایش داده نمی­‌شود. باید این کار را به صورت دستی انجام دهید، همچنین می‌­توانید از افزونه­‌های جانبی استفاده کنید تا به طور خودکار دستورات و پاسخ به سند وارد شوند.

نکته: هنگام تفریق با استفاده از دستور Calculate، باید از خط فاصله (hyphen) استفاده کنید. همچنین می‌­توانید dash را نیز جایگزین کنید. سپس، برای خوانایی بهتر، فضاهای خالی معادلات را با اپراتورهای (+، -، *، /) پر کنید.

مرحله آخر محاسبات سریع در ورد

در صورتی که مایل هستید فاصله‌­ها را در معادلات خود قرار دهید، یک تنظیم خودکار برای فرمت وجود دارد که می‌­توانید آن را غیرفعال کنید تا ورد خط فاصله (hyphen ) را جایگزین dash کند. برای انجام این کار، روی تب File کلیک کرده، سپس گزینه Options را انتخاب کنید. در کادر تنظیمات ورد، سمت چپ روی گزینه Proofing کلیک کنید و سپس در سمت راست، گزینه  AutoCorrect را انتخاب کنید. روی تب AutoFormat As You Type  کلیک کنید و مطابق شکل تیک گزینه Hyphens With dash  را بردارید.

اکنون می­‌توانید به طور منظم معادلات خود را وارد کرده و نتایج مربوطه را مشاهده کنید.

منبع howtogeek.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.