نکاتی در خصوص دکوراسیون اتاق نوجوان

چند ایده جالب برای دکوراسیون اتاق نوجوان

اگر قصد چیدمان اتاق نوجوان خود را دارید یا می‌خواهید تغییر دکوراسیون دهید، استفاده از کمک طراحان یا مجله‌های دکوراسیون شاید کمی هزینه‌بر باشد. بنابراین بهتر است خودتان دست به کار شوید.

بسیاری از والدین پول کافی برای طراحی دکوراسیون یا خرید مبلمان و تخت و دکوری‌های زیبا ندارند. اما خبر خوب این است که شما می‌توانید بدون صرف هزینه زیاد دکوراسیون زیبایی برای اتاق نوجوان خود ایجاد کنید.

در ادامه چند ایده جالب برای دکوراسیون اتاق نوجوان شما ارائه می‌دهیم که متناسب با بودجه و سلیقه نوجوانتان باشد و برای چندین سال بتوانید مورداستفاده قرار دهید.

اثاث اتاق

شاید خرید اثاث اتاق کمی هزینه‌بر به نظر برسد اما شما می‌توانید با صرف هزینه اندکی این کار را بکنید. شما می‌توانید از وسایل قدیمی استفاده کنید و با اندکی خلاقیت و رنگ کردن آن این وسایل را نو و زیبا کنید. اگر به دنبال اثاث نو هستید، می‌توانید فروشگاه‌هایی را پیدا کنید که با قیمت مناسبی این وسایل را به فروش می‌رسانند (تغییر دکوراسیون اتاق خواب با کمترین هزینه).

تخت خواب

معمولا اول با رنگ دیوارها شروع می‌کنند. ست کردن رنگ تخت و روتختی با رنگ دیوار راحتتر است و می‌توانید به راحتی روتختی متناسب با رنگ اتاق پیدا کنید.

طراحی دیوار

یک رنگ را برای دیوار اتاق انتخاب کنید و سپس از سایه روشن در آن استفاده کنید یا از برچسب‌ها و استیکرهای دیواری استفاده کنید. دیوارهای طراحی شده زیبایی اتاق را دوچندان می‌کنند و به دکوراسیون اتاق جلوه می‌دهند.

فرش یا قالیچه

نوجوانان معمولا روی زمین می‌نشینند، بنابراین اگر کفپوش سرامیکی یا چوبی دارید، بهتر است از قالیچه‌های ارزان قیمت استفاده کنید. جارو کشیدن قالیچه‌های کرکی سخت است اما با پا خوردن زیاد به تدریج نرم می‌شوند. از قالیچه‌های با الیاف طبیعی که زبر و خشن است یا ابریشمی که به تدریج می‌ریزد، بپرهیزید. هر مدل فرش یا قالیچه‌ای که می‌خواهید تهیه کنید، سعی کنید ارزان باشد. قالیچه‌ها سریع کثیف می‌شوند به خصوص در جاهای با رفت و آمد زیاد مانند اتاق نوجوان (راهنمای انتخاب قالیچه).

جزئیات دکوری دیگر

وسایل دکوری کوچک می‌توانند زیبایی اتاق را دو چندان کنند.

می‌توانید با استفاده از کاردستی‌ها و دکوری‌های دست‌ساز اتاق نوجوان خود را تزیین کنید. دکوری‌های دست‌سازی چون قاب عکس‌ها، لوستر، کوسن و کمدها می‌توانند علایق و سبک زندگی نوجوان شما را نشان دهند.

منبع thespruce.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.