روش هایی برای درمان سریع گلو درد

روش های خانگی درمان گلو درد

هر بار که آب دهان را قورت می دهید، احساس می کنید سمباده قورت داده اید و با هر سرفه احساس خارش در گلو می کنید. گلو درد ممکن است بسیار سخت و طاقت فرسا شود. برخی روش های خانگی برای درمان گلو درد ممکن است آن را بهبود بخشد اما درمان قطعی نمی کند. مسلما اگر از گلو درد خیلی رنج می برید، مصرف کمی مسکن بد نیست. عسل، چای گرم و شربت سرفه می توانند التهاب و سوزش گلو که از آن رنج می برید را کمتر کنند. اما اگر می خواهید گلو درد را به طور کامل درمان کنید، درمان های خانگی زیر می توانند به شما کمک کنند.

آب نمک غرغره کنید

آب و نمک و گلو درد
آب نمک می تواند اسیدهایی که موجب تحریک گلو درد شده است را از بین ببرد.

آب نمک می تواند اسیدهایی که موجب تحریک گلو درد شده است را از بین ببرد. علاوه بر این، محرک ها و عفونت ها را از گلو خارج و به قسمت های دیگری می برد که بدن بهتر می تواند آن را از بین ببرد. ¼ تا ½ قاشق چایخوری نمک را در ۸ اونس آب گرم مخلوط کنید. هر یک یا دو ساعت یکبار آن را غرغره کنید.

مایعات خیلی سرد بنوشید

نوشیدنی سرد و گلو درد
نوشیدن آب یخ به کم شدن درد و جلوگیری از تورم کمک می کند

ممکن است نوشیدن آب سرد در چنین مواقعی سخت باشد اما نوشیدن آب یخ به کم شدن درد و جلوگیری از تورم کمک می کند. مایعات خیلی سرد گلو را بی حس می کنند و التهابی که موجب درد شده را کاهش می دهد.

از غذاهای اسیدی بپرهیزید

نوشابه و گلو درد
هر چیزی که باعث ریفلاکس اسیدی شود، می تواند گلو درد را طولانی تر و وخیم تر کند

ریفلاکس اسیدی یکی از علل رایج گلو درد است. این بدان معناست که هر چیزی که باعث ریفلاکس اسیدی شود، می تواند گلو درد را طولانی تر و وخیم تر کند. به همین خاطر از خوردن نوشابه، غذاهای سرخ کردنی و مرکباتی چون پرتقال و لیمو بپرهیزید. همچنین از خوردن هر گونه غذایی یک ساعت قبل خواب بپرهیزید. غذا خوردن قبل از خواب ریفلاکس را بدتر می کند.

داروهای ضد ترش کردن معده مصرف کنید

اگر فکر می کنید دلیل گلو درد شما ریفلاکس است، مصرف آنتی اسیدها و داروهای رفلاکس می تواند به شما کمک کند.

چای زردچوبه بنوشید

چای زردچوبه و گلو درد
خاصیت ضدالتهابی زردچوبه به درمان گلو درد کمک می کند

زردچوبه یکی از افزودنی های محبوب آشپزخانه است و باید حتما در رژیم غذایی خود استفاده کنید. علاوه بر خواص بسیاری که زردچوبه دارد از جمله خاصیت پیشگیری از سرطان یا بیماری های مغزی، خاصیت ضدالتهابی نیز دارد که به درمان گلو درد کمک می کند. اندکی زردچوبه به چای یا آب نمک خود بیفزایید.

این قرص ها را بخورید

قرص ایبوبروفن تورم و تحریک گلو را از بین می برد بدین صورت که از سرفه کردن پیشگیری می کند و گلو را تمیز می کند. حتما ایبوبروفن را همراه با غذا مصرف کنید و به دوز آن توجه کنید.

اندکی استراحت کنید

استراحت و گلو درد
استراحت به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند

خستگی بدن مساوی است با خستگی سیستم ایمنی بدن. اگر خسته باشید، بدن برای بهبود و درمان خود دچار مشکل می شود. بنابراین کمی استراحت کنید. دراز کشیدن یا دور بودن از استرس های رایج زندگی می تواند به تقویت سیستم ایمنی کمک کند و درنتیجه گلو درد را از بین ببرد.

اگر هیچ یک از روش ها نتیجه نداد…

اگر گلو درد شما بیش از ۴۸ ساعت طول کشید، احتمالا عفونت باکتریایی دارید. اگر اینطور باشد احتمالا برای درمان گلو درد باید آنتی بیوتیک یا استروئید مصرف کنید. با پزشک خود صحبت کنید و شرایط را برایش توضیح دهید.

منبع prevention.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.