نحوه ایجاد قالب در نرم‌افزار ورد

قالب­‌ها موجب صرفه جویی در زمان می‌­شود

با استفاده از قالب می‌­توانید تمام تنظیمات مربوطه از قبیل فونت، پاورقی، شماره صفحه و … را تنظیم کنید. پس از آن می­‌توانید به راحتی یک سند جدید را بر اساس قالب تنظیم شده ایجاد کنید.

زمانی که یک سند را به عنوان یک قالب ذخیره می‌­کنید، می­‌توانید از آن برای ایجاد اسناد جدید نیز استفاده کنید. این اسناد جدید حاوی تمام متن (تصاویر و سایر محتویات) است که قالب جزئی از آن است. قالب­‌ها موجب صرفه جویی در زمان می‌­شود، از این طریق می‌توان چند سند را با همان قالب­‌ها سازماندهی کرد.

نحوه ذخیره سند به عنوان یک قالب

اولین مرحله، ایجاد قالب مورد نظر است. متن (تصاویر) را با جزئیات موردنظر خود به صورت یک قالب ذخیره کنید. برای ایجاد قالب مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا منوی File را باز کنید و سپس بر روی تب Save As کلیک کنید.

ذخیره سند به عنوان قالب

مکان مورد نظر خود را برای ذخیره سند انتخاب کنید.

مکان ذخیره سند به عنوان قالب

پس از انتخاب نام قالب، مطابق شکل زیر، فرمت فایل خود را Word Template  قرار دهید. پسوند اسناد ورد از نوع قالب، dotx می‌­باشد.

فرمت فایل به عنوان قالب

روی تب Save کلیک کنید.

تب ذخیره قالب

در حال حاضر قالب خود را به صورت سفارشی ذخیره کرده‌­اید.

نحوه قرار دادن یک قالب در سند جدید

پس از ساخت قالب سفارشی، می­‌توانید اسناد جدید را بر اساس آن ایجاد کنید. در بالای پنجره، برای نشان دادن قالب­‌های سفارشی خود، روی لینک PERSONAL کلیک کنید. سپس، بر روی قالب مورد نظر کلیک کنید و یک سند جدید بر اساس آن ایجاد کنید.

به طور پیش‌فرض، نرم‌افزار ورد قالب‌­ها را در مسیر Documents\Custom Office Templates ذخیره می­‌کند. با کلیک بر روی PERSONAL به همین مسیر هدایت خواهید شد و تمام قالب­‌های ایجاد شده توسط خودتان را مشاهده می‌­کنید.

مشاهده قالب ایجاد شده

با کلیک بر روی PERSONAL ، می­‌توانید یک سند جدید بر اساس قالب ایجاد کنید.

سند جدید بر اساس قالب

همچنین می‌­توانید قالب را در ورد باز کنید تا بتوانید آن را با کلیک راست کردن بر روی فایل ویرایش کنید و سپس با انتخاب گزینه Open قالب خود را در یک سند جدید باز کنید.

اگر شما یک قالب سازمان یافته‌­تر می­‌خواهید، می­‌توانید مکان پیش‌فرض قالب‌­های ذخیره شده را تغییر دهد. از این طریق دسترسی به قالب­‌ها راحت­‌تر شده و دیگر نگرانی درمورد جابه‌­جا شدن مکان ذخیره قالب­‌ها نخواهید داشت.

تغییر قالب

در منوی File، روی گزینه Options کلیک کنید. در صفحه Word Options، سمت چپ روی Save کلیک کنید. در سمت راست، مسیری را که می­‌خواهید قالب را در Default personal templates location ذخیره کنید، تایپ کرده و بعد از اتمام کار، روی OK کلیک کنید.

مرحله آخر ساخت قالب

قالب­‌های ورد بسیار شبیه به اسناد ورد هستند. تفاوت بزرگ در این است که چگونه نرم‌افزار ورد فایل­‌ها را مدیریت می­‌کند و اسناد جدید را  بر اساس آنها ایجاد می­‌کند.

منبع howtogeek.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.