توصیه‌های قبل از خواب برای لاغری

این نکات را قبل از خواب رعایت کنید!

به نظر می‌رسد برای لاغر شدن باید خیلی کارها انجام داد. باید یک برنامه ورزشی داشته باشید، در رژیم غذایی خود تجدیدنظر کنید و حتی ذهن خود را از استرس دور نگه دارید. اما برخی کارهای کوچک هم هستند که می‌توانید قبل از برنامه روتین خواب خود انجام دهید (از تنظیم نور گرفته تا تنظیم زنگ ساعت) که همه اینها می‌تواند به لاغری شما کمک کند. توصیه‌های قبل از خواب که در ادامه ارائه می‌شود به شما کمک می‌کند در خواب نیز وزن کم کنید!

مصرف پروتئین

توصیه‌های قبل از خواب و خوردن شیر

گرچه گفته می‌شود غذا خوردن پیش از خواب موجب چاقی شکم و پهلو می‌شود، اما مطالعات اخیر نشان داده‌است که یک میان وعده کوچک می‌تواند به لاغری شما کمک کند. محققان دانشگاه فلوریدا دریافته‌اند که کسانی که ۳۰ تا ۶۰ دقیقه قبل از رفتن به رختخواب ۱۵۰ کالری پروتئین مصرف می‌کنند، متابولیسم سریع‌تر، فشار خون پایین‌تر و عملکرد متابولیک بهتری را تجربه می‌کنند.

تاریک کردن اتاق خواب

سال‌هاست که شنیده‌ایم استفاده از وسایل الکترونیکی یا قرار گرفتن در معرض انواع نورها در شب موجب اختلال در خواب می‌شود. حتی نور کم در شب نیز می‌تواند منجر به افزایش وزن شود. اگر در جایی زندگی می‌کنید که نور زیادی دارد، در اتاق خواب خود از پرده‌های ضخیم استفاده کنید، عادت خوابیدن با تلویزیون را از سر خود بیندازید، حتی ساعت کوکی خود را برگردانید تا نور آن در شب به چشمان شما نخورد.

برنامه‌ریزی روز بعد

نهار سالم خود را برای روز بعد آماده کنید، کیف باشگاه خود را جمع کنید و کنار در بگذارید، یک کاغذ جهت یادآوری انجام مدیتیشن یا یوگا روی درب سرویس بهداشتی بزنید. معمولا در زمان خواب آلودگی صبحگاهی به یاد آوردن تمام کارهای کوچک سخت است. بنابراین شب‌ها قبل از خواب همه کارهای خود را انجام دهید.

دمای اتاق

مطالعه‌ای که در مجله دیابت منتشر شده است، نشان می‌دهد داوطلبان جوانی که در اتاقی خنک با دمای ۶۶ درجه فارنهایت خوابیده‌اند، دو برابر چربی قهوه‌ای (نوع خوب چربی سوزی) داشته‌اند نسبت به کسانی که در اتاقی با دمای ۷۵ درجه خوابیده‌اند. یک نکته: اگر می‌خواهید رابطه جنسی داشته باشید، جوراب‌های گرم بپوشید. مطالعات نشان داده‌است که زنانی که پاهایشان گرم بوده‌است راحت‌تر به ارگاسم می‌رسند.

تنظیم ساعت کوکی

توصیه‌های قبل از خواب و تنظیم ساعت کوکی

مطالعات نشان داده‌است زنانی که هر روز سر ساعت مشخصی از خواب بیدار می‌شوند بهتر وزن کم می‌کنند نسبت به کسانی که در ساعات مختلفی از خواب بیدار می‌شوند. این فقط بر وزن اثرگذار نیست. تحقیقات دیگری نشان داده‌است حتی دو ساعت اختلاف ساعت خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سرطان را افزایش می‌دهد. یک ساعت کمتر خوابیدن شما را گرسنه‌تر می‌کند و احتمال خوردن غذاهای ناسالم را بالا می‌برد. شب‌ها زودتر بخوابید و حداقل ۷ ساعت تا زمان به صدا درآمدن ساعت کوکی بخوابید.

منبع shape.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.