درمان خانگی برای رفع تیرگی زیربغل

با این روش ها از شر تیرگی زیربغل راحت شوید

تیرگی زیر بغل چندان خوشایند نیست به خصوص وقتی که لباس بی آستین می پوشید. اگر از این مشکل رنج می برید، ما یک راه حل برای شما داریم. در این مقاله به ارائه چند درمان خانگی می پردازیم تا در کوتاه ترین زمان تیرگی زیربغل خود را برطرف کنید.

پوست پرتقال

پرتقال برای رفع تیرگی زیربغل
مقادیر زیاد ویتامین c موجود در این میوه عامل موثر از بین بردن تیرگی هاست.

یکی از درمان های فوق العاده برای تیرگی زیربغل، پوست پرتقال است. مقادیر زیاد ویتامین c موجود در این میوه عامل موثر از بین بردن تیرگی هاست.

  •  مقداری پوست پرتقال را در معرض آفتاب قرار دهید تا خشک شود سپس آن را پودر کنید. آن را با شیر مخلوط کنید تا خمیری شود سپس به زیربغل ها بزنید. بگذارید ۳۰ دقیقه بماند سپس بشویید.
  • روش دیگر استفاده از پوست پرتقال این است که مقداری پوست پرتقال را در کاسه ای قرار دهید. یک قاشق غذاخوری گلاب در آن بریزید. دو قاشق غذاخوری شیر هم به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. بگذارید پوست پرتقال ها در این ترکیب چند دقیقه خیس بخورد. پوست پرتقال ها را دربیاورید و ۵ دقیقه روی زیربغل ها ماساژ دهید. سپس با آب سرد بشوید.

سیب زمینی خام

سیب زمینی برای رفع تیرگی زیربغل
سیب زمینی یک سفید کننده فوق العاده برای انواع پوست هاست

سیب زمینی یک سفید کننده فوق العاده برای انواع پوست هاست. با استفاده از یک تکه سیب زمینی خام می توانید از شر تیرگی های زیربغل خلاص شوید.

  •  می توانید سیب زمینی را رنده کنید ، آب آن را روی پارچه نخی بزنید و به زیربغل ها بمالید. بگذارید نیم ساعت بماند تا خشک شود سپس با آب ولرم بشویید.
  • روش دیگر استفاده از سیب زمینی برای روشن کردن پوست زیربغل این است که ۴ قاشق سوپخوری آب سیب زمینی، ۱ قاشق سوپخوری ماست، ۱ قاشق چایخوری پودر چوب صندل و نصف قاشق چایخوری پودر زردچوبه را با هم مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کند. آن را روی تیرگی های زیربغل بمالید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند سپس بشویید.

آب لیمو

لیمو برای رفع تیرگی زیربغل
پس از استفاده از لیمو، به زیربغل ها مرطوب کننده بزنید زیرا لیمو پوست را خشک می کند

یکی دیگر از راه های درمان تیرگی زیربغل ، آب لیمو است.

  • تنها کافی است که لیمو را به دو نیم تقسیم کنید و آب آن را بگیرید. پوست لیمو را ۵ تا ۸ دقیقه روی پوست زیر بغل بمالید. پس از استفاده از لیمو، به زیربغل ها مرطوب کننده بزنید زیرا لیمو پوست را خشک می کند.
  • علاوه بر این می توانید یک قاشق سوپ خوری آب لیمو را با یک قاشق سوپخوری روغن نارگیل و مقداری پودر زردچوبه مخلوط کنید تا خمیری شود و ۲۰ دقیقه روی زیربغل ها بزنید و سپس بشویید.
  • با یک قاشق چایخوری آب لیمو، یک قاشق چایخوری آب خیار و مقداری پودر زردچوبه خمیر درست کنید. آن را روی زیر بغل بمالید و پس از ۲۰ دقیقه بشویید. اگر از این ترکیب به طور منظم استفاده کنید پس از دو هفته نتیجه حیرت آور آن را خواهید دید.
  • ترکیب آب لیمو و آب سیب زمینی هم تاثیر فوق العاده ای بر تیرگی پوست زیربغل دارد. به مقدار مساوی از آب لیمو و آب سیب زمینی با هم مخلوط کنید و ۲۰ دقیقه روی پوست زیربغل بگذارید سپس بشویید.

آرد نخود

آرد نخود برای رفع تیرگی زیربغل
آرد نخود را با آب لیمو و کشک ترش مخلوط کنید

آرد نخود را با آب لیمو و کشک ترش مخلوط کنید. از مخلوط آنها خمیری بدست می آید ، آن را روی پوست زیربغل برای مدت ۳۰ دقیقه می گذارید تا خشک شود. برای بدست آوردن نتیجه از این درمان خانگی حداقل دو هفته آن را تکرار کنید.

عسل

عسل برای رفع تیرگی زیربغل
پوره سیب را در کاسه ای بریزید، یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید

مقداری پوره سیب را در کاسه ای بریزید، یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. آنها را مخلوط کنید تا خمیر سفتی بدست آید. خمیر را ۵ دقیقه روی زیربغل ها بمالید. سپس با آب سرد بشویید.

پاپایا

پاپایا برای رفع تیرگی زیربغل
مقداری پاپایا را به صورت پوره درآورید
  • مقداری پاپایا را به صورت پوره درآورید. یک قاشق غذاخوری ماست چکیده به آن اضافه کنید تا حالت خمیری پیدا کند. آن را روی زیربغل بمالید و ماساژ دهید و بگذارید ۵ تا ۷ دقیقه بماند سپس با آب سرد بشویید.
  • می توانید یک قاشق سوپخوری پوره پاپایا، یک قاشق سوپخوری آب لیموی تازه و یک قاشق چایخوری عسل را با هم مخلوط کنید. از ترکیب آنها خمیری بدست می آید که بعد از اینکه ۱۵ دقیقه روی پوست قرار گرفت می توانید آن را بشویید.

توصیه های بیشتر:

  • از استفاده از مام و دئودورانت که بوی قوی دارند بپرهیزید زیرا ترکیبات شیمیایی قوی که در آنهاست بیشتر موجب تیرگی زیربغل می شوند.
  • همانند صورت و گردن بایستی بهداشت زیربغل را نیز رعایت کنید. مرتب آن را بشویید و خوب خشک کنید زیرا رطوبتی که در زیربغل ها می ماند خود موجب تیرگی زیربغل می شود.
  • به جای شیو کردن زیربغل ها از وکس ( اپیلاسیون) استفاده کنید زیرا علاوه بر از بین بردن موهای زیربغل، سلول های مرده پوست را نیز از بین می برد.
  • تاپ و بلوزهای تنگ خیلی نپوشید. زیرا با زیربغل اصطکاک پیدا می کنند و همین سبب تیرگی زیربغل می شود.
  • روزانه ۱۰ تا ۱۲ لیوان آب بنوشید. نوشیدن زیاد آب نه تنها موجب خارج شدن سموم از بدن می شود بلکه به روشن شدن پوست نیز کمک می کند.
منبع bhtips.com lifecaretip.com adorethelife.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.