پس از آنکه متوجه خیانت همسر خود شدید، چه باید بکنید؟

واکنشی که پس از خیانت خواهید داشت، اهمیت زیادی دارد.

مطلع شدن از اینکه همسرتان به شما خیانت کرده می‌تواند همه دنیای شما را خراب کند. در چنین شرایطی افراد معمولا احساساتی از جمله ناراحتی، عصبانیت، شوکه شدن و باور نکردن را تجربه می‌کنند. شاید برایتان سخت باشد که بفهمید چرا همسرتان به شما خیانت کرده است، اما واکنشی که پس از آن خواهید داشت اهمیت بیشتری دارد. در ادامه چند توصیه از متخصصان در خصوص اقداماتی که باید پس از اطلاع از خیانت همسر انجام دهید، ارائه می‌شود.

نفس عمیق بکشید و به خودتان اجازه دهید گریه کنید یا داد بزنید

اغلب افراد به خود فضا و زمان کافی نمی‌دهند تا احساسات خود را تخلیه کنند. اگر نیاز دارید فریاد بزنید، فریاد بزنید، اما در بالش فریاد بزنید نه رو به همسرتان. اگر می‌خواهید گریه کنید، با صدای بلند و راحت گریه کنید.

به یک دوست مورداعتماد خود بگویید

دوستی که مورداعتماد شماست در چنین مواقعی می‌تواند بدون هیچ قضاوتی از شما حمایت کند. کم پیش می‌آید که دوستان سریع به سراغ راه حل بروند و بخواهند شما را نصیحت کنند. این کار بدتر گیج‌کننده است و تشخیص اینکه چه کاری بهتر است، برایتان سخت خواهد شد (دوست خوب چه ویژگی هایی دارد؟).

سعی کنید بفهمید چرا و چگونه خیانت صورت گرفت

شنونده باشید و گمانه‌زنی نکنید. در واقع نمی‌خواهید درباره جزئیات چیزی بدانید بلکه می‌خواهید بدانید چرا همسرتان چنین کاری را انجام داده است.

جایگاه خود را ارزیابی کنید

از کجا فهمیدید؟ آیا امنیت دارید؟ آیا اگر پیش همسرتان بمانید احساس راحتی می‌کنید؟ اگر نه، به دنبال جای مطمئنی باشید که در وهله اول بتوانید از خودتان مراقبت کنید. وقتی خیانت روی می‌دهد، جایگاه افراد بی‌ثبات می شود و شما می‌خواهید مطمئن شوید در محیط باثباتی قراردارید که می‌توانید به زندگی روزمره خود ادامه دهید.

بدانید که این گناه شما نبوده است

این گناه همسر شما بوده که خیانت کرده است و نباید گناه آن را به گردن خود بیندازید. مهم نیست چه شرایطی پیش آمده، همسر شما به شما تعهدی داشته و شما مسئول تخطی او نیستید.

گزینه‌های خود را بررسی کنید

گرفتن تصمیم نهایی سخت است اما ابتدا باید تکیه شما بر اصل و ریشه ارتباط باشد. چه با هم ادامه دهید و یا رابطه را قطع کنید، مهمتر از هر چیز باید تمرکز شما بر این باشد که از پس آن برآیید. ببخشید یا فراموش کنید.

برای گرفتن تصمیم بزرگ، ۲۴ ساعت به خود وقت دهید

هیچ تصمیم بزرگی سریعا گرفته نمی‌شود، بنابراین برای اتخاذ هر تصمیم بزرگی به خود ۲۴ ساعت زمان بدهید. معمولا افراد بلافاصله پس از اینکه متوجه خیانت همسر خود می‌شوند، فکر می‌کنند نیاز است سریعا اصلاحاتی صورت دهند یا بر اساس خیانت جنسی که انجام شده، یک تصمیم بزرگ بگیرند. به جای واکنش نشان دادن، سعی کنید عاقل و منطقی باشید.

رابطه را ارزیابی مجدد کنید

باید یک قدم به عقب بردارید و ببینید آیا خیانت همسر شما قابل بخشش است. اگر دیدید می‌توانید ببخشید، باید با هم گفتگویی داشته باشید در خصوص اینکه بهترین راه ممکن رو به جلو چه خواهد بود. در غیر این صورت باید به بهترین شکل ممکن از رابطه بیرون بروید.

تا جای ممکن از شبکه‌های اجتماعی دور شوید

احتمالا نمی‌خواهید در فضای مجازی واکنشی نشان دهید و درباره اینکه چقدر از همسرتان متنفرید بنویسید، و در نهایت او را به خاطر کارهایی که انجام داده ببخشید. نقطه مقابل آن نیز به همین اندازه بد است. پست مصنوعی نگذارید، عکس‌های شاد برای آنکه حسادت همسر خود را برانگیزید یا تظاهر کنید که حالتان خوب است درحالی که واقعا اینطور نیست. مسائل شخصی خودتان را برای خودتان نگه دارید و به خود زمان بدهید تا طی شدن این روند آفلاین بمانید.

دوباره به سوی همسر خود برنگردید یا کاری از روی کینه انجام ندهید

شما زخم خورده هستید و می‌خواهید همسرتان نیز به همان اندازه زخم بخورد اما نباید درد پراکند. از طرف دیگر شما نخواهید توانست به عقب برگردید و دوباره نزد همسرتان بروید. در نهایت احساس خوبی نخواهید داشت.

آنچه روی داده را بپذیرید

در بسیاری موارد افراد این موضوع که کسی به آنها خیانت کرده را تکذیب و انکار می‌کنند. با کنار گذاشتن و نادیده گرفتن مشکل، چیزی تغییر نمی‌کند بنابراین بهترین راه حل رفع مشکل خود با همسرتان است.

مراقب خودتان باشید

گاهی غرق در احساسات منفی می‌شوید، نمی‌توانید چیزی بخورید یا شروع می‌کنید به خوردن یا آشامیدن ناسالم. وقتی درگیر رویدادی عاطفی می‌شوید، باید از لحاظ فیزیکی از خود مراقبت کنید زیرا تنها پشتیبانی فیزیکی شماست که شما را قادر می‌سازد تمام احساسات خود را مدیریت کنید.

هیچ چیز از درد این اتفاق نمی‌کاهد اما با توصیه‌های متخصصین که در بالا گفته شد، می‌توانید از حال بد نجات پیدا کنید و روش درستی برای خود و همسرتان پیش بگیرید.

منبع sheknows.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.