اشتباهات بزرگ در تمیز کردن حمام

جزئیات را فراموش نکنید

تمیز کردن حمام فعالیت چندان دلچسبی نیست. اگر می‌خواهید حمامی تمیز و کامل داشته باشید، در تمیز کردن آن از این اشتباهات پرهیز کنید.

هواکش را به مدت طولانی روشن نمی‌کنید

قبل از رفتن به حمام به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بگذارید هواکش روشن باشد تا رطوبت را خارج کرده و از کپک زدن جلوگیری کند. اگر پنجره را باز می‌گذارید، پس از هر بار حمام کردن آن را دستمال بکشید تا رطوبت روی آن نماند.

تنها از یک شوینده استفاده می‌کنید

اگر فکر می‌کنید تنها استفاده از یک دستمال ضدعفونی برای تمیز کردن سطوح کافی است، در اشتباه هستید. هر قسمت از حمام نیاز به شوینده خاص خود دارد. اسپری شوینده کاشی و سرامیک را برای سرامیک کف حمام و وان استفاده کنید اما برای آینه‌ها از اسپری شیشه‌شوی استفاده کنید.

تنها قسمت‌های کثیف توالت را تمیز می‌کنید

اگر تنها کاسه و قسمت داخلی توالت را تمیز می‌کنید، باید بدانید که قسمت‌های بیرونی توالت نیز به همان اندازه داخل آن آلوده است. همه قسمت‌های توالت را از پایه و دیواره‌ها و اطراف و حتی دکمه سیفون را تمیز کنید.

برس توالت را مستقیم داخل ظرفش قرار می‌دهید

وقتی اسپری توالت را پس از استفاده کردن به همان صورت که مرطوب است داخل ظرفش می‌گذارید، زمینه تولید انواع باکتری‌ها فراهم می‌شود. پس از تمیز کردن کاسه توالت، برس را ایستاده بالای توالت قرار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود. مطمئن شوید برس توالت کاملا خشک است، سپس در ظرفش قرار دهید. برای تمیز کردن برس توالت و ظرف آن، آن را با آب و شوینده آنتی‌باکتری خیسانده و بشویید و بگذارید خشک شود.

پرده حمام را نمی‌شویید

وقتی متوجه جرم روی پرده حمام شدید، آن را داخل ماشین لباسشویی بیندازید. پرده را همراه با حوله‌های قدیمی در دور دست‌شور ماشین با آب داغ قرار داده و مقداری سفیدکننده بزنید. در دور خشک‌کن قرار دهید و بگذارید آب آن کاملا گرفته شود. برای افزایش طول عمر پرده حمام، پس از دوش گرفتن پرده را کاملا ببندید. پرده جمع شده، رطوبت و کپک به خود می‌گیرد.

برخی قسمت‌های کوچک را از یاد می‌برید

تمام قسمت‌هایی که با بدن برخورد می‌کند را تمیز کنید. قفسه‌ها، طبقات، شیر آب، دستگیره‌ها همگی باید خوب تمیز شوند. لوازم جانبی حمام مانند نگهدارنده مسواک و لیوان‌های وسایل را در ماشین ظرفشویی بشویید. لیف و اسباب بازی‌های حمام کودکان را نیز پس از مدتی به جای شستشو، تعویض کنید.

منبع housebeautiful.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.