نحوه گرفتن اسکرین شات در ویندوز ۱۰

صفحه خود را تنظیم کنید و روی Alt + PrintScreen ضربه بزنید

ویندوز ۱۰ می­‌تواند صفحه نمایش خود را با استفاده از میانبر Win + PrintScreen ضبط و ذخیره کند. تصاویر در پوشه‌­ای به نام Screenshots در منویLibrary Pictures ذخیره می­‌شوند. در مقایسه با اپل و مک، این ویژگی ساده به نظر می‌­رسد. در صورتی که از شما خواسته شود از صفحه فعال در ویندوزتان عکس بگیرید، می­‌توانید از کلید Alt + PrintScreen استفاده کنید.

نحوه  اسکرین شات گرفتن از پنجره فعال ویندوز

این روند بسیار ساده است؛ صفحه خود را تنظیم کنید و روی Alt + PrintScreen ضربه بزنید.

بر خلاف میانبر Win + PrintScreen، میانبر Alt + PrintScreen به صورت خودکار تصویر را به عنوان یک فایل ذخیره نمی‌­کند.

اسکرین شات در ویندوز 10

شما می‌­توانید برای ذخیره تصویر از برنامه  Paint استفاده کنید. برنامه Paint را باز کرده و روی دکمه Paste  کلیک کنید یا اینکه از کلید میانبر Ctrl + V برای درج تصویر استفاده و آن را ذخیره کنید.

شما می­‌توانید این کار را انجام دهید، یا اینکه از یک برنامه به نام Paste into file استفاده کنید. این برنامه می‌تواند تصویر را از کلیپ بورد به عنوان فایل ذخیره کند. همچنین می­‌توانید فرمت مورد نظر ذخیره فایل را انتخاب کنید.

ویندوز ۱۰ ابزار تصویری پیشرفت‌ه­ای ندارد. در حقیقت، ویندوز ۱۰ یک ابزار قدیمی به نام Snipping ارائه داده که از این طریق می­‌توان اسکرین شات تهیه کرد.

تنها مشکل این است که ابزار Snipping یک برنامه جداگانه­‌ای است که قبل از اینکه بتوان آن را برای اسکرین شات استفاده کرد، باید آن را جستجو و اجرا کرد. همچنین، گرفتن اسکرین شات، بدون میانبر Win + PrintScreen، خسته‌کننده و زمان‌بر خواهد بود و تعداد کمی از کاربران ابزار Snipping را مورد استفاده قرار می‌­دهند.

ویندوز ۱۰ ابزار Snipping را با Snip & Sketch جایگزین کرده است. در حال حاضر مایکروسافت سعی می‌­کند این ابزار را بهبود بخشد، در نسخه‌­های بعدی، ویندوز ۱۰به شما این امکان را می­‌دهد که قالب مورد نظر خود را ذخیره کنید. برای اجرا کردن آن کافیه در منوی استارت Snipping را جستجو و باز کنید. سپس با انتخاب New قسمت مورد نظر خود را انتخاب و ذخیره کنید.

منبع addictivetips.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.