۳ روش برای وارد کردن آیکون درجه در ورد

با چند کلیک آیکون درجه را در ورد وارد کنید

گاهی اوقات ممکن است بخواهید آیکون درجه را برای نشان دادن و خواندن درجه حرارت به جای تایپ کلمه “درجه” وارد کنید.

برای دسترسی به آیکون درجه، می‌­توانید به سادگی آن را از یک صفحه وب کپی کنید و در هر کجا از ورد که می‌­خواهید قرار دهید، با این حال، استفاده از صفحه کلید بسیار ساده­‌تر است. با ما همراه باشید تا در ادامه مطلب، سه روش ساده برای وارد کردن آیکون درجه در ورد را شرح دهیم:

استفاده از آیکون درجه در ورد

نرم افزار ورد از یک منوی کاراکتر ساخته شده است که می‌­توانید از آن برای وارد کردن آیکون درجه استفاده کنید. برای دسترسی به منوی آیکون‌­ها در ورد، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • روی تب Insert ضربه بزنید و به بخش  Symbolsدر سمت راست صفحه مراجعه کنید. روی آیکون Symbols  کلیک کرده و از لیست آیکون‌­های رایج استفاده کنید.

آیکون درجه در لیست آیکونها

  • روی گزینه Symbols More کلیک کنید، یک پنجره Symbols با انواع آیکون‌­ها و کاراکترها نمایان خواهد شد. آیکون درجه را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید. همچنین می‌­توانید یک توضیح از آیکون درجه‌­ای که در بالای دکمه AutoCorrect انتخاب کرده‌­اید را مشاهده کنید.

انتخاب آیکون درجه در ورد

  • مکان نما را در جایی که می­‌خواهید آیکون درجه را در سند ورد وارد کنید قرار دهید، سپس بر روی تب Insert در پنجره Symbols کلیک کنید. اکنون، هر بار که پنجره آیکون‌­ها را باز می­‌کنید، آیکون درجه را در لیست آیکون‌­هایی که اخیرا انتخاب شده، خواهید دید.

استفاده از میانبرهای صفحه کلید در ورد

یک روش جایگزین ساده، استفاده از میانبرهای صفحه کلید است، به ویژه زمانی که می­‌خواهید یک آیکون مانند درجه را وارد سند کنید، دیگر نیازی به جستجو از طریق لیست آیکون‌­ها نخواهد بود.

در صورتی که صفحه کلید سیستم، فاقد صفحه شماره باشد این روش مناسب نخواهد کرد، متأسفانه لپ تاپ­‌ها به علت محدودیت در فضا فاقد صفحه شماره هستند.

صفحه کلید و آیکون درجه

برای وارد کردن آیکون درجه، دو مرحله زیر را دنبال کنید:

  • مکان مورد نظر خود را برای وارد کردن درجه انتخاب نمایید.
  • در حالی که کلید Alt را نگه داشته‌­اید، از قسمت پد، شماره “۰۱۷۶” را تایپ کنید. کلید Alt را رها کنید تا  آیکون درجه ظاهر شود.

توجه: برای انجام این کار، Num Lock  در صفحه کلید باید خاموش شود. در غیر اینصورت اعداد تایپ نمی­‌شوند.

از Character Map استفاده کنید

برای استفاده از این روش، مراحل زیر را دنبال کنید. در این مطلب از ویندوز ۱۰ استفاده شده، اما بر روی ویندوز ۷ و ویندوز ۸ نیز مناسب است.

  • در کادر جستجو عبارت Character Map را تایپ کنید و روی Enter ضربه بزنید. سیستم، برنامه Character Map را جستجو می­‌کند.

آیکون درجه و نقشه کاراکترها

  • بر روی برنامه دسکتاپ دوبار کلیک کنید تا یک لیست از آیکون­‌ها و کاراکترها را دریافت کنید.

آیکون درجه و لیست آیکونها و کاراکترها

  • در پایین برنامه، باید کادر  Advanced View را مشاهده ­کنید. برای بررسی روی آن کلیک کنید. در صورتی که قبلا این مرحله را انجام داده‌­اید، نیازی به بررسی مجدد نخواهد بود. این مرحله به منظور یافتن آیکون درجه در بین صدها آیکون است.
  • اکنون می‌­توانید آیکون درجه را بیابید. همانند تصویر زیر، “آیکون درجه” را در فیلد جستجو بنویسید، سپس روی Search کلیک کنید تا تمام آیکون­‌ها ناپدید شده و تنها آیکون درجه باقی بماند.

جستجوی آیکون درجه

  • بر روی آیکون درجه دوبار کلیک کرده و در ادامه روی Copy کلیک کنید. اکنون به سند ورد رفته و مکان مورد نظر خود را انتخاب کرده و بر روی کلید Ctrl + V برای الحاق آن کلیک کنید. همچنین می‌­توانید از این روش برای قرار دادن هر کاراکتر خاص در ورد یا یک صفحه وب استفاده کنید.

روش‌­های زیادی برای وارد کردن آیکون درجه و سایر کاراکترها وجود دارد اما یک فرد حرفه‌ای باید تنها با چند کلیک ساده این کار را انجام دهد.

منبع maketecheasier.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.