نحوه پاک کردن حافظه کش در آیفون و آیپد  

فایل‌های مخفی در حافظه موقت آیفون را پاک کنید

در برخی اوقات عملکرد گوشی آیفون و آیپد کند می­‌شود. با پاک کردن حافظه کش می­‌توانید فضای ذخیره‌سازی را افزایش دهید.

هر زمان که از آیفون یا آیپد استفاده می‌­کنید، در برنامه‌­های نصب شده، فایل­‌های مخفی ایجاد می­‌شود که حاوی اطلاعات مورد نیاز برای اجرای برنامه‌­ها است. این فایل‌ها در حافظه موقت گوشی ذخیره می‌­شوند. بنابراین بهتر است این نوع فایل‌ها را حذف کنید.

آیفون یا آیپد دارای انواع مختلفی از حافظه کش همانند App Store و Safari است، بنابراین روش خاصی وجود ندارد که بتواند همه آنها را پاک کند.

پاک کردن حافظه کش در آیفون یا آیپد

یکی از روش‌­های مناسب برای پاک کردن حافظه کش، راه‌اندازی مجدد آیفون یا آیپد می­‌باشد. البته این روش  همه کش­‌های برنامه­‌ها از جمله مرورگرهای وب را حذف نمی­‌کند. برخی برنامه­‌های جانبی، فایل­‌های موقت را حذف می­‌کند و با آزادسازی فضای پر شده مشکل رفع می­‌کند.

پاک کردن حافظه کش در مرورگر وب

این حافظه در مرورگر وب رایج‌ترین است. مرورگر سافاری در گوشی­‌های آیفون یا آیپد شامل صفحات وب، کوکی و تصاویر ذخیره شده می­‌باشد.

برای پاک کردن حافظهSafari، طبق مراحل زیر عمل کنید.

  • در Settings (تنظیمات گوشی) روی Safari بزنید.
  • سپس، روی Clear History and Website Data بزنید.

پاک کردن حافظه کش در مرورگر وب

  • در پاپ‌آپ باز شده، گزینه Clear History and Data را انتخاب کنید.

نکته: برای پاک کردن داده­‌ها از وب‌سایت­‌های فردی بدون پاک شدن حافظه سافاری، رویAdvanced > Website Data > Edit بزنید.

حافظه  App Store را  پاک کنید

تمام سیستم عامل­‌های iOS با App Store بارگذاری می­‌شوند و این نیز دارای حافظه کش است که بر چگونگی استفاده از آیفون یا آیپد تاثیر می­‌گذارد. هنگام رخ دادن مشکل می‌­توان از بروزرسانی برنامه­‌ها جلوگیری کرد.

برای پاک کردن حافظه کش App Store، طبق مراحل زیر عمل کنید.

  • رویApp Store بزنید.
  • برنامه دلخواه را انتخاب و حذف کنید.
  • اپلیکیشن App Store، به طور اتوماتیک راه‌اندازی می‌­شود و هنگام راه‌اندازی مجدد، حافظه کش حذف خواهد شد.

حافظه کش برنامه­‌های جانبی

پاک کردن حافظه کش برنامه‌­های جانبی ممکن است متفاوت باشد، در برخی از برنامه‌­ها امکان حذف مستقیم حافظه کش وجود ندارد و به ارائه دهنده این برنامه­‌ها بستگی دارد. برای مشاهده گزینه‌­ها تنظیمات برنامه را بررسی کنید.

اگر برنامه­‌هایی دارید که فاقد گزینه حافظه کش است، حذف و نصب مجدد آن برنامه می­‌تواند مشکل را رفع کند. برای انجام این کار، طبق مراحل زیر عمل کنید.

  • برنامه‌­هایی که بیشترین فضای گوشی را در برگرفته است شناسایی کنید، سپس مسیر Settings > General > iPhone Storage را طی کنید.

پاک کردن حافظه کش برنامه‌های جانبی

  • برای دریافت اطلاعات بیشتر روی برنامه مورد نظر ضربه بزنید.
  • چنانچه بخش Documents& Data بیش از ۵۰۰ مگابایت فضا اشغال کرده، بهتر است با گزینه Delete App آن را حذف کرده و در صورت تمایل دوباره از اپ استور دانلود کنید.
  • برای حذف برنامه‌­ها، مراحل بالا را دنبال کنید، اما به یاد داشته باشید که تمام فایل­‌های ایجاد شده توسط برنامه حذف می­‌شود. با این وجود، حافظه کش نیز پاک خواهد شد.

برنامه­‌های مورد استفاده را حفظ کرده و در صورت لزوم برنامه­‌های غیر ضروری را حذف نمایید. همچنین می­‌توانید از نرم‌افزارهای جانبی برای پاک کردن حافظه کش استفاده کنید.

منبع maketecheasier.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.