آموزش ساخت کاردستی پرچم ایران

با روش خلاقانه به بچه‌ها آموزش دهید

کاردستی پرچم ایران با سبک‌های مختلف کلاژ با خوراکی‌ها، سنگ، برگ درخت و کاغذ داریم. برای آشنایی بیشتر کودک با رنگ‌ها و نشان‌های پرچم ایران کاردستی‌ها را با هم انجام دهید. یک سرگرمی جالب و هیجان انگیز آشنا کردن بچه‌ها با نشانه‌های ملی کشورمان هست. آموزش رنگ‌های پرچم ایران باعث می‌شود از این به بعد شما بیشتر در مورد پرچم و معنا و مفهوم این رنگ‌ها با کودک صحبت کنید. پرچم از سه رنگ سبز، سفید و قرمز تشکیل شده است. سبز نشانه خرمی و آبادی کشور ایران هست. رنگ سفید پرچم، نشانه صلح و آرامش خواهی مردمان ایران سرزمین هست و رنگ قرمز پرچم به رنگ قرمز خون شهیدان بیانگر سربازان مدافع کشور عزیزمان هست.

شعر پرچم

  • پرچم ما سه رنگه * سه رنگشم قشنگه
  • سرخ و سفید و سبزه * یه عالمه می‌ارزه
  • سبزش سبز صداقت * دنیای امن و راحت
  • سفیده مثل ابرا * بزرگ و پاک و والا
  • قرمزه خون شهید * مثل حسین فهمیده
  • اسم خدا میونش * جونم بسته به جونش

در مهدکودک و مدرسه کاردستی پرچم برای مناسبت‌های ۲۲ بهمن و دهه فجر مناسب هست. کلاژ و تکه چسبانی یک فعالیت برای پرورش خلاقیت کودکان هست.

کلاژ کاردستی پرچم

با سنگ‌های رنگ شده پرچم درست کنید. سنگ‌ها را با رنگ گواش رنگ‌آمیزی کنید و بر روی کاغذ بچسبانید. در حین چسباندن اشاره به چارگوش بودن دور پرچم کنید.

پرچم ایران و سنگ

کاردستی پرچم ایران با برگ درخت

با بچه‌ها برگ‌ها را جمع‌آوری کنید. از هر برگ سه تا شبیه هم سعی کنید، پیدا کنید. هر برگ را به یک رنگ (سبز، سفید، قرمز) رنگ‌آمیزی کنید. و آنها را زیر هم بچینید تا شکل پرچم درست شود.

پرچم ایران و برگ

کاردستی پرچم ایران با نقاشی روی برگ

باز با برگ و رنگ‌آمیزی، پرچم ایران درست کنید. فقط کافی هست برگ‌های بزرگی پیدا کنید و آنرا به سه رنگ پرچم ایران رنگ‌آمیزی کنید.

پرچم ایران و برگ

کاردستی پرچم ایران با خوراکی‌ها

با ماش، برنج و دال عدس کلاژ پرچم ایران درست کنید.

پرچم ایران و حبوبات

کاردستی پرچم ایران با اثر چاپ

نقاشی با اثر چاپ یک روش خلاقانه برای نقاشی کشیدن هست. سه ظرف رنگ (سبز، سفید و قرمز) درست کنید. لگو را داخل رنگ‌ها بکنید طوریکه برجستگی‌های لگو فقط رنگی شود و بعد آنرا بر روی کاغذ فشار دهید. سه ردیف زیر هم از سه رنگ پرچم ایران را به این شکل چاپ کنید.

پرچم ایران و رنگ آمیزی

منبع: شید شاد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.