برای تغییر این چیزها وقتتان را هدر ندهید

۶ چیزی  که تغییر آن‌ها هیچ دردی از شما دوا نمی‌کند

همه‌ی ما در برهه‌ای از زندگی، سعی در دستیابی به خواسته‌ای داشته‌ایم. یکی از دشوارترین خواسته‌ها در زندگی، آگاهی از زمان مناسب برای برخاستن و اعمال تغییر است. بااین‌حال دیر یا زود متوجه شده‌ایم که صرف وقت برای برخی از تغییرات بی‌فایده است. بعضی از اتفاقات در زندگی اجتناب‌ ناپذیر بوده و تلاش برای تغییر آن‌ها هیچ سودی ندارد. به همین منظور به سراغ ۶ چیزی رفته ایم که تغییر آن‌ها هیچ دردی از شما دوا نمی‌کند.

همه‌ی دنیا شما را دوست نخواهند داشت

اهمیتی ندارد که پذیرش این واقعیت چقدر برای شما سخت است. تلاش برای اینکه همه شما را دوست داشته باشند شما را بی‌هویت می‌کند؛ زیرا شما قادر به نمایش خود واقعی‌تان نبوده و در هر موقعیتی یک هویت جداگانه به خود می‌گیرید. شما مانند یک آفتاب‌پرست در هرلحظه رنگ عوض می‌کنید. اجازه دهید تا دوستان، همکاران و شرکای شما خود واقعیتان را مشاهده کنند. شما نیازی ندارید که توجه کل دنیا را جلب کنید.

عذاب وجدان چیزی را تغییر نمی‌دهد

احساس پشیمانی در مورد یک اشتباه، آن اشتباه را درست نمی‌کند، بلکه تنها ما را از گام برداشتن به‌طرف جلو بازمی‌دارد. به‌جای این کار، اشتباهات خود را پذیرفته و از آن‌ها درس بگیرید. آن‌ها برای این وجود دارند که به رشد و پیشرفت ما کمک کنند.

تغییر

شما نمی‌توانید کسی را تغییر دهید

هرگونه تلاش برای تغییر فردی که تمایلی به پا پس کشیدن از رفتار و یا باورهای مخرب خود ندارد، نتیجه‌ی معکوس به بار می‌آورد، زیرا رفتار دفاعی او منجر به ساخت دیواری بسیار بلند می‌شود که هیچ یک از صحبت‌های ما به آن دیوار آسیب نمی‌رساند. تنها راه برای کمک به یک فرد این است که به او اجازه دهید خودش باشد. درنتیجه متوجه خواهید شد که او راه خود را یافته و با مشکلاتش به شیوه‌ی خود رفتار می‌کند.

شما فنا ناپذیر نیستید

بسیاری از ما در دست‌یابی به برخی از اهداف و خواسته‌ها تلاشی ماورایی از خود نشان می‌دهیم. ما استراحت کردن را فراموش کرده و به سلامت خود اهمیتی نمی‌دهیم. از زندگی و حضور در کنار عزیزان خود لذت ببرید. ما تصور می‌کنیم که برای همیشه در این دنیا هستیم. ما قرار نیستم که تا ابد بر روی این کره‌ی خاکی باقی بمانیم. هرچه زودتر به این حقیقت دست پیدا کنیم، زودتر از خسته کردن خود دست برداشته و از زندگی لذت بیشتری می‌بریم. تلاش برای زندگی بد نیست، اما توجه به سلامتی و راحتی خویش در زندگی هم مهم است.

تغییر

شما تنها با خود رقابت می‌کنید

مقایسه‌ی موفقیت، ثروت و ظاهر خود با دیگران، تنها شما را بازنده‌ی این رقابت می‌کند. شما فردی منحصر به‌ فرد و متمایز بوده و نباید خود را با انسان دیگری مقایسه کنید. زندگی دیگران نباید شما را نگران کند، زیرا این راهی است که آن‌ها انتخاب کرده‌اند. تنها چیزی که باید به آن اهمیت دهید این است که نسبت به دیروز خود بهتر باشید.

شما مسؤول اراده و احساسات خود هستید

حرف و عمل دیگران نمی‌تواند بر روی ما اثری بگذارد مگر اینکه ما خودمان اجازه بدهیم. ما نمی‌توانیم افکار و رفتار دیگران را کنترل کنیم، اما می‌توانیم بیاموزیم که چگونه از آن‌ها تأثیر بپذیریم. تأثیر نپذیرفتن از واکنش دیگران، به ما در ذخیره‌ی انرژی برای پرداختن به نفس کمک می‌کند.

منبع mybenita.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.