بایدها و نبایدهای استفاده از ماشین ظرفشویی

دستورالعمل استفاده از ماشین ظرفشویی

چنگال‌ها را رو به پایین بگذاریم یا رو به بالا؟ بشقاب‌ها را به چپ بچینیم یا به راست؟ در این مطلب نگاهی به توصیه‌های کارشناسان در مورد استفاده از ماشین ظرفشویی می‌اندازیم.

باید نقشه چیدمان بکشید

بهتر است قبل از هر کاری ظروف و وسایلی که می‌خواهید در ماشین ظرفشویی قرار دهید را درنظر بگیرید و بهترین چیدمان را برای آنها طراحی کنید. بهتر است ابتدا قطعات بزرگتر را جا دهید سپس ماشین را با ظروف کوچکتر پر کنید.

نباید بشقاب‌های هم‌اندازه را در یک جهت قرار دهید

همه بشقاب‌ها را در جابشقابی طبقه پایین مابین بازوهای نگهدارنده بشقاب قرار دهید. جلوی هر بشقاب بزرگ یک بشقاب کوچک قرار دهید تا اسپری آب به همه قسمت‌ها برسد.

باید ظروف را مرتب بچینید

با چیدن ظروف بر اساس نوع، در زمان تخلیه ماشین صرفه‌جویی می‌کنید. چنگال‌ها را با چنگال‌ها و چاقوها را با چاقوها قرار دهید، دسته آنها را به سمت بالا قرار دهید تا هنگام بیرون آوردن نیفتند و جراحت ایجاد نکنند. اگر همه قاشق‌ها در یک جهت قرار بگیرند، کثیف باقی می‌مانند. بهتر است آنها را یکی در میان رو به بالا و رو به پایین بچینید.

نباید بشقاب‌ها را آب بکشید (بهتر است دستمال بکشید)

اگر قرار است ظرف‌ها را در همان روز با ماشین بشویید، آب کشیدن آنها هدر دادن آب است. باقیمانده غذا در ماشین‌های جدید مشکلی به وجود نمی‌آورد. فقط یک استثنا وجود دارد و آن هم برنج است، زیرا برنج می‌تواند لوله تخلیه آب را مسدود کند.

باید ماشین ظرفشویی را شب روشن کنید

روشن کردن ماشین ظرفشویی در شب موجب می‌شود هزینه برق شما کمتر شود.

نباید ماشین را از بالا به پایین تخلیه کنید

ممکن است ظرفی که در طبقه بالا قرار گرفته پر از آب باشد و اگر اول طبقه بالا را تخلیه کنید، آب روی ظرف‌های خشک شده طبقه پایین می‌ریزد.

منبع realsimple.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.