اگر می‌خواهید انتخاب درستی در زندگی داشته باشید، این موارد را در نظر بگیرید

تصمیمات ما هویت ما را می‌سازند.

همه ما در زندگی خود شرایطی داریم که در انتخاب آن دخالتی نداشته‌ایم. برای مثال، شما هوش ذاتی که دارید که به واسطه ژن به شما منتقل شده است. خانواده‌ای که در آن به دنیا می‌آیید، دوران کودکی و هرآنچه به شخصیت شما شکل داده است را خودتان انتخاب نکرده‌اید. در عین حال صرف‌نظر از مواردی که انتخابی در آن نداریم، شرایطی نیز در زندگی وجود دارد که می‌توانیم خودمان دست به انتخاب بزنیم.

یک انتخاب شما می‌تواند جهان را تغییر دهد. اینکه بدانیم انتخاب‌های ما چگونه می‌تواند بر دیگر جنبه‌های زندگی اثرگذار باشد، رمز موفقیت است. برای آنکه آینده بهتری داشته باشیم، بهتر است انتخاب‌های حال حاضر را به بهترین نحو انجام دهیم.

در ادامه نکاتی که شما را در تصمیم‌گیری درست یاری می‌رساند، ذکر می‌شود:

پایان آن را در ذهن خود مجسم کنید

تصمیمات ما هویت ما را می‌سازند. کمی از بیرون نگاه کنید و خروجی که مدنظرتان است را تصور کنید. به خاطر داشته باشید زندگی قرار نیست مانند برنده شدن بلیط بخت‌آزمایی باشد و همانقدر که شانس برنده شدن بلیط شما بسیار پایین است، قرار نیست انتخاب‌های زندگی شما همیشه همانطور شود که می‌خواهید.

انتخاب شما باید چیزی به شما بیفزاید

نتیجه موردنظر شما، تعیین‌کننده اقدامات شما در اکنون است. اگر چیزی در آینده شما اهمیتی ندارد، امروز نیز بی‌اهمیت است. بر اکنون تمرکز کنید و به نقشه راهی که می‌خواهید در زندگی بپیمایید، نگاه بیندازید. آیا انتخاب‌های امروزتان شما را به جایی که می‌خواهید بروید نزدیک‌تر می‌کند؟ کی باید توقف کنید، کجا باید راه را عوض کنید و در ادامه چه باید بکنید؟ نقشه راه بکشید.

انتخاب درست
اگر انتخاب‌ها را ساده‌سازی کنیم، فرآیند تصمیم‌گیری راحتتر خواهد شد

خودتان را فراموش نکنید

کار خسته‌کننده‌ای است اگر مدام تلاش کنید کسی باشید که نیستید. ماسک و نقاب را از صورت بردارید. اگر مدام نقاب بزنید، فراموش می‌کنید واقعا که هستید. به گزینه‌های خودتان فکر کنید و تصمیم‌گیری را بر اساس خودتان رقم بزنید نه دیگران. این کار به شما آزادی و حس خوب می‌دهد و مهمتر از آن، به شما در انتخاب عاقلانه کمک می‌کند.

انتخاب‌های خود را ساده‌سازی کنید

ما در دنیای پرگزینه زندگی می‌کنیم و باز هم به دنبال گزینه‌های بیشتر هستیم زیرا اطلاعاتی که بدست می‌آوریم، اعتیادآور است. اما مطالعات نشان داده‌اند کسانی که گزینه‌های زیادی دارند، انتخاب سخت‌تری نیز دارند. اگر انتخاب‌ها را ساده‌سازی کنیم، فرآیند تصمیم‌گیری راحتتر خواهد شد. گزینه‌های کمتر، نتیجه بهتری ایجاد می‌کند.

همه انسان‌ها وقتی به تصمیمات خود اعتماد می‌کنند، دیگر به دنبال اطلاعات بیشتر نمی‌روند و به راه خود ادامه می‌دهند. انتخاب‌های کلیدی مانند اینکه برای چه کسی کار کنیم، چه اصول و قواعدی برای زندگی خود داشته باشیم، برای چه نوع روابطی ارزش قائل باشیم و چه باوری در رابطه با خود داشته باشیم، دسته‌بندی‌های کلیدی هستند که تعیین‌کننده تصمیم‌گیری‌های صحیح هستند.

هیچگاه برای تصمیم‌گیری درست دیر نیست

جایی که اکنون در زندگی قرار دارید، موقتی است. اما مقصد نهایی شما دائمی است. اینکه چطور از نقطه A به B برسید، کاملا به شما بستگی دارد. هیچگاه نمی‌توانید با نگرش منفی، فرآیند مثبتی را رقم بزنید و تا وقتی خودتان اجازه ندهید، هیچکس نمی‌تواند به جای شما تصمیم بگیرد. بزرگترین گام برای تغییر دنیای اطراف، تغییر دنیای درون خودتان است. نگذارید گذشته شما را از حرکت بازدارد. از انتخاب‌های اشتباه و احمقانه خود درس بگیرید. اینها در شما عمق یافته‌اند اما شما را تعریف نمی‌کنند و می‌توانند در انتخاب‌های اکنون شما تاثیرگذار باشند که بقیه عمر شما را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

آنچه به نظر می‌رسد موجب ترس شماست، قابل کنترل است و حتی اشتیاق و اعتماد به نفس شما را برای اقدام و فعالیت برمی‌انگیزد. به آنچه اکنون هستید نچسبید، آن را به سمت دلخواه خود هدایت کنید.

منبع success.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.