نشستن مقابل کامپیوتر به پوست ضرر می رساند

روش‌هایی برای کاهش اثر منفی کامپیوتر بر پوست

همه ما بیش از نیمی از روز را در مقابل کامپیوتر یا گوشی‌های هوشمند خود می‌گذرانیم. ما به این واقعیت واقفیم که نشستن مقابل کامپیوتر یا لپ تاپ حالت بدنی ما را به شکل بدی درمی‌آورد. اما این تنها آسیب کامپیوتر نیست، کامپیوتر موجب آسیب روی پوست نیز می‌شود. کامپیوتر به پوست صورت و دست شما آسیب می‌رساند.

مطالعات اخیر نشان داده است ۲۰ دقیقه نشستن مقابل کامپیوتر به همان اندازه به پوست آسیب می‌رساند که همین مدت را در مقابل نور آفتاب بنشینید. همانطور که نور خورشید می‌تواند بدترین دشمن پوست باشد، این امر درباره کامپیوتر و گوشی‌های هوشمند نیز صادق است. به مدت زمانی که در مقابل این ابزارهای الکترونیکی صرف می‌کنید بیندیشید و ببینید چقدر به پوست شما آسیب می‌رسانند.

صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند، کامپیوترها و تبلت‌ها نور آبی مانند اشعه ماورابنفش ساطع می‌کنند که ریسک اختلالات پوستی مانند بالا رفتن تجمع رنگدانه‌ها (hyperpigmentation) را افزایش می‌دهد. همین نور آبی می‌تواند موجب پیری زودرس شود و خم شدن گردن بر روی ابزار تکنولوژیک موجب شکل گیری چین و چروک می‌شود.

از آنجایی که ما نمی‌توانیم از استفاده از ابزار دیجیتال صرف نظر کنیم، اما می‌توانیم اقداماتی را جهت محافظت از پوست انجام دهیم. در این مقاله به شما خواهیم گفت چگونه می‌توانید از پوست خود محافظت کنید:

استفاده از SPF

ضدآفتاب قوی‌ترین محافظ پوست است. حتی اگر از خانه بیرون نمی‌روید و در معرض نور شدید آفتاب قرار نمی‌گیرید، از مرطوب‌کننده با حداقل SPF 30 استفاده کنید که از پوست شما در مقابل نور آبی و آسیب‌های ناشی از آن محافظت می‌کند.

مصرف آنتی‌اکسیدان

خوراکی های حاوی آنتی اکسیدان و نشستن مقابل کامپیوتر

می‌توانید تمام تلاش خود را در محافظت از پوست در مقابل آسیب‌های خارجی انجام دهید اما غذایی که مصرف می‌کنید نیز نقش مهمی در تشخیص این موضوع دارد که آیا پوست سالمی دارید یا خیر. با مصرف غذاهای سرشار از آنتی‌اکسیدان پوست خود را برای مبارزه علیه اشعه ماورابنفش، نور آبی و … تقویت می‌کنیم.

صورت و گردن را به طور مرتب مرطوب کنید

نور آبی که از گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها یا کامپیوترها ساطع می‌شود موجب آسیب به گردن می‌شود. برای مقابله با این آسیب بهتر است گردن خود را مرطوب کنید و در صورتی که آرایشی روی صورت ندارید، صورت را نیز مرطوب‌کننده بزنید (چطور می توان پوست گردن را جوان نگه داشت؟).

استفاده از فیلتر نور آبی

این روش خوبی برای کاهش دادن آسیب‌های نور آبی بر روی پوست است، فقط کافی است یک فیلتر نور آبی روی موبایل خود بگذارید. اگر نمی‌توانید از چنین ابزاری استفاده کنید، می‌توانید در تنظیمات موبایل یا کامپیوتر میزان انتشار نور آبی را کاهش دهید.

منبع bebeautiful.in
ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. شیما می گوید

    من از پوشیه یا روبنده برای جلوگیری از نور لامپ و گوشی و کامپیوتر در خانه استفاده می کنم ..البته زمانی که مجبورم چند ساعت با این وسیله ها کار کنم.. چون دارم از کرم اسی های میوه هم استفاده می کنم…. ایا روش خوبیه؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.