تونر چیست و طرز استفاده از آن چگونه است؟

استفاده منظم از تونر می تواند پوست شما را بهتر کند.

این سوال تونر چیست و طرز استفاده از آن، اغلب در زمان مراقبت از پوست در ذهن ما ایجاد می شود. تقریباً همه این مراقبت های پوستی، استفاده از تونرها را توصیه می کنند.

تونر چیست و طرز استفاده از آن؟ تونر دقیقا با پوست شما چه می کند؟ چرا استفاده از آن مهم است؟ چه زمانی باید از تونر استفاده کرد؟

همه این ها شاید سوالاتی باشد که برای شما هم پیش بیاید، با ما همراه باشید تا پاسخ سوالات خود را بفهمید.

تونر و سلامتی پوست

تونر، یک محصول مراقبت از پوست مبتنی بر آب است که شامل عصاره‌های گیاهی و روغن‌های ضروری است. تونرها دارای اسیدها، گلیسیرین، آنتی اکسیدان ها و ضد التهاب ها می باشند، پوست را فوراً آبرسانی می کنند و به حذف سلول های مرده از سطح پوست کمک می کند و برای رفع مشکل و مراقبت انواع پوست ساخته شده اند.

در ابتدا، تونرها را برپایه مبتنی بر الکل می ساختند و برای پوست صورت ضرر داشت و باعث خشکی پوست ها می شد، اما در حال حاضر تونرها بر پایه آب درست می شوند و بخش مهمی از مراقبت های پوستی به شمار می روند. آن ها معمولاً از طریق تقطیر با بخار گل ها و سایر موادی که برای پوست شما مفید هستند، به دست می آیند. آلفا هیدروکسی اسید، یکی دیگر از اصلی ترین ماده های مورد استفاده در تونر پوستی است که می تواند باعث تمیز شدن پوست صورتتان شود.

به عنوان مثال: تونر از تقطیر گل رز، اسطوخودوس، وتیور و موگرا به دست می آید و پوست شما را هیدراته، ملایم و معطر نگه می دارد.

تونر را روی یک پد پنبه می‌زنید و روی صورتتان می‌مالید، نیازی به آبکشی نیست. کاری که تونر انجام می دهد، این است که هرگونه آلودگی، روغن، پاک کننده و مواد آرایشی روی پوست شما را از بین می برد و با از بین بردن این مواد از روی پوست صورت، از کدر شدن پوست شما جلوگیری می کند.

تونر و پد

تونر چه فایده هایی برای پوست دارد؟

استفاده منظم از تونر می تواند پوست شما را بهتر کند. اگر به فکر این هستید که تونر را جز برنامه های روزانه خود قرار دهید، بهتر است از فایده های آن نیز آگاهی داشته باشید.

تونر تعادل PH پوست شما را حفظ می کند

ممکن است گاهی اوقات، از پاک کننده های پوستی استفاده کنید که برای پوست شما مناسب نیست؛ و تعادل طبیعی PH پوست شما را به هم بزند و پوست شما را مستعد التهاب، عفونت باکتریایی و خشکی کند.

هنگامی که به طور منظم از تونر روی صورت خود استفاده کنید، تعادل طبیعی PH  پوست شما حفظ و مانعی در برابر، میکروب ها و باکتری ها می شود و در عین حال پوست شما را مرطوب و سالم نگه می دارد.

تونر منافذ پوست شما را جمع می کند

وقتی منافذ پوست شما بزرگ باشد، آلودگی و روغن بیشتری وارد پوست می شود. این آلودگی ها پوست را مستعد ابتلا به آکنه و عفونت می کند. استفاده منظم از تونر، منافذ پوستتان را جمع می کند و اندازه کلی آنها را کوچک می کند.

به همین خاطر آلودگی و چربی کمتری در پوست نفوذ می کند و پوست شاداب تر و تمیزتری خواهید داشت.

تونر آبرسان

تونر و جلوگیری از جوش و آکنه

وقتی که عرق، روغن و کثیفی در منافذ جمع شوند، باعث ایجاد جوش های پوستی می شوند. به همین خاطر است که پوست های چرب بیشتر مستعد آکنه و جوش هستند. تونرها در درمان این آکنه و جوش ها موثر هستند.

تونرهای صورت با از بین بردن چربی ها و آلودگی های باقی مانده و سلول های مرده پوست شما، آکنه و سایر جوش های پوستی را کنترل می کنند.

تونر پوست را آبرسانی و تغذیه می کند

دلیلی وجود دارد که تونر درست بعد از پاکسازی و قبل از مرطوب کردن، استفاده می شود. ترکیبات آبرسان موجود در تونر، پوست را برای جذب بهتر رطوبت آماده می کند. پوست معمولاً بلافاصله پس از پاکسازی سفت و خشک می شود.

پوست مرطوب، بهتر از پوست خشک محصولات موضعی را جذب می کند. به همین علت، تونر تضمین می کند که مرطوب کننده مورد علاقه شما می تواند پوست شما را عمیقا آبرسانی و تغذیه کند.

تونر و پاکسازی کامل پوست

ممکن است حتی پس از پاکسازی پوست، مقداری از آلودگی ها، مواد آرایشی یا مقداری از روغن باقی مانده از پاک کننده ها روی پوست شما باقی بماند. هدف اساسی تونر، از بین بردن آن ها و تمیز کردن منافذ از داخل است.

تونرها، همچنین سموم محیطی و باقی مانده های شیمیایی را از روی پوست شما پاک می کنند و چهره ی شما را  روشن تر و سالم تر نشان می دهند.

تونر برای سالمندان

تونر مناسب پوست شما چیست؟

ممکن است از خودتان بپرسید، کدام تونر پوست برای نوع پوست شما مناسب تر است؟ با تعداد زیادی از گزینه های موجود در بازار، انتخاب مناسب ترین تونر می تواند برای شما چالش برانگیز باشد.

تونرهای مختلف برای مشکل های پوستی متفاوتی مانند کم آبی، پیری پوست، حساسیت و آکنه وجود دارند. در اینجا، ما در مورد چند تونر طبیعی و انواع پوستی که برای آن ها مناسب هستند صحبت می کنیم.

بهترین تونر برای پوست های چرب

اگر پوست چربی دارید و مستعد جوش و آکنه پوستی است، به تونری احتیاج دارید که بتواند پوست شما را از آلودگی ها و چسبندگی ها کاملا پاک کند و درون منافذ شما چیزی باقی نماند.

آب اسطوخودوس خالص یک تونر مناسب برای پوست چرب است. اسطوخودوس یک ماده طبیعی ضد التهاب و ضد باکتری است که در هوای گرم و مرطوب پوست شما را خنک و  با طراوت می کند. خنک کردن با آب اسطوخودوس، خواص تسکین دهنده آن را بیشتر می کند و آن را برای پوست های چرب شما در تابستان مفیدتر می کند. هم چنین به عنوان یک قابض طبیعی عمل می کند و پوست را خیلی خشک نمی کند.

برای اطمینان از نتیجه، فقط از آب اسطوخودوس بدون الکل و بر پایه آب استفاده کنید، که از طریق تقطیر بخار گل های اسطوخودوس تهیه می شود، یا می توانید از تونری استفاده کنید که پایه ی آن سالیسیک اسید یا حاوی نارون کوهی باشد تا چربی اضافی پوست را بدون خشک کردن آن از بین ببرد.

  • از تونرهای بر پایه الکل استفاده نکنید. افرادی که پوست چرب دارند، جذب این تونرها می شوند؛ زیرا در ابتدا احساس خوبی دارند، اما در نهایت پوست را خشک می کنند و به پوست آسیب می رسانند.
  • برای متعادل کردن چربی پوست، از تونرهای آبرسان استفاده کنید. بهترین تونر برای پوست های چرب، آب را جذب کرده و در پوست نگه می دارد.
  • پوست چرب اغلب با کم آبی و خشکی همراه است. راه حل، استفاده از تونرهای آبرسان است، یکی از بهترین تونرها برای پوست های چرب، تونر اسطوخودوس است.

بهترین تونر برای پوست های خشک

برای پوست های خشک و حساس، تونرهای ساخته شده از گل یاس مناسب هستند، زیرا رطوبت طبیعی را بدون مسدود کردن منافذ ایجاد می کند. این تونر به طور موثر رطوبت از دست رفته را جبران می کند و درخشندگی از دست رفته را به پوست شما بر می گرداند و خطوط، چین و چروک های اولیه ناشی از کم آبی را صاف می کند.

هم چنین اگر پوست خشکی دارید، از تونر هایی که  مخمر تخمیر شده و اسیدهای آمینه دارند هم، می توانید استفاده کنید؛ چون پوست شما را به طور عمیق آبرسانی و تغذیه می کنند.

تونر گلاب

بهترین تونر برای پوست مستعد آکنه

گلاب یک قابض طبیعی است که PH سطح پوست را متعادل کرده و بازیابی می کند، به سفت شدن منافذ کمک می کند و به عنوان یک تونر عالی بدون الکل برای پوست های چرب یا مستعد آکنه عمل می کند.

خواص ضد عفونی کنندگی و ضد میکروبی گل رز آن را به یک ماده موثر ضد آکنه تبدیل کرده است. گل رز، خاصیت خنک کنندگی دارد و برای پوست فوق العاده ملایم است. استفاده از گلاب به عنوان تونر، از جوش های آینده جلوگیری می کند و به بهبود جوش ها و آکنه های موجود کمک می کند.

برای بهترین نتیجه، فقط باید از گلاب ۱۰۰% خالص و طبیعی استفاده کنید. گلاب برای انواع پوست مناسب است و فواید زیادی دارد.

بهترین تونر برای مردان

اگر به دنبال تونرهای طبیعی برای مردان هستید، آب وتیور مناسب ترین گزینه است. علف وتیور (خوس) دارای ریشه هایی تلخ و شیرین و معطر است، و به دلیل رایحه خاکی و چوبی، تونر مناسبی برای آقایان است و همچنین می توانند به عنوان قابض پس از اصلاح استفاده کنند.

  • همچنین اگر شما دارای پوست پیری هستید، از تونرهایی استفاده کنید که دارای  آنتی اکسیدان و عناصر آبرسانی مثل گلیسیرین، هیالورونیک اسید، رز واتر، سدیم پی سی اِی و لسیتین هستند.
  • اگر دارای پوست کدری هستید، تونرهایی که حاوی لایه بردارهای طبیعی ای همچون عصاره ی پاپایا و لاکتیک اسید هستند، استفاده کنید چون در درخشان کردن پوست مؤثرند.
  • اگر دارای پوست حساسی هستید، از تونری استفاده کنید که دارای گیاهان آرامش بخش هستند.
  • اگر پوست شما دارای منافذ بزرگ است، توصیه می کنیم از تونرهای حاوی آلفا هیدروکسی اسیدهایی مثل گلیکولیک اسید استفاده کنید، تا سلول های مرده ای که دور منافذ پوست انباشته می شوند و باعث می شوند منافذ بیشتر به چشم بیایند را از بین ببرند.

استفاده از تونر برای صورت

نحوه استفاده از تونر

راه های زیادی برای استفاده از تونر وجود دارد، تا پوست خود را با آن آب رسانی کنید و از فواید آن بهره مند شوید.

رایج ترین و ساده ترین روش پاکسازی، تونر و مرطوب کننده زدن در صبح و روز است.

  • به سادگی پدهای پنبه را با تونر انتخابی خود آغشته کنید و پدهای پنبه ای را در سراسر صورت خود به مدت حدود پنج دقیقه قرار دهید. این یک راه سریع و راحت برای آبرسانی و تسکین سریع پوست خشک و ملتهب شما است.
  • پوست خود را بعد از اصلاح کردن، نخ انداختن و یا هر شیوه ای که پوست خود را اصلاح می کنید، از تونرهای طبیعی گل که دارای خواص تسکین دهنده هستند و به آرام کردن فوری قرمزی و التهاب کمک می کنند، استفاده کنید.
  • بعضی از ما دارای پوست حساسی هستیم، که با استفاده از عطرهای مصنوعی تحریک می شود. تونرهای طبیعی تهیه شده از تقطیر با بخار گل ها را می توانید به عنوان اسپری بدن استفاده کنید، زیرا هیچ عارضه ای ندارند. تونرهایی که در بطری های اسپری عرضه می شوند برای استفاده به عنوان اسپری بدن مناسب هستند.
  • اسپری کردن یا استفاده از تونر در ناحیه زیر چشم و روی پلک‌ها به شما احساس آرامش می دهد.
  • در صورتی که پوست چربی دارید، می توانید دوبار در روز، آن هم زمانی که پوست شما تمیز است، استفاده کنید.
  • اگر تونر شما ملایم است، می توانید هرروز از آن استفاده کنید.
  • هر چقدر غلظت تونر شما بیشتر باشد قوی تر است و اگر هرروز استفاده کنید، پیامدهای منفی دارد. پس فقط هفته ای دو بار استفاده کنید.

سخن آخر

در اینجا درباره تونر و طرز استفاده از آن برای شما گفتیم، و متوجه شدیم هر نوع پوست منحصر به فرد است و باید بر اساس نوع پوستتان، تونر مناسب را انتخاب کنید.

شناخت نوع و نیازهای پوست برای یافتن تونر مناسب برای خودتان ضروری است. با شناسایی نوع پوست خود شروع کنید و سپس یک پاک کننده مبتنی بر پایه آب با مشتقات گیاهی را انتخاب کنید که برای شما مناسب تر است. و مطمئن شوید که تونر شما حاوی مواد شیمیایی مضر نیست.

استفاده منظم از تونر باعث می شود پوست شما هیدراته بماند و هدف از تونر نیز همین است که پوست شما را هیدراته نگه دارد. حتما مراقب باشید، که به دنبال تونرهای مبتنی بر الکل نروید، زیرا آن ها بیش از حد پوست شما را خشک می کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.