چطور دکمه بدوزیم؟

دوختن دکمه کار ساده ای است

دوختن دکمه کار ساده ای است اما هنوز هم خیلی از افراد این کار را بلد نیستند. در این مطلب به این افراد خواهیم گفت چطور می توانند دکمه ای که از لباس افتاده را به لباس بدوزند.

وسایلی که نیاز دارید:

  • یک سوزن خیاطی تیز
  • ۴۵ تا ۶۰ سانتی متر نخ خیاطی که رنگ آن به پارچه یا دکمه بخورد
  • دکمه دو سوراخی
  • قیچی

نکته: دستورالعمل زیر برای دکمه چهار سوراخی نیز قابل استفاده است.

مرحله اول:

سوزن را نخ کنید و انتهای آن را گره بزنید. هم می توانید نخ را دولا کنید و هم یک لا. فرقی ندارد فقط باید نخ شما ۳۰ سانتی متر باشد. اگر می خواهید نخ را دولا استفاده کنید انتهای دو رشته نخ را به هم گره بزنید و اگر می خواهید یک لا باشد انتهای یکی از رشته ها را گره بزنید.

مرحله دوم:

از پشت پارچه شروع کنید. سوزن را در قسمتی که می خواهید دکمه قرار گیرد وارد کرده از طرف دیگر بیرون بکشید و سپس مجدد از بیرون به سمت داخل بکشید. بدین صورت حرف x را روی قسمتی که می خواهید دکمه را بدوزید ایجاد کنید.

مرحله سوم:

دکمه را روی قسمت x بگذارید، سوزن را از یکی از سوراخ های دکمه از پشت پارچه وارد کرده و از جلو بیرون بکشید. دکمه را با دست فشار دهید تا در یک مکان ثابت قرار گیرد، سوزن را از سوراخ دیگر دکمه وارد کرده و از پشت پارچه بیرون بکشید. قبل از آنکه دوخت دیگری انجام دهید یک سوزن دیگر را به عنوان حائل بین پارچه و دکمه قرار دهید تا فاصله بیندازد سپس دوخت خود را انجام دهید و هر بار سوزن را بکشید تا سفت شود. اگر نخ را دولا کرده اید، ۳ بار دوخت را تکرار کنید و اگر یک لا است، ۶ بار.

مرحله چهارم:

سوزن اضافی را از میان پارچه و دکمه بیرون بکشید. برای کور کردن نخ، سوزن خود را بدون آنکه از دکمه رد شود از بین پارچه رد کنید. چند بار از دور دوخت هایی که قبلا زده اید از زیر دکمه، دوخت بزنید. پس از انجام چند دوخت روی پارچه در نهایت سوزن را بیرون آورده و نخ را گره بزنید.

منبع bhg.com.au
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.